Nu har jag pratat med ägaren till den skadade hästen och sagt att jag inte kommer betala och det blev inte så populärt, om man säger så. Fick höra igen att det är fult att jag inte tar mitt ansvar och att det är mitt fel om min häst ställer till med något, jag har på mitt samvete om deras häst inte blir återställd igen och liknande saker... Men det blev i alla fall inga hot om att dra det till rätten så jag hoppas det inte blir något mer liv om det här senare.
Sen tog det bara några timmar innan stallägaren SMS:ade och i princip indirekt sa upp mig och att jag måste fundera på vad jag vill göra för det inte är hållbart att ha osämja i stallet
Men det var kanske lika bra, har bara känt att det varit jobbigt och ångestfyllt att åka till stallet sen det blev så fientligt och lär ju inte bli bättre nu när vännerna till den andra ägaren får veta att jag inte betalar. Bara så himla synd på stället för både jag och hästarna har trivts innan det här hände, nära hem till mig, perfekt med miljö, hagar och utevistelse och sådant... Men antar att det ändå är lättare att hitta ett lika bra alternativ någon annanstans än att försöka reparera saker där jag är nu.
Tack så jättemycket till alla er som har tagit er tid att ge era synpunkter och info i alla fall
Var mycket lättare att ta steget och svara dem efter responsen här inne.