Mystiska mollusker (?)

Mabuse

Trådstartare
Vi har fått in nåt konstigt i akvariet: små, runda, vitaktiga saker som sitter på glaset, gärna i små grupper. De sitter fast rätt rejält, typ som små blåsor. Vad är det för nåt, och vad kan man göra åt det?

Sv: Mystiska mollusker (?)

Nej, inte sniglar. De här sitter liksom fastlimmade på glaset, har inga skal och rör sig inte.

Jo men jag tror det är det ialf;) dom är små ( nästan som geleklumpar) och förökar sig snabbt.

Vanligt problem och dom följer oftast med i sanden, växterna o så

Senast ändrad:

Det finns ju sniglar som förökar sig men det blir inga levande snigelbarn i sötvatten. Äggen kläcks inte. Du har inga sniglar som kan tänkas vara sådana?

Eller nån firre som lagt ägg på rutan?

Jo men jag tror det är det ialf;) dom är små ( nästan som geleklumpar) och förökar sig snabbt.

Vanligt problem och dom följer oftast med i sanden, växterna o så

Vi har sniglar också, men de sitter inte fast på det här sättet. Dessa måste man skrapa bort så att de går sönder för att få bort dem, snäckorna rör sig, och sitter inte fast på det viset. Snäckorna kan man plocka bort, dessa sitter fast stenhårt. Ser ut som små fjäll som sitter på rutan, ungefär.

Det finns ju sniglar som förökar sig men det blir inga levande snigelbarn i sötvatten. Äggen kläcks inte. Du har inga sniglar som kan tänkas vara sådana?

Eller nån firre som lagt ägg på rutan?

De enda snäcko vi har är såna där kanelbullesnäckor, och de kläcks ju. Möjligen nån fisk, men det ser inte ut som ägg? Tänker mig att de skulle vara små och klotformade, dessa är kanske 1/2 mm tjocka, och 2 mm i diameter.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
658
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 626
Senast: Enya
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 806
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 867
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar