Lena

Trådstartare
Fick höra av en bekant ett uttalande som fick mig att undra om det verkligen kan stämma och fick inte det exakta svaret när jag kollade i reglementet. Om en häst är montekvalad gäller det då resten av hästens tävlingsliv, även om hästen varit borta från tävling mer än 8månader och därmed fått kvala om för sulkylopp?
Jag har tagit för givet att hästen måste göra nytt montekval för att få anmälas till start men min bekanta tyckte sig ha hört att det inte skulle behövas, men han var osäker. Så då vänder jag mig till allvetande buke för att få svar.

Sv: montekval

Som jag fattat det så är det så!

Montekval behövs bara en gång för att få starta i monté, men har man varit borta åtta månader måste man kvala om antingen sulky eller monté!

Det som också numera gäller är att man kan montékvala och bara få starta i monté sedan.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 550
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 568
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 718
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 549
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar