Morrade åt främmande kvinna. Teorier varför?

eldione

Trådstartare
Satt och funderade nu. När jag hämtade min hund åkte vi tåg hem, det var mycket människor runt oss och min hund var glad och trevlig mot alla. Precis där vi satt så fanns det en toalett så det kom och gick en del personer, flera hälsade på henne och hon gjorde aldrig något.

Helt plötsligt stelnar hon till och börjar morra när en kvinna kommer in i kupén. Kvinnan lutar sig fram och viskar lugnande till henne. Sally skäller till och morrar konstant. Kvinnan sätter sig på huk och klappar henne och pratar med mig, hon berättar att hon har hundar hemma. Sedan står kvinnan och väntar utanför toaletten och hela tiden står Sally med blicken fixerad på henne och morrar. Hon blev inte lugn igen förrän kvinnan gått.

Hon har aldrig gjort såhär efteråt. Det var bara just den här kvinnan. Hon är lite vaktig hemma och kan även morra/skälla till om någon plötsligt dyker upp när det är mörkt men aldrig på det här sättet. Visar jag att det är okej så släpper hon det lätt.

Vad tror ni det kan ha varit?
Var det för att hon viskade? Lutade sig fram? Luktade hon konstigt pga sina egna hundar? Vad skulle det vara i så fall? Hon är ju inte sådan mot hundar. Inget av det här är sådant jag tror hon normalt skulle reagera på.

:confused:

Sv: Morrade åt främmande kvinna. Teorier varför?

Kan vara alla tre orsakerna och en mängd andra. Min pappa tyckte inte om hundar, av goda skäl. Jag har sett trevliga hundar som "älskar alla" bli förbaskade bara han visade sig.

Vad tror ni det kan ha varit?
Var det för att hon viskade? Lutade sig fram? Luktade hon konstigt pga sina egna hundar? Vad skulle det vara i så fall? Hon är ju inte sådan mot hundar. Inget av det här är sådant jag tror hon normalt skulle reagera på.

:confused:

Ibland reagerar hundra på sådant som vi inte uppfattar som konstigt.
För många år sedan började min mellanpudel, som satt i bilen med mig, stormskälla på en gubbe som kom på trottoaren. Han var extremt hjulbent och hade en annorlunda gång som hunden säkert upplevde som hotfull på något sätt.

Senare i livet när mina barn var små och vi var med i scouterna så var alltid mina två hundar med. De älskade barn och att härja runt med alla ungarna i skogen. Utom med fyra syskon som var hundovana, men det var ju många andra barn också. Det syskonen hade gemensamt var att de hade ovanligt stora munnar och tydliga tänder.När de närmade sig hundarna så log de stort, vilket blev ett hotfullt beteende för hundarna som morrade och stelnade till. Pinsamt eftersom de ju också ville leka med vovvarna som alla andra.
Min dotter har en storpudel som är glad och lycklig på alla sätt. Utom mot en av släktingarna, en äldre dam. Hon har ett något stelt och ängsligt sätt, alltså mot människor också. När hon kommer skäller hunden och vill inte hälsa.
Troligen hade kvinnan något i sitt beteende som du inte uppfattde som hotfullt men väl hunden. Eller vem vet vad hon luktade....

Ingen mer som har någon teori? Hänt något liknande?

Min hund är glad och snäll mot precis alla förutom min farfar, som hon avskyr. Jag har ingen aning om varför, han är inte rädd elelr så för henne utan vill bara hälsa men Nikksan blir galen och skäller konstant. Hon är inte hotfull eller morrar, men vill/vågar inte gå fram till honom utan skäller om han gör ett försök att närma sig.

Så det verkar vara vissa personer. Vilken teori :idea:

Min hund är glad och snäll mot precis alla förutom min farfar, som hon avskyr. Jag har ingen aning om varför, han är inte rädd elelr så för henne utan vill bara hälsa men Nikksan blir galen och skäller konstant. Hon är inte hotfull eller morrar, men vill/vågar inte gå fram till honom utan skäller om han gör ett försök att närma sig.

Så det verkar vara vissa personer. Vilken teori :idea:

Kanske ingen teori nä men det är intressant att höra att samma sak hänt andra. Önskar man kunde fråga dem vad som är fel, vi missar ju så mycket som hundarna märker.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 273
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag var med om en händelse i onsdags som jag inte kan släppa riktigt... Jag vill gärna höra era åsikter om vad ni hade gjort i den...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
16 315
Senast: hastflicka
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 831
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka