Någon annan som mig..??

Sv: Någon annan som mig..??

Haha jag är precis tvärtom! Ja med aptiten, med överraskningen är jag likadan. Under några dagar är jag inte alls hungrig och sötsuget är nästan helt försvunnet. Eftersom jag äter för mycket godis i vanliga fall blir jag glad och lycklig över att det är så lätt att hålla sig borta - tills mensen kommer och allt blir som vanligt igen :meh:.
 
Sv: Någon annan som mig..??

Haha, samma här!
Börjar nojja över allt möjligt, allmänna humörsvängningar. Lite yrsel och allmän urslig känsla i kroppen - VAD kan det bero på?! Blir nästan orolig...
Sen dagen efter - tadaa! :banghead:

Eller som för nåt år sen när jag var på cellprov.
- När hade du sista mens?
- Jag vet faktiskt inte.
- Ja, men på ett ungefär?
- Nej, du, jag har verkligen ingen aning. Men den kommer nog snart.
- Okej....

Dagen efter kom den... :meh:
Just därför man har en mens-app i mobilen! :D

Nu är jag en sådan där missbildad typ som bara får min mens på "kommando". Men jag kanske får "hormonspelet" ändå trots att något äckligt blod aldrig kommer? :p För det skulle i så fall förklara den senaste veckans totala brist på motivation, plötsliga ankomsten av gråtfärdighet och apatiska stirrande in i väggen utan att förstå vad fan jag sysslar med - samt det sjuka sockersuget.

Mvh har precis ätit en vaniljmunk, ett wienerbröd och en halv ask Noblesse.
Ja, du lär ju få ägglossning ändå? och då kommer även pms som ger dessa symtom.

Jag själv blir ett nervvrak strax efter att ägglossningen har ägt rum (har precis börjat gå på Premalex för att motverka somliga av pms/pmds-symtomen) dessutom känner jag mig som ett bottenlöst hål verkligen. Det måste inte vara sötsaker eller dylikt även om det kan föredras, men jag äter och äter men blir inte mätt helt enkelt. Dessa dagar är det dock perfekt att äta på buffé eller liknande dock :p (lyckades tajma ihop med en skaldjursbuffé en gång, det var himla bra! och gott! :D ) Men ja, dessa dagar är ju knappast bra för den totala vikten eller hälsan när man försöker vara duktig och inte överäta och liknande... :banghead:
 
Sv: Någon annan som mig..??

Kl

Jag blev alltid överraskad varje gång, tills min kropp bestämde sig för att jag ska få tokont i brösten EN VECKA innan mens! :cry: det är så jäkla illa att jag har problem med kläder (bh/topp klämmer på bröstvårtorna, går jag utan rör sig tröjan emot).

Däremot fick jag inte problem med mensvärk förrän efter att jag fick barn, vilket betyder att jag på fyra år inte lärt mig att minsta värkkänning betyder att jag ska ta en tablett. Varje gång tänker jag att äh, det går nog över. Sedan håller jag på att krevera av värk när det blir outhärdligt och jag måste vänta in att tabletten verkar. Samma sak med cyklo-f "den här gången blöder jag nog inte så mycket", störtflod, invänta att den verkar. Innan jag fick barn hade jag normal mens och aldrig värk, ohh those were the days!

Btw gråter jag till allt dagen före mensen kommer! :p sliskig kärlekssång, tramsig scen på tv, något barn, hund som är rar = tårar!
 
Sv: Någon annan som mig..??

Det kanske jag får ja? Har ingen koll på det där, vet bara att jag är blodlös så länge jag inte äter primolut nor, vilket jag gör fyra gånger om året. Har aldrig haft mensvärk i hela mitt liv, men däremot kommer det perioder som denna då jag kan äta hela världen, sover massor och är allmänt less på allt. Aldrig kopplat ihop det så :p
 
Sv: Någon annan som mig..??

Haha. Jag får ett enormt behov av:
- godis och bakelser.
- städning. Manisk städning, blir lika lycklig varje gång och tänker "hurra äntligen har jag blivit disciplinerad" (baha...)
- blir väldigt effektiv, ska ta tag i mitt liv (underbar kombo med att jag brukar tänka det samtidigt som jag trycker i mig 4 kladdkakan inom loppet av en timme), ska börja träna, gör listor och organiserar utan dess like.

Sen kommer mensen och jag återgår till mitt ordinarie slappa liv :banghead:
 
Sv: Någon annan som mig..??

Jotack, plus att jag alltid bråkar med mitt ex, vi jobbar ihop, trots att vi annars är som vilka kollegor som helst...
 
Sv: Någon annan som mig..??

Nej, senaste året har jag räknat dagar noga för att få ha lite koll! Men visst får konstiga symptom. Vill gråta för allt ett par dagar innan.
Dock verkar jag inte gå upp i vikt så mycket. Tycker snarare att jag ser smalare ut innan än efter, även om jag inte tillåter mig själv att äta
en massa skit. :p
 
Sv: Någon annan som mig..??

I hear you! Aptiten förändras inte för mig, men däremot sväller jag som en hoppborg. Käklinjen, armarna och magen ba *PLUFF*. Jättefint.

Samma här. Jag satt igår och beklagade mig över att jag gått upp och blivit en flodhäst.

Idag: TADAH! :banghead:

Åh, och breakout-party 4 dagar innan.
Det ser förjävligt ut. Men slår aldrig fel. Försvinner någon dag efter, men jag kopplar aldrig ihop det förrän efteråt och glömmer bort det till nästa gång :arghh:
 
Sv: Någon annan som mig..??

kl

själv har jag oftast koll på när det närmar sig mens, men jag är urdålig på att koppla ihop det med vad som händer med min kropp och knopp ändå.

Lördag: börjar gråta för att sambon köper fel leverpastej till frukost. Äter choklad hela helgen för att det är så synd om mig.
Måndag: Mens.

Och det händer (liknande saker) varje månad, utan att jag någonsin kopplar förrän i efterhand...
 
Sv: Någon annan som mig..??

*räcker upp en hand*

- grymt sug efter mjölkchoklad (den annars så omtyckta mörka chokladen accepteras icke av kroppen...)
- deprimerad. Allt känns svart som natten, varvat med folkilska (vilken tack och lov går att hålla i schack trots att jag helst skulle vilja klappa till första bästa).
- Ryggont, som jag aldrig fattar varje jag får för "jag har ju aldrig ont i ryggen"

Citerar Pippi Långstrump: "Det är INGEN ordning på allting!"

Det är märkligt att man aldrig lär sig... Pratade med en polare häromdagen och hon klagade över att hon var så jäkla irriterad på allting, och hon fattade inte varför. Jag frågade om det kanske kunde bero på hormoner och då utbrast hon nåt i stil med att jo, SÅ var det ju såklart! Följt av det vanliga resonemanget "att man aldrig lär sig". :D
 
Senast ändrad:
Sv: Någon annan som mig..??

Haha skrattade en aning när jag såg denna tråd.
Precis innan jag gick in i duschen så ser jag mig själv i spegeln och tänker "HUUUR har jag kunnat gått upp flera kilo sen igår och blivit så FET över en natt?!"
Jag har dessutom tidigare idag varit iväg och köpt lite choklad och gjorde även det igår när jag hade "vägarna förbi".. Och nu på kvällen så blev det 2 glas oboy..

Jag vet ganska exakt när min mens kommer men ändå kan jag aldrig någonsin koppla ihop mina symptom innan.. Varje gång ca en vecka innan mens så blir jag alltid orolig att jag ska vara gravid. Magen sväller och jag ser ut att vara i 6e månaden och brösten ömmar. Blir lika lättad varje gång som mensen kommer och det visar sig att jag inte är gravid.. Även fast jag haft en "torr månad" utan ligg så blir jag ÄNDÅ orolig att jag på något vis skulle ha kunnat bli gravid ändå.. yeah right.
 
Sv: Någon annan som mig..??

kl

själv har jag oftast koll på när det närmar sig mens, men jag är urdålig på att koppla ihop det med vad som händer med min kropp och knopp ändå.

Lördag: börjar gråta för att sambon köper fel leverpastej till frukost. Äter choklad hela helgen för att det är så synd om mig.
Måndag: Mens.

Och det händer (liknande saker) varje månad, utan att jag någonsin kopplar förrän i efterhand...

Åw stackare! Ser det framför mig, "va??! Älskar du mig inte?!" *ynk* :arghh:

Mammas, när jag åt p-piller fick jag alltid tokont i boobsen innan och under mensen. Blev mycket bättre när jag bytte p-medel. Jag ville knappt rida och det enda som hjälpte något var tight sports-bh, men det gjorde asont att ta på sig den.

Själv skulle jag ha duschat idag, men så fick jag mensvärk.
 
Sv: Någon annan som mig..??

Åh, jag använder inga hormonella p-medel alls, så det är mina naturliga hormoner som gör det såhär! :(

Hahah, jag ser det framför mig:

Att göra-lista Torsdag: Duscha. Fail pga mensvärk. ;)

(Förlåt att jag skämtade på din smärtas bekostning, det lät så roligt bara. Hoppas att värken gick över!)
 
Sv: Någon annan som mig..??

Kl

Jag är likadan, trots att jag vet EXAKT vilken dag mensen ska komma :o

Blir allmänt tjurig och lättstött, suget efter choklad är bortom denna värld... På eftermiddagen: mens. Jahaaaaaaa :idea: :rofl:

Tror precis som Tassen att det måste vara någon slags försvarsmekanism eller överlevnadsstrategi, uppenbarligen sitter det djupt rotat i oss att förtränga det :D
 
Sv: Någon annan som mig..??

japp, sedan jag drabbades av djup depression för ett år år sedan så är jag jätte känslig för mens. Jag blir väldigt deppig dagen innan och redan 2 dagar innan mens blir jag fruktansvärt lättirriterad. ALLT irriterar mig, har inget tålamod överhuvudtaget. En annan sak är att jag blir väldigt känslig på huden, att en tröja sitter obekvämt eller att en lapp killar mig i nacken eller vad som helst. Jag blir pluffsigare och magen står gärna ut, jag äter nog lite mer choklad också. Dagen innan är allt bäcksvart som sagt.. även dom 2 första dagarna av mensen. Sen 3dje dagen då är allt som bortblåst och jag mår okej. Sen mår jag bättre och bättre för varje dag som går fram till 3 dagar innan mens då allt börjar om. Så jag är alltså som gladast precis ett par dagar innan mens varje månad. Undrar om man kan behandla detta på något sätt?
 
Sv: Någon annan som mig..??

kl
Skönt att jag inte är ensam om att aldrig fatta :p Jag står framför spegeln varje månad och glor på mina bröst i en blandning av förvåning, förundran och irritation över att de plötsligt verkar minst en halv storlek större och knappt får plats i bhn längre.
 
Sv: Någon annan som mig..??

Ja man kan behandla det. Jag hade en kompis som fick någon typ av antidepressiv medicin som hon skulle börja med en vecka innan mens och sedan hålla på i tio-fjorton dagar om jag inte minns fel. Hon blev en ny människa när hon hade börjat med den medicinen. Jag tycker att du ska diskutera det hela med en gynekolog för så ska du ju inte behöva ha det.
 
Sv: Någon annan som mig..??

Här är en till som aldrig minns(eller snarare vill komma ihåg;)).
Choklad är ungefär det enda jag äter under mensen för jag må alltid så äckligt illa.
Har även en djävulsk mensvärk:cautious:. Lever därför på choklad och värktabletter under fyra dagar.
Utan värktabletter klarar jag inte ens av att umgås med mig själv.
Fick höra under många år att mensvärken skulle lätta efter man fått barn.
Det gjorde den inte:mad:!!!!

Blir svullen i kroppen några dagar innan, sur och besvärlig, vill helst bara låsa in mig och vara i fred.
Ändå fattar jag ALDRIG vad som komma skall.
 
Sv: Någon annan som mig..??

var typ likadan före jag fick p-piller... då fick jag iofs problem redan vid ägglossning med illamående och yrsel, ibland så att jag fick be pojkvännen ta bilen och hämta mig utanför ett köpcenter i stan för jag inte vågade gå hem själv... sen illamående å så fram till mensen å trodde alltid jag var sjuk eller gravid VARJE gång....
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 291
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 833
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 191
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp