Jag blir exalterad när jag är utvilad och ätit ok.Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att tiden går. Jag vill inte bli gammal och känna att jag inte gjorde det jag ville. Så dök en intervju med en äldre kvinna upp i mitt flöde och de frågade henne vad lycka var, och hon svarade ”to be excited for things”. Att vi som barn kan bli så upprymda och exalterade över saker men att vi som vuxna ibland tappar bort den känslan. Så det pratade jag och mamma om över en lunch idag och hon sa ”Ja, och det behöver man ju sällan ens fundera på vad det är. Man vet”.
Så, vad gör dig excited, och gör du tillräckligt av det i livet? Att vara i skogen, eller klappa djur, vika papperssvanar, springa, klättra i berg, skriva, dansa?
Perioder när jag är trött är som en minidepression där ett grått skynke är över mig och allt är likgiltigt på nåt vis.
Lite mer ledigt och plötsligt blir jag exalterad och inspirerad av massa saker...