pepp

Trådstartare
Dumförklara mig inte nu :D

Kan man ha mössa på sin hund utomhus? Vi bor i en blåsig kuststad där det blåser mer eller mindre konstant.

Var just ute på en långpromenad i 10 minus och märker nu att herr pudel är irriterad i öronen (flappar och kliar) inget han gjorde innan promenaden alltså... O_o

Jadå, det finns gott om vinthundsfolk och nakenhundsägare som sätter mössor på sina hundar ;) Antingen stickade eller i fleece. Det går t.o.m. att köpa i affärer för vinthundsprylar. Då är det vanligen som långa tygrör som du sätter på hunden.

Några exempel:
db35152d811c9fcf35d2d1c1d3748440.jpg

fd39dc1795af53c65bd58d3df4e1cdaf.jpg

3455_real.jpg

(Hahah @Nirvana, vi skrev samtidigt men mitt inlägg tog lite längre tid att skriva klart ;) )

Jadå, det finns gott om vinthundsfolk och nakenhundsägare som sätter mössor på sina hundar ;) Antingen stickade eller i fleece. Det går t.o.m. att köpa i affärer för vinthundsprylar. Då är det vanligen som långa tygrör som du sätter på hunden.

Några exempel:

3455_real.jpg

(Hahah @Nirvana, vi skrev samtidigt men mitt inlägg tog lite längre tid att skriva klart ;) )
Great minds... ;)

Jag hade mössa på en av mina nakenhundar ibland, hon hade stora "parabolöron" med mkt. lite behåring & hatade när det blåste samt att jag var rädd att hon skulle förfrysa dem. Så accepterar din hund mössa - kör på det ! :)

Några exempel:

3455_real.jpg

Dom såg ju riktigt bra ut! Får kolla runt och se om det finns för hans minihuvud :D

Jag hade mössa på en av mina nakenhundar ibland, hon hade stora "parabolöron" med mkt. lite behåring & hatade när det blåste samt att jag var rädd att hon skulle förfrysa dem. Så accepterar din hund mössa - kör på det ! :)

Min har ju inte ens parabolöron eller lite hår :o men då låter det inte helt befängt iallafall!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 552
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 309
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 091
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Inredningstråden nr3