Nagellack? Hjälp!

fejt

Trådstartare
Tittar in här för att be om hjälp till min ungdom. Hon tycker om att fixa med naglarna och jag skulle vilja överraska henne med något bra och populärt nagellack som passar en 15-åring. Märke och färg? Jag har ingen aning om vad nagellack kostar men helst inte dyrare än 150 kr. Går det?

Undrar
Mamman med nerklippta stallnaglar

OPI är populära och kostar runt 150 kr. Skulle satsa på nåt glittrig inför nyår
1227-208-0044_1.jpg

Själv så kör jag mest på depend. små budget lack, oftast rätt bra trots priset! :)

Tittar in här för att be om hjälp till min ungdom. Hon tycker om att fixa med naglarna och jag skulle vilja överraska henne med något bra och populärt nagellack som passar en 15-åring. Märke och färg? Jag har ingen aning om vad nagellack kostar men helst inte dyrare än 150 kr. Går det?

Undrar
Mamman med nerklippta stallnaglar

Jag hade nog satsat på ett Essie. Kostar 129 och finns i massa dina färger.
Annars tycker jag att Depend är helt okej, och eftersom de är små och billiga kan man ju köpa flera färger.
Opi är poppis, men kostar 150 spänn i butik, vilket jag tycker är lite väl saftigt. De har väldigt många fina och bra lack annars. :)

Åh, stort tack!! Jag tittar på OPI (eller min man som är i stan och har ännu mindre koll än jag) och Essie. Såg nån nude med glitter men brons tror jag på. @fickan

Det blev ett Essie. Ungdomens pappa minns inte namnet men det är "beigekoppartyp".
I :heart Buke

Det blev ett Essie. Ungdomens pappa minns inte namnet men det är "beigekoppartyp".
I :heart Buke
Låter som ett bra val!

Ett tips inför framtiden är märket China Glaze, som jag senast såg på Apotek Hjärtat (men finns även på t.ex. Gekås om man har vägarna förbi där). Brukar kosta upp till 99 kr per flaska, är av bra kvalitet och finns i så gott som alla färger och utföranden. Är man ute i god tid kan man även beställa online från USA.

Till sommaren rekommenderas varmt något lack ur Color Clubs halo hues-serier om hon har kvar intresset då, dom kräver nämligen solsken för att visa sitt rätta jag. Lägger in en bildlänk så förstår du vad jag menar. Vet dock inte om dom finns i Sverige, jag brukar klicka hem mina från ebay :)

Jag sparar ditt inlägg inkl länk och visar henne efter jul. De där sommarfärgerna tror jag att hon kan bli galen i :):up:

Stort tack! @cili

Ochett tips från en super nagelnörd är att kika in www.ilnp.com, snyggaste lacken som jag mött :) Tyvärr utomlands och lite dyr frakt, men själva lackkostnaden ligger på mindre än tex. ett OPI och så mycket roligare lack :)

Och även jag som nagelnörd vill tipsa om ILNP, men jag har ett annat tips också:
köp nagellack som är så fria från skit som möjligt, 3 och 5-fria nagellack (fria från de vanligaste kemikalierna i lack, tex formaldehyd. Många indielacksmärken är 3- och 5-fria, Zoya är exempel på ett sådant. Finns även toplack som är 3- och 5-fria.

De lacken är ofta lite roligare än de stora märkena också, skojiga glitter, färgblandningar mm. Det är värt en del i frakt i utbyte mot fina lack.

Av de stora vanliga märkena i butik är det OPI som gäller för mig, i enstaka fall Essie. China Glaze går bort då jag inte varit nöjd med ett enda CG-lack jag köpt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 283
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 401
Hemmet I veckan har vi (läs: jag) börjat prata om sommarhus hemma och sambon sa: "Visst, plead your case" så det tänkte jag göra nu, om det nu...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 707
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar