Motion inomhus??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Cindylindy_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 195
C

Cindylindy_

Hejsan:D någon med ett bra tips om hur man kan motionera sin hund inomhus. Jag menar såklart inte enbart men t.ex en dag när regnet öser ner, då blir det ofast bara korta promenader.

Sv: Motion inomhus??

Vad har du för hund?

Det är jäkligt svårt att motionera en hund innomhus men du kan aktivera den, låta den använda hjärnan. Gömma godis, skaffa en aktivitetsboll att hälla godis som hunden får jobba med för att få ut, ni kan träna trix och lydnad etc.

Jag skulle undvika att aktivera hunden allt för mycket inomhus, det bästa är väl om den lär sig och blir trygg i att ledorden hemma är lugn och ro. Det gör nog hunden gott att ha tråkiga dagar ibland, jag tycker det räcker med att ge den ett tuggben att gnaga på.

Detta förutsatt att den aktiveras i någon form till vardags och inte bara går promenader.

Jag skulle inte vänja min hund vid för mycket aktivitet inomhus. Hemma tar man det lugnt, helst ska man sova.

Den enda aktivitet jag kör inne är godissök. Dock är det viktigt att ha en slutsignal som hunden respekterar, annars går den runt och söker i all evighet. Min jycke blir inte det minsta stressad av det, men det är ju så olika. Kan ju vara värt att testa iallafall!:)

Ja ni har rätt.. det är nog även för min hund bäst att det är lugnt hemma :)

Ta fler promenader i stället.
Även om dem blir korta.

Bättre med många små i så fall och att hunden lär sig att inne vilar man

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 716
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 565
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 338
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 829
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka