Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var väl en ridskola som bytte ut sitt fibersandunderlag för en tid sedan eftersom det gav för mycket skador på hästarna, om jag inte minns fel.
Ja, det stämmer!Ja precis - det passar inte som underlag beroende på vad för hästar/förhållanden det rör sig om .
Det är nog Ågesta du tänker på
Jag tror inte det har så mkt med balansen säkert lite, men med tanke på att jag kan rida min unghäst i hagen bland stenar (Småland ), samt lite halt gräs utan att han snubblar och spänner sig tror jag han gillar att ha ett större glidmoment.Hans fullblodsmamma gick alltid bäst på gräs än dirttrack ocksåJa det är det, men det är ju inte så att fiber erbjuder noll glidmoment i sak, men som sagt - beroende på olika hästars mekanik och balans så kan det självklart skilja sig osv
Hur blöt ska en fiberbana vara? Det har varit välvattnat, lite plaskigt blött i ridhuset dessa dagar vi kollat in den, vet inte om det kanske ska vara så...?
Ridhuset vi red i innan va spån/flis och det gillade inte riktigt min häst, det blev så halkigt.
(Och jag är jättenervös för halkiga underlag då vi stöp i vårat förra ridhus i somras)
Antar att det blivit lite fel i bevattningen då, får hålla kollDet ska inte vara plaskigt.
Antar att det blivit lite fel i bevattningen då, får hålla koll
Det lär inte bli halkigt i sak, så det behöver du nog inte oroa dig för . Men det blir ändå fel att fiber ska vara plaskigt.
Oavsett underlag ska inget vara plaskigt och ffa inte ojämt blött .