Någon annan som mig..??

Pilot

Trådstartare
Som blir lika förvånad VARJE GÅNG!?
:banghead:

Jag tycker jag börjar gå upp i vikt. Magen känns pluffsig och jeansen jobbiga att knäppa.
Börjar äta choklad till frukost och livet känns övermäktigt och ingen tycker om mig, på riktigt.

Tre dagar senare. TADAA!
Mens igen!? Nähe. :meh:


Blir tagen på sängen var månad.. kalla mig Doris plz.
 
Sv: Någon annan som mig..??

HAHA!

Jag är precis likadan. Känner kroppen svälla, ser ut som en val i spegeln, hungern och sötsuget vrids upp en sådär 100 varv. Alltid veckan innan mens.

Och jag glömmer ALLTID hur det är! Minne som en guldfisk!
 
Sv: Någon annan som mig..??

Tack :bow:
Inte bara jag då. :D
Min självkontroll är lika med Noll och som jag klankar på mig själv.
Kan bokstavligt talat äta choklad till frukost samtidigt som jag försöker låta bli att gråta; "varför gör jag så här mot mig själv?". :p
 
Sv: Någon annan som mig..??

I hear you sister!

Jag brukar bara försöka tänka att det går över, det går över. Och så sista dagarna av mensen blir jag förvånad hur allt återgår till det normala och så glömmer jag bort hur det är.
 
Sv: Någon annan som mig..??

Hahaha. Jag hade likadant i våras/somras ... då fick jag förkänningar och exterma humörsvängningar en vecka innan mens och undrade vad som var fel på mig hela veckan tills poletten trillade ner :meh:

Nu har det blivit lite bättre när jag rör på mig betydligt mer och lever lite hälsosammare... fast det kommer fortfarande som en otrevlig överraskning varenda månad, dock utan en veckas föraningar, tack och lov!
 
Sv: Någon annan som mig..??

Haha, jag är precis likadan. Har just satt i mig 4 muffins och skulle kunna äta många fler, har aldrig sånt sötsug som innan mens. och jag gick förbi spegeln innan, med 3 muffins i handen och en i munnen, magen är svullen och jag tycker jag ser ut som en elefant, trots att jag om någon vecka eller så kommer stå där och känna "åh men så smaaal jag är idaaag då". :D
 
Sv: Någon annan som mig..??

Amen to that!

Av någon anledning så har jag dessutom fått för mig att det är samma symptom på graviditet och förlossning. :o
Finns väl ingen motivering att skaffa fler än ett barn annars.
 
Sv: Någon annan som mig..??

Hahaha. Jag hade likadant i våras/somras ... då fick jag förkänningar och exterma humörsvängningar en vecka innan mens och undrade vad som var fel på mig hela veckan tills poletten trillade ner :meh:

Nu har det blivit lite bättre när jag rör på mig betydligt mer och lever lite hälsosammare... fast det kommer fortfarande som en otrevlig överraskning varenda månad, dock utan en veckas föraningar, tack och lov!

Saken är den att jag får oftast ont i magen ett par dagar innan mens. Men det går oftast över någon dag innan (och sedan får jag det i samband igen), så jag har ju ett par dagar tidigare tänkt att nu kommer nog snart mensen. Men lik förbenat glöms det bort. :crazy:

Haha kul att det verkar vara så för alla!
 
Sv: Någon annan som mig..??

Hahaha åh vad jag känner igen mig, är exakt likadan! :laugh:

Det pinsamma är att jag äter p-piller så borde ju egentligen förstå det eftersom jag är på näst sista raden men nej pillret tar man så fort av ren rutin och pangbom så är mensen där och pusselbitarna sätts på plats! :D
 
Sv: Någon annan som mig..??

Haha, jag är precis likadan. Har just satt i mig 4 muffins och skulle kunna äta många fler, har aldrig sånt sötsug som innan mens. och jag gick förbi spegeln innan, med 3 muffins i handen och en i munnen, magen är svullen och jag tycker jag ser ut som en elefant, trots att jag om någon vecka eller så kommer stå där och känna "åh men så smaaal jag är idaaag då". :D

:rofl:

Men du är mao en av de få som inser att det är mens på g iaf!?
 
Sv: Någon annan som mig..??

Hahaha åh vad jag känner igen mig, är exakt likadan! :laugh:

Det pinsamma är att jag äter p-piller så borde ju egentligen förstå det eftersom jag är på näst sista raden men nej pillret tar man så fort av ren rutin och pangbom så är mensen där och pusselbitarna sätts på plats! :D

Det som irriterar mig mest är att jag alltid, alltid, får den på morgonen. Hade jag bara räknat ut det hade jag sluppit ha sådan hög omkostnad på underbyxor. :meh:
 
Sv: Någon annan som mig..??

I hear you! Aptiten förändras inte för mig, men däremot sväller jag som en hoppborg. Käklinjen, armarna och magen ba *PLUFF*, och den här månaden lyckades jag dessutom bli rejält sjuk i samma veva, och min kropp sväller även när jag är förkyld eller sjuk. Så just nu ser det ut som om jag har påssjuka samt gått upp fem kilo på en vecka. Jättefint.
 
Sv: Någon annan som mig..??

Jag inser det efter någon dag eller så, innan dess är jag så förvirrad, som nu efter att ha läst tråden och kollat datumet så förstod jag allt! :p Förstår inte dock hur man kan förtränga det gång på gång!
 
Senast ändrad:
Sv: Någon annan som mig..??

Jag förstår precis vad du menar.
Läste i en tråd på S igår, där tanten gav råd till ngn som hade ödem (?) och samlade på sig en massa vatten i midjan och en övning som kunde hjälpa. (Körtlarna? WhatEva)
Tyckte VERKLIGEN att det lät som något för mig.

Funderar lite snabbt på om det var något man kunde söka läkarhjälp för, men insåg att det var sent och jag kunde ta tag i det imorgon.
På morgonen idag så, TADAA!
Jag tror jag skjuter upp att ringa VC för mitt ödem-problem. O_o
 
Sv: Någon annan som mig..??

Jag inser det efter någon dag eller så, innan dess är jag så förvirrad, som nu efter att ha läst tråden och kollat datumet så förstod jag allt! :p

Jag är nästan på den nivån att jag blir sur på mina kompisar som inte påminner mig när det är dags igen. :angel:
Yes, jag får ett jäkla humör också. :nailbiting:
 
Sv: Någon annan som mig..??

Underbart att veta att man inte är ensam om att alltid bli lika överraskad! Undrar om man någonsin lär sig eller om det kommer vara likadant varje månad de nästkommande 25 åren eller så... O_o
 
Sv: Någon annan som mig..??

Haha, samma här!
Börjar nojja över allt möjligt, allmänna humörsvängningar. Lite yrsel och allmän urslig känsla i kroppen - VAD kan det bero på?! Blir nästan orolig...
Sen dagen efter - tadaa! :banghead:

Eller som för nåt år sen när jag var på cellprov.
- När hade du sista mens?
- Jag vet faktiskt inte.
- Ja, men på ett ungefär?
- Nej, du, jag har verkligen ingen aning. Men den kommer nog snart.
- Okej....

Dagen efter kom den... :meh:
 
Sv: Någon annan som mig..??

Samma här.

Precis som att min livmoder hackar hjärnans databaser, och sen sitter jag där med en chokladkaka i munnen och en glass i näven och undrade vad som hände. (Då brukar det bli blodfest inom ett dygn.)

Varje gång jag ser mig själv i spegeln och ba: Men kolla! Min hud är helt fenomenal! Looking good! Och så ba: blodfest dagen efter.

:banghead:

Fick för övrigt mens i eftermiddags.
 
Senast ändrad:
Sv: Någon annan som mig..??

Nu är jag en sådan där missbildad typ som bara får min mens på "kommando". Men jag kanske får "hormonspelet" ändå trots att något äckligt blod aldrig kommer? :p För det skulle i så fall förklara den senaste veckans totala brist på motivation, plötsliga ankomsten av gråtfärdighet och apatiska stirrande in i väggen utan att förstå vad fan jag sysslar med - samt det sjuka sockersuget.

Mvh har precis ätit en vaniljmunk, ett wienerbröd och en halv ask Noblesse.
 
Sv: Någon annan som mig..??

Att vi glömmer bort hur det är varje månad tror jag är någon sorts överlevnadsgrej. Det skulle vara långt färre kvinnor i världen om allt som rörde mensen satte sig allt för djupt i vårt medvetande (för åtminstone jag skulle troligtvis hoppa från en bro!).

//Jenny - som denna månad kombinerade mens med influensa. Jippi.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 291
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 833
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 191
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp