Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@tuaphua ja det kan absolut bli trixigt, tex om personen är så slipad att det utifrån protest mot att bli uppsagd, sen tex inte hämtar ut den skriftliga uppsägningen som skickats i rekommenderat brev.... etc etc...
Hur kan formuleringen ge olika effekt beroende på antalet hyresgäster och ge folk besittningsrätt till tjänster (hyr man inte enbart en box är det frågan om tjänster) som fodring, mockning, utsläpp etc?Angående uppsägning så är det väldigt viktigt hur avtalet är formulerat. Olika formulering kan ge olika lagstiftning och olika regler.
Kan t ex tänka mig att den stallägaren som hade 100 stallplatser hyrde ut enligt regler som gör att det hamnar i hyreslagstiftningen och därmed kan ge hyresgästen besittningsrätt efter en viss tid och väldigt svår att säga upp.
I mindre stall hamnar det inte så ofta i den lagstiftningen men gör då istället stallägaren ansvarig enligt djurskyddslagen för de uppstallade hästarna om ägaren inte klarar det.
Jag tycker inte du ska betala! Jag hade inte gjort det i din situation heller.
Jag läste första sidan och orginalfrågan. Men då antar jag att något mer hänt sedan dessLäst tråden ?
Ja som att 20-30 andra hade samma åsikt som dig och att TS upplyst om att hon inte tänker betala och nu handlar diskussionen om hennes indirekta uppsägning och hur legalt det är att säga upp hyresgäster i stall.Jag läste första sidan och orginalfrågan. Men då antar jag att något mer hänt sedan dess
Ja som att 20-30 andra hade samma åsikt som dig och att TS upplyst om att hon inte tänker betala och nu handlar diskussionen om hennes indirekta uppsägning och hur legalt det är att säga upp hyresgäster i stall.
Jag läste första sidan och orginalfrågan. Men då antar jag att något mer hänt sedan dess
Äh klart du ska svara, det spelar ingen roll. Inget att be om ursäkt för. En del är lite väl nitiska med att vara ordningsvakter. Men det är klart det blir mer relevant om man läser tråden först.Jo, jag såg det nu.
Jag ber om ursäkt till alla inblandade att jag för en gångs skull inte läste hela tråden utan svarade på en fråga utifrån trådstarten. My bad.
Hur kan formuleringen ge olika effekt beroende på antalet hyresgäster och ge folk besittningsrätt till tjänster (hyr man inte enbart en box är det frågan om tjänster) som fodring, mockning, utsläpp etc?
Besittningsrätt kan väl rimligen inte gälla tjänster?
Äh klart du ska svara, det spelar ingen roll. Inget att be om ursäkt för. En del är lite väl nitiska med att vara ordningsvakter. Men det är klart det blir mer relevant om man läser tråden först.
Ja som att 20-30 andra hade samma åsikt som dig och att TS upplyst om att hon inte tänker betala och nu handlar diskussionen om hennes indirekta uppsägning och hur legalt det är att säga upp hyresgäster i stall.
Du glömde ditt eget inläggHehe alltså i sammanhanget
Du glömde ditt eget inlägg
Ja vanligtvis är det så - det är därför en bra netikett att läsa hela tråden
Jag har inte hört om någon som legal väg tvistat om uppsägning av stallplats (men väl stall), som du skrev så kanske det hör travvärlden till. Det har mer handlat om problem att bli av med hästar som dumpats. Och vem vill stå i ett stall där man inte är välkommen.För min del känns det mer intressant vad både du och jag undrar över rejält senaste delen av tråden gällande påståenden/förkunnanden om avtal/uppsägning osv
Det jag menade med formuleringen är just det. Hyr du en specifik plats i stallet och klarar dig själv d v s riktig kallhyra. Då lyder du under hyreslagstiftningen och får med tiden besittningsrätt på den plats du hyr.Hur kan formuleringen ge olika effekt beroende på antalet hyresgäster och ge folk besittningsrätt till tjänster (hyr man inte enbart en box är det frågan om tjänster) som fodring, mockning, utsläpp etc?
Besittningsrätt kan väl rimligen inte gälla tjänster?