Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Och jag tror att du bör titta på dina varningar igen, för du har inte blivit varnad pga ett uttalande om överviktiga hästar däremot pga av annat.
Men fortfarande gäller det alltså hur man skriver, inte att man skriver och har en åsikt.

Bland dina inlägg finns det en del som är långt ifrån trevliga, så här har vi helt klart olika åsikter.;)

Jaha men då undrar jag varför jag har fått varningar och t o m avstängning för det du anser vara ok är precis så som jag har skrivit!!

Jag har aldrig kallat någon dum eller idiot eller något annat nedsättande, det är inte så jag diskuterar. Så om du har rätt så är dessa varningar helt obefogade.

Nej, varningen var inte obefogad. Du har visserligen inte skrivit i otrevlig ton, eller kallat någon idiot eller liknande, men du hade upprepade gånger i andra trådar påpekat exakt samma saker till två andra användare. I det ena fallet gällde det att ryttaren inte använde hjälm, i det andra fallet var det att hästarna var feta.
Det finns ingen anledning att jämt och ständigt påpeka detta för dessa användare! Det började nästan likna trakasserier, och uppfattades av andra användare (andra än de berörda) som att du medvetet försökte förstöra tråden. Därför gav jag dig en varning som renderade ett dygns avstängning.

Immer
Moderator för Klassisk Ridkonst

Senast ändrad:

Oavsett vad du tror så är ju diskussionerna strypta på det nämnda forumet, varför är annars majoriteten av trådarna på första sidan från april/maj?

KR har aldrig varit bland de forum som haft störst omsättning vad gäller trådar. Åtminstone har det varit så sedan jag blev medlem för tio år sedan.

"Stora diskussionstråden" var aktiv i över två månader, och har över 1200 inlägg. Nu har den varit inaktiv i några veckor, men jag välkomnar den som börjar skriva i den igen.
I övrigt är det åtta trådar som varit aktiva den här månaden, och det tycker jag inte är illa.
Du är välkommen att starta egna trådar, om det nu är så att du vill ha mer diskussioner på KR.

Immer

KL.
Fast - en moderator ska förstås inte skriva att någon pratar skit............. rätt ska vara rätt.

Det finns ingen anledning att jämt och ständigt påpeka detta för dessa användare! Det började nästan likna trakasserier, och uppfattades av andra användare (andra än de berörda) som att du medvetet försökte förstöra tråden. Därför gav jag dig en varning som renderade ett dygns avstängning.

Jämt och ständigt:eek::confused: vad i hela världen menar du? En gång ang fetma till två olika användare. En gång ang hjälmen?? Är det att förstöra trådar? Tur att det finns mer vidsynta moderatorer på andra håll i alla fall än på vissa forum.

däremot pga av annat

"Annat"? Som vadå? Läs Immers inlägg och mitt svar. Hon säger ju just att jag blev det och TRODDE:eek: att jag ville förstöra trådarna. Himmel:cool:

KL.
Fast - en moderator ska förstås inte skriva att någon pratar skit............. rätt ska vara rätt.

Nej, precis det var huvudsyftet med denna tråd att påpeka vilket språk Ricca så som Gunnars företrädare har mot användare!

Därefter antyds det och påstås saker, som försvar för moderatorerna, att jag skulle ha varit otrevlig när det sen står att jag INTE varit det i Immers inlägg, :confused: Men hon TROR sej veta att jag var ute efter att förstöra en diskussion? Tankeläsare kanske? Snacka om lågt i tak!:crazy:

Men kanske du då ska gå tillbaka till dina skrivna inlägg, titta på vad du har skrivit i vilka trådar. Hänger det ens i närheten samman med trådens ämne? Om inte varför krävdes denna utsvävning? Ibland så kan det gamla ordspråket löna sig, att tala i det här fallet skriva är silver att tiga är guld.;)

Jag halkade in i tråden och har tragglat mig igenom eländet, jag har bara en sak att säga och det är HUR ORKAR NI??
Snacka om att haka upp sig på småsaker, för det är faktiskt just vad det är.
Jösses, om man skulle bli sådär upprörd varenda dag någon inte tycker som jag eller skriver som jag tycker är ok, blir man ju intagen till slut...
Den av er som är mest mogen, kliv av och låt de som inte kan släppa mala vidare för sig själv och låt det självdö.

Senast ändrad:

Men kanske du då ska gå tillbaka till dina skrivna inlägg, titta på vad du har skrivit i vilka trådar. Hänger det ens i närheten samman med trådens ämne? Om inte varför krävdes denna utsvävning? Ibland så kan det gamla ordspråket löna sig, att tala i det här fallet skriva är silver att tiga är guld.;)

Tja att moderatorerna på forumet anser att användarna skall tiga verkar numera vara bukefalos signum.

KR har aldrig varit bland de forum som haft störst omsättning vad gäller trådar. Åtminstone har det varit så sedan jag blev medlem för tio år sedan.

"Stora diskussionstråden" var aktiv i över två månader, och har över 1200 inlägg. Nu har den varit inaktiv i några veckor, men jag välkomnar den som börjar skriva i den igen.
I övrigt är det åtta trådar som varit aktiva den här månaden, och det tycker jag inte är illa.
Du är välkommen att starta egna trådar, om det nu är så att du vill ha mer diskussioner på KR.

Immer

Störst omsättning och noll omsättning är väl olika saker, nej det är ingen omsättning och det startas inga nya diskussioner längre för det är ingen ide´när det är så lågt i tak, folk har tröttnat helt enkelt och diskuterar privat eller på andra sidor istället.

Immer

tja och de som höll igång diskussionerna i den tråden är ju typ samma användare som inte längre har lust att diskutera på KR längre just för att det är så lågt i tak och diskussioner låses vid minsta antydan till något som inte passar...

Tja att moderatorerna på forumet anser att användarna skall tiga verkar numera vara bukefalos signum.

Det är en ren inbillning från din sida, de tolkningar du gör är ju långt ifrån verkligheten i det fallet. Personligen måste jag se det som ett rent personligt påhopp då du skriver moderatorerna, och dit inkluderas även jag.

Men som skrivits tidigare så handlar det ju om HUR man skriver, inte ATT man skriver och har en åsikt.;)

Det är en ren inbillning från din sida, de tolkningar du gör är ju långt ifrån verkligheten i det fallet. Personligen måste jag se det som ett rent personligt påhopp då du skriver moderatorerna, och dit inkluderas även jag.

Men som skrivits tidigare så handlar det ju om HUR man skriver, inte ATT man skriver och har en åsikt.;)

Ja du får se det som du måste se det då, men personligt påhopp brukar ju resultera i en varning så du får väl varna mig då för hur jag ser på saken :smirk:

Du har visserligen inte skrivit i otrevlig ton, eller kallat någon idiot eller liknande, men du hade upprepade gånger i andra trådar påpekat exakt samma saker till två andra användar

Boj, läs igen ovan! "Upprepade gånger" är i trevlig ton till två användare som lagt in bilder på överfeta hästar.

(läs gärna denna länk http://stud.epsilon.slu.se/1369/1/andersson_e_20100614.pdf)

Citerar ett stycke:
En vanlig orsak till att sällskapshästar är överviktiga är bristande kunskap hos hästägarna om hur en normalviktig häst ska se ut (Wyse et al., 2009). På grund av denna bristande kunskap och missriktad välvilja överutfodras ofta hästarna, vilket leder till övervikt. Övervikt kan i sin tur vara en riskfaktor för utvecklingen av välfärdssjukdomar hos häst, som till exempel fång. Övervikt kan också öka risken för ledproblem såsom spatt (Buff et al. 2002; Wyse et al., 2008; Carter et al., 2009a) Dessa sjukdomar är kostsamma för hästägaren och orsakar hästen stort lidande men genom att utfodra så att hästen håller ett normalt hull kan i alla fall en riskfaktor undanröjas.

Är det då fel att påpeka något som ägaren uppenbarligen inte ser själv:confused:

Dessutom 1 enda påpekande om det olämpliga att lägga ut filmer med ridning utan hjälm som något slags föredöme:confused:.

Det var tydligen helt tabu båda sakerna? Vem är det så känsligt för? Eller utsätts nya användare mer än andra? (Ja det har sagts i tråden och det tror jag är fallet)

Som sagt läs igen vad du har skrivit, sedan tycker jag iofs att om du har ett behov att diskutera fång eller vad det nu kan vara så är det bättre att skapa en egen tråd i ämnet än att kapa andras som inte ens handlar om det. Detta gäller givetvis även hjälmanvändandet, även här står det dig fritt att skapa en tråd i ämnet. Den typen av kommentarer uppfattas säkert som oerhört onödiga, och speciellt om man dessutom riktar det till specifika individer i en tråd som inte ens är i närheten av detta.

Hur tror du moderatorn hade hanterat en användare som gått in i din tråd och uttryckt att din tråd te x är onödig, eller kommenterat din diskussionsteknik, hur du stavar osv?

Alla användare hanteras på samma sätt, är man dessutom av äldre natur så kanske man borde veta bättre.

Därefter antyds det och påstås saker, som försvar för moderatorerna, att jag skulle ha varit otrevlig när det sen står att jag INTE varit det i Immers inlägg, :confused:

Jag har inte läst alla dina inlägg. Du har ju skrivit på andra forum än KR. Andra moderatorer kanske uppfattar dessa inlägg som otrevliga i tonen?

Men hon TROR sej veta att jag var ute efter att förstöra en diskussion? Tankeläsare kanske? Snacka om lågt i tak!:crazy:

Jag har inte sagt att jag tror mig veta. Men dina inlägg uppfattades (inte bara av mig) som om du var ute efter att förstöra tråden.

Nu ska jag ägna mig åt tjänsten.

Immer

Som sagt läs igen vad du har skrivit, sedan tycker jag iofs att om du har ett behov att diskutera fång eller vad det nu kan vara så är det bättre att skapa en egen tråd i ämnet än att kapa andras som inte ens handlar om det. Detta gäller givetvis även hjälmanvändandet, även här står det dig fritt att skapa en tråd i ämnet. Den typen av kommentarer uppfattas säkert som oerhört onödiga, och speciellt om man dessutom riktar det till specifika individer i en tråd som inte ens är i närheten av detta.

Men varför?

Äger en trådskapare tråden?, eller har jag missuppfattat-är det inte så att ingen äger en tråd?

Sedan är det, tycker jag, många gånger ointressant att skapa en tråd i ämnet, den det gällde i detta fallet (jag minns feta hästen) går antagligen vare sig in och läser och inte heller skriver.
Samma med hjälm...och skarp stång i munnen...

Spinner vidare...gäller samma resonemang om en person skapar en tråd och visar blid på sin extremt magerlagda häst med dålig hovskötset...inte kommentera i tråden...skapa eget och för en diskussion där om att rejält magra hästar ska ha mer mat, men tråden och dess skapare ska vara ifred....????

Det är ju samma sak som om någon skriver på hund och berättar att den smitit och kommit hem med ett kid i munnen och vill ha lite tips på uppfostringsmetoder för hon vill ha hunden lös även i fortsättningen- bara tips och inget negativt om vare sig kidnappningen eller lös hund fortsättningsvis-bara förslag på det TS önskar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 492
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama