Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte_Ung skrev:Det är en fråga om god och precissionsartad ridning.
Och själva kärnan i gångartsridning.
Hur gör man för att rida just de gångarter som man vill rida?
PAC skrev:Hur man gör för att rida de gångarter man vill rida inom de *vanliga* tre och det *klassiska* blir ju då min och ev Pasons tränares sak att bistå med :-)
En kameltränare! :-) (kameler går passgång)
Djurjouren skrev:Jag anser att om man rider de andra gångarterna riktgt noga och riktigt rakriktat så komer tölten av sig själv sen.
Djurjouren skrev:Det krävs ju som sagt var ridning av ryttaren. Olika kroppspositioner, olika handställning, olika sinnesstämning för respektive gångart.
Det är svårt. Varför skaffar du en sån häst om du vill ägna dig åt "vanlig ridning"?
Jag gillar oxå vanlig ridning men tölt är som en guldkant på tillvaron.
Tom min tävlande travhäst kan numera tölta, riktigt tjusigt oxå. Det är så WOW, urhärligt. Det var inte mmeningen att han skulle tölta, men en dag var det mkt tsress omkring oss, galopare och traktorer och grejor och stundande galop på banan så han blev busig och jag satt till och woooops så töltade vi, rent dessutom. vi blev lika förvånade bägge två.
Jag anser att om man rider de andra gångarterna riktgt noga och riktigt rakriktat så komer tölten av sig själv sen.
Nix, passgång är tvåtaktig och tölt är fyrtaktig. Flygande pass har sväv, medan vanlig pass är markbunden á la kamel skulle jag tro. Tölt är UNDERBART! Men svårt.PAC skrev:Är tölt som passgång? (har aldrig töltat)
Djurjouren skrev:Paso finos var urläcker!!!! Vill ha!!!!
Men ändå, varför ha en sån om man inet är intresserad av kamelgång?
PAC skrev:(visst är de snygga fast alla hästar är fina!)
Migo skrev:jag har ridit en paso fino. Jag var i Tyskland och träffade på denne lille pojk, han var tagen för tidigt och gångartstränad i allt för ung ålder...hittades av ägaren i ett slakthus, väntandes på sin tur, täckt av skit och mager som ett as...på bilden fem-sju år gammal.
jag fick honom, men kan inte med att transportera honom de 200 mil det är hem hit...Lille goe grabben, saknar honom än
har är iaf ett bevis på att alla Pasos inte är vackra
http://hem.passagen.se/aremea/Pedro3.jpg
(notera hur senorna ser ut på hans bakben...han har iaf inte ont av det...)