Har hamnat i en skittråkig situation i stallet där jag har mina hästar inhyrda. Häromdagen så stod en annan häst halt i hagen, det visade sig nu att det var en fraktur på griffelbenet som behövde opereras. Saken är den att ägarna till hästen är fly förbannade och har krävt av mig att jag bekostar hela veterinärvården eftersom de tror att det är min ena häst som sparkat deras och orsakat frakturen Vi vet inte säkert eftersom ingen såg det hända och alla hästarna i stallet går ihop ute, men jag kan absolut erkänna att det inte alls är omöjligt att min häst är skyldig eftersom han och deras häst inte är särskilt bra vänner, då den sistnämnda kan valla min som kan svara med att sparka. Det är inte så hela dagarna, så det är inte så oroligt i hagen som det kan låta, men vi har alla ändå sett det hända, ffa vid ut/insläpp.
Men kort sagt så har jag skitdåligt samvete för det här och mår jättedåligt över att min häst kan ha orsakat deras en sån skada Är inte heller särskilt bra stämning i stallet nu då jag är nyast in i gänget medan några av de andra inhyrningarna är goda vänner med ägarna till den skadade hästen och tycker det är självklart att jag ska betala om min häst är "dum" och slår. Kan förstå hur de tänker på ett sätt och att de är arga och oroliga för sin häst. Men samtidigt är att betala såna här summor för någon annans häst bara sådär en stor kostnad för mig, ännu mer eftersom hästen (deras) är oförsäkrad... så hjälp mig snälla, hur hade ni tänkt och vad hade ni gjort i min situation? Har inte haft mina hästar i mer än 1,5 år och var inte alls beredd på att hästägarkarriären skulle inledas så här...
Men kort sagt så har jag skitdåligt samvete för det här och mår jättedåligt över att min häst kan ha orsakat deras en sån skada Är inte heller särskilt bra stämning i stallet nu då jag är nyast in i gänget medan några av de andra inhyrningarna är goda vänner med ägarna till den skadade hästen och tycker det är självklart att jag ska betala om min häst är "dum" och slår. Kan förstå hur de tänker på ett sätt och att de är arga och oroliga för sin häst. Men samtidigt är att betala såna här summor för någon annans häst bara sådär en stor kostnad för mig, ännu mer eftersom hästen (deras) är oförsäkrad... så hjälp mig snälla, hur hade ni tänkt och vad hade ni gjort i min situation? Har inte haft mina hästar i mer än 1,5 år och var inte alls beredd på att hästägarkarriären skulle inledas så här...
Senast ändrad: