Trots att det gått 22 år (!) sedan mina föräldrar flyttade in i Kråkslottet, får vi fortfarande förra ägarens post. Första halvåret fick de typ allting, men sedan efter några år klingade det av något. Under ungefär 15 års tid på 00- och början av 10-talet fick vi kanske bara 10-15 felskickade saker/år. Däremot verkar det ha ökat nu igen sedan början av 10-talet. Vad värre är: Sedan det började öka igen, finns inte ens förra ägaren på Ratsit/dylika sidor längre. Enligt några grannar, som kände hen bättre, är hen död sedan ca. 10 år tillbaka.

Dock ska han ha bott utomlands de sista åren i sitt liv, så anledningen till att vi fick/får hans post kan vara att vår adress var han sista kända svenska dito, och att de svenska myndigheterna inte vet att han är död, enligt vad vår granne menade.
I början, när de fick i stort sett all post från förra ägaren, skrev de bara "Adressat avflyttad" tvärs över hela kuvertet.
När det sedan efter ett antal år minskade till bara typ 1 brev/månad, och det forfarande fanns en känd adress i Sverige (c/o adress?), vet jag att pappa faktiskt åtminstone på "viktigt post" (alltså inte adresserad reklam) bemödade sig om att kryssa över den felaktiga adressen och sätta på en etikett med den rätta adressen över, innan han la det på lådan igen. Nu sedan inte den adressen finns kvar ens, och hen påstås vara död, har han åter börjat skriva "adressat avflyttad" på de viktiga breven, däremot uppbenbart adresserad reklam - typ Postkodlotteriet, vet jag att han faktiskt har slängt vid åtminstone något tillfälle.