Den här tråden åker upp igen, för deras inkompetens har nått nya nivåer.
Jag skickade en julklapp till sverige. För det första så fick mottagaren krav om tull och moms. Överklagade och slapp tullavgiften, men tydligen är det nu krav på att momsa även gåvor om de är värda mer än 1500 och kommer från ej EU-land. Momsen är ju inte postnords fel. Men...
... När jag fick besked om att paketet nått mottagarens ombud så skickade jag direkt en skärmdump med paketuppgifterna, väl medveten om att postnord ofta missar att avisera. På min skärmdump står rätt namn på asvändare och mottagare. Mottagaren fick en avisering(!) MEN. På Postnords egen avisering har de lyckats vända på vem som är avsändare och mottagare. Så trots att det STÅR PÅ LÅDAN att *mitt namn* är avsändare, så fick inte mottagaren hämta ut det, för hen heter inte *mitt namn*. Och på Avisen stod *mitt namn* som mottagare.
Det tog över en vecka med strul och tre besök hos ombudet för mottagaren att få ut sin försändelse.
Herreminje.... går det inte att skicka med DHL eller Schenker där du bor nu?