Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte ert problem utan postens. Meddela posten att det bara är ni som bor där.Vi får massor med post. Problemet är att den inte är till oss, utan till den som hade lägenheten innan oss. Förmodligen har han glömt adressändra och eftersända posten.
Vad gör vi? Allt vi har är hans namn och det är inget ovanligt namn. Har ingen aning om vart han flyttat..
Det är inte ert problem utan postens. Meddela posten att det bara är ni som bor där.
Skatteverket kanske kan hjälpa er med att avskriva hen från adressen?
Vi får massor med post. Problemet är att den inte är till oss, utan till den som hade lägenheten innan oss. Förmodligen har han glömt adressändra och eftersända posten.
Vad gör vi? Allt vi har är hans namn och det är inget ovanligt namn. Har ingen aning om vart han flyttat..
Det är inte sant. Dödsboets post kommer till den som de registrerat dödsboet på, och resten av posten är det vanlig eftersändelse på via adressändring. Det är någon som är snål baraVi har också det problemet, men vi bor i ett döttsbo och enligt säljaren kunde de inte adressändra![]()
Vi köpte också av ett dödsbo och självklart kan de ändra dödsboets adress. I vårat fall så är dom så snåla så att jag gissar att dom gråter när dom skiter...Vi har också det problemet, men vi bor i ett döttsbo och enligt säljaren kunde de inte adressändra![]()
Jag kan ju verkligen förstå varför man inte köper tjänsten eftersändning; tjänsten funkar inte överhuvudtaget. De gånger jag har köpt eftersändning så har ändå massor med post levererats till fel adress. Jag brukar göra en vanlig adressändring samt kontakta alla som jag brukar få post från, det funkar bra, mycket mycket mycket bättre än eftersändning.Förra ägarna till vårt hus har uppenbarligen inte beställd eftersändning av sin post, så vi kan fortfarande (efter 2 år) ibland få deras post. I början försökte vi få kontakt med dom för att dom skulle hämta posten, och vid ett tillfälle la jag posten i brevlådan till karlns bror (eftersom det är på väg ut till stallet).
Men nu liksom...2 år senare - så slänger vi bara skiten. Hittills har vi slängt både Klarna-räkningar och nya bensin-kort. Hoppas dom får påminnelser dom snåla jävlarna!
Man har ju upptäckt det efter att vi flyttade in samt under processen med flytten att dom är sådana som inte spenderar en spänn mer än som behövs - det enda dom spenderar pengar på är sånt som får dom att se bra ut inför andra. Sen att man behöver typ byta ut viktiga grejer i huset och så, det skiter man i i åratal. Dessutom har dom på nått sätt lyckats använda helt sjuuuukt mycket vatten(!) sista tiden innan de flyttade, så när vi fick korrigeringen (1 gång per år) så fick vi betala in mer pengar, och det hade ju typ aldrig hänt nån innan sa ordföranden för samfälligheten. Skulle inte förvåna mig om dom stod med en stor tank utanför och fyllde och sen körde till sommarstugan (som dom skulle flytta till)Detta kanske inte hör till tråden egentligen, men kände att jag lär kanske förklara varför vi gör som vi gör nu
![]()
Jag kan ju verkligen förstå varför man inte köper tjänsten eftersändning; tjänsten funkar inte överhuvudtaget. De gånger jag har köpt eftersändning så har ändå massor med post levererats till fel adress. Jag brukar göra en vanlig adressändring samt kontakta alla som jag brukar få post från, det funkar bra, mycket mycket mycket bättre än eftersändning.
Generellt inte att rekommendera eftersom det är olagligt.Förra ägarna till vårt hus har uppenbarligen inte beställd eftersändning av sin post, så vi kan fortfarande (efter 2 år) ibland få deras post. I början försökte vi få kontakt med dom för att dom skulle hämta posten, och vid ett tillfälle la jag posten i brevlådan till karlns bror (eftersom det är på väg ut till stallet).
Men nu liksom...2 år senare - så slänger vi bara skiten. Hittills har vi slängt både Klarna-räkningar och nya bensin-kort. Hoppas dom får påminnelser dom snåla jävlarna!![]()
Men om man då gör en ordentlig adressändring och om brevbäraren gör rätt, så ska posten återsändas till avsändaren och avsändaren kan då kolla folkbokföringen och skicka till rätt adress.Efterssändning har fungerat bra för mig, och visst allt måste man kontakta alla som skickar ut men inte haft några problem alls, det är ju ganska många att kontakta om man har haft väldigt aktiva anhöriga...
Förra ägarna till vårt hus har uppenbarligen inte beställd eftersändning av sin post, så vi kan fortfarande (efter 2 år) ibland få deras post. I början försökte vi få kontakt med dom för att dom skulle hämta posten, och vid ett tillfälle la jag posten i brevlådan till karlns bror (eftersom det är på väg ut till stallet).
Men nu liksom...2 år senare - så slänger vi bara skiten. Hittills har vi slängt både Klarna-räkningar och nya bensin-kort. Hoppas dom får påminnelser dom snåla jävlarna!![]()
Yep. Det är väldigt vanligt att det inte står c/o även i de fall då det bör göra det... Alla företag skriver inte ens ut c/o på sina brev även om någon registrerat sig så på en adress.Får de ens dela ut post till en adress där mottagaren inte finns? Det stod ju inte ens c/o på breven?