Mystiska saker som händer

Rosett

Trådstartare
Jag upptäckte en fläck på golvet, ser ut och känns som stearin men jag har inte använt ljus på evigheter. Mystiskt. :cautious:

Jaa, själv satt jag precis och lyssnade på partiledardebatten på SVT Play som går live med sambon och inser plötsligt att jag känner igen det som att jag hört det innan och kan säga ordagrant vad de nästa meningar är under 30 sek.... inte alls konstigt...inte alls.... Jag kunde alltså säga orden tillsammans med partiledarna.

Jag har flertalet luriga historier men den som hängt kvar tydligast är ju utan tvekan den när jag satt på mitt rum när jag bodde hemma och dörren började öppnas och stängas gång på gång. Den gick alltså inte igen helt mellan gångerna men på glänt till vidöppet läge osv. Jag tror det tog 3-4 gånger innan jag faktiskt, lagom nervös, reste mig och skulle stänga och dörrjäkeln gick inte igen. Tänk känslan av att det är en fot mellan dörr och tröskel, ungefär. Jag lutade mig till och med lite mot dörren för att få lite mer kraft men det gick inte förrän jag tänker att kanske hunden var där och öppnar för att titta. Ingenting där och efter "titten" gick dörren igen plättlätt. Då hade jag hög puls må jag lova.

Den dörren hade tidigare gått från gläntläge till vidöppet då det var snett någonstans men ALDRIG tillbaka igen. Inte heller efteråt. Jag försökte finna förklaringar men gav upp och tänkte att det är väl mysigt att tänka att det var pappa som nyligen dött som busade lite. Han var en retsticka när han levde ;)

Jaa, själv satt jag precis och lyssnade på partiledardebatten på SVT Play som går live med sambon och inser plötsligt att jag känner igen det som att jag hört det innan och kan säga ordagrant vad de nästa meningar är under 30 sek.... inte alls konstigt...inte alls.... Jag kunde alltså säga orden tillsammans med partiledarna.

...Min mening där är ju att de säger samma saker inför varje val. Varje gång jag läser ett valmanifest är det som att ha en deja vu ;)

Ont: Spillde naturell yogurth på golvet vid nåt tillfälle och fann att det liknade stearin när det fått torka (haha ja, latmasken som baaara skulle äta yogurthen, sen borsta tänderna och sen se en film, läs somna, innan det torkades upp). Å andra sidan märkte jag ju att det inte var stearin när jag gick på med fuktad trasa, såklart.

@Filifjonkan_ det hade jag absolut köpt om det inte var för att jag kunde citera precis de orden som programledaren också sa innan under och efter :) med tillhörande tonläge och betoningar.... Så jäkla skumt och jag vet inte riktigt hur det är möjligt.

1989 var jag på semester med familj och en kompis. På den ljuva tiden då man hade en kamera med filmrulle i. Jag hade en 36 bilders filmrulle i min kamera inför semestern. De knäpptes upp och de sista dagarna fick kameran ligga i resväskan.
Vi kom hem på en kväll och vi rev väl i stort sätt bara ur väskorna ur bilen, kompisens mamma kom och hämtade henne och sen gick vi och la oss. Nästa dag packade jag upp, tog ur min filmrulle och skickade in den. Dubbla kopior beställdes så kompisen också kunde få bilderna.
Någon vecka senare kom korten i postlådan :)

Jodå...nog var det 36 bilder till oss var. Men det fanns också ett kort till. En bild tagen på mig och min kompis. Uppenbarligen tagen med min kamera eftersom den låg med blad mina kort.
På kortet ser man oss stå bakom våran bil som har bagageluckan öppen. Det är skymning, platsen är våran gårdsplan och vi har de kläder på oss som vi hade den kvällen när vi kom hem. Bak i bilen ser man våra väskor ligga. Bla min väska där jag VET att min kamera låg. Min kompis tittar rakt in i bilden, mot fotografen. Jag står med sidan till och tittar in i bilen och på packningen.
Ingen av oss har en aning om vem som tagit bilden eller att vi ens ställt upp oss på ett kort. kompisen tittar ju tom rakt in i bilden, som är tagen på bara några få meters håll. De enda som var närvarande då vi kom hem var vi fem som var med på semestern och både min mamma, pappa och bror blånekar till att ha tagit bilden. Ingen annan kamera var med på den här semestern. Ingen annan filmrulle skickades in så det kan ha kommit fel.

vem tog bilden? Varför har ingen av oss fem minne av att någon skulle ha varit där? Hur hamnade bilden i min kamera? Den var ju full!!! Och nerpackad :confused:

Jag tyckte bilden var obehaglig så jag gav den till kompisen. Det fanns alltså ingen kopia på den bilden som på de andra 36 bilderna.

Jag får väldigt starka overklighetskänslor samtidigt som jag upplever "sånt där". Jag hamnar liksom utanför mig själv och blir ett vittne till allt. Blir dubbelkonstigt. :)

Nu äter jag antipsykotika, det hjälper :angel::D

1989 var jag på semester med familj och en kompis. På den ljuva tiden då man hade en kamera med filmrulle i. Jag hade en 36 bilders filmrulle i min kamera inför semestern. De knäpptes upp och de sista dagarna fick kameran ligga i resväskan.
Vi kom hem på en kväll och vi rev väl i stort sätt bara ur väskorna ur bilen, kompisens mamma kom och hämtade henne och sen gick vi och la oss. Nästa dag packade jag upp, tog ur min filmrulle och skickade in den. Dubbla kopior beställdes så kompisen också kunde få bilderna.
Någon vecka senare kom korten i postlådan :)

Jodå...nog var det 36 bilder till oss var. Men det fanns också ett kort till. En bild tagen på mig och min kompis. Uppenbarligen tagen med min kamera eftersom den låg med blad mina kort.
På kortet ser man oss stå bakom våran bil som har bagageluckan öppen. Det är skymning, platsen är våran gårdsplan och vi har de kläder på oss som vi hade den kvällen när vi kom hem. Bak i bilen ser man våra väskor ligga. Bla min väska där jag VET att min kamera låg. Min kompis tittar rakt in i bilden, mot fotografen. Jag står med sidan till och tittar in i bilen och på packningen.
Ingen av oss har en aning om vem som tagit bilden eller att vi ens ställt upp oss på ett kort. kompisen tittar ju tom rakt in i bilden, som är tagen på bara några få meters håll. De enda som var närvarande då vi kom hem var vi fem som var med på semestern och både min mamma, pappa och bror blånekar till att ha tagit bilden. Ingen annan kamera var med på den här semestern. Ingen annan filmrulle skickades in så det kan ha kommit fel.

vem tog bilden? Varför har ingen av oss fem minne av att någon skulle ha varit där? Hur hamnade bilden i min kamera? Den var ju full!!! Och nerpackad :confused:

Jag tyckte bilden var obehaglig så jag gav den till kompisen. Det fanns alltså ingen kopia på den bilden som på de andra 36 bilderna.

Full och nerpackad... Festlig kamera:p.

Väldigt intressant historia. :bow:

Liknande trådar

Hemmet Detta känns som en väldigt "ängslig" fråga men jag är lite oroligt lagd just kring att förstöra saker 😅 Jag har gjort ett nissebus...
Svar
1
· Visningar
371
Senast: Praefatio
·
Relationer Det har börjat störa mig hur svårt jag har för att be andra människor om saker och ting. Det kan handla om allt från att jag säger...
Svar
12
· Visningar
933
Senast: Tuvstarr
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 303
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar