Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

En nyfiken fråga som jag frågar mest i egenskap av användare och inte moderator, för en sak förstår jag inte riktigt... Men du och några med dig har i den här tråden och i ett par andra som varit uppe, skrivit inlägg som i alla fall enligt mig uppfattas som ganska negativa mot Buke. Och om ni nu menar att vara så negativa som det uppfattas, varför vara kvar här?

Så du vill bara ha människor som deltar i diskussioner som är positiva till allt? Ja då blir det inte mycket till diskussion :crazy: Ja förr eller senare kommer det nog bli så här eftersom ingen verkar får säga något kritiskt.

Jag har inga kunder så jag behöver inte resonera på ett kunds art sätt! ;)

Nä, skämt åsido, så skrev jag aldrig att det var fel att kritisera, eller att man inte ska ta upp de problem användare tycker sig finna. Det jag funderar över är dock inte alls på den nivån, enligt min uppfattning.

Oj vad man kan läsa in mycket som inte står skrivet!

Nej jag vill inte ha ett forum där folk bara håller med. Det känns lite långsökt att hoppa dit från att jag funderade över varför man dagligen spenderar tid på ett ställe man inte verkar tycka särskilt mycket om.

Kritik är skitbra! Jag skrev ingenstans att axel eller andra användare inte får, bör eller ska kritisera bukefalos. Utan ställde bara en nyfiken fråga. Varken mer eller mindre!

Klart man kan(ska) vara kritisk, men det är inte riktigt någon typ av konstruktiv kritik tycker inte jag, men jag kanske läser in mer negativitet än vad som är menat. Jag har nog bara svårt att se poängen när inget konstruktivt kommer ur det alls, och aldrig har gjort.

Så vad är konstruktiv kritik enligt dig?

Ärligt talat din attityd är skrämmande, om du inte anser det som konstruktiv kritik att påpeka att moderatorer är partiska och direkt otrevliga och ge exempel på det och dessutom menar att det inte ger något resultat så känns det direkt olustigt. Jag hoppas att andra moderatorer och Gunnar sätter mer värde på användarna och inte har samma trista attityd. Det jag uppfattar att du skriver är "Ge fan i att klaga, era åsikter är ändå meningslösa och aldrig konstruktiva."

Personligen har jag svårt att se poängen med ditt inlägg, om du nu inte är ute efter att visa förakt och översittarmentalitet vilket jag inte tror du avser.

Första gången jag kallas skrämmande tror jag! :D

Om vi redan så gravt missförstår varandra så ska jag inte försöka mer, för jag tror inte att det är någon idé.
Vad jag ville var att få svar på en nyfiken fråga, jag är en nyfiken person som tycker om att förstå hur folk som inte verkar tänka som jag tänker, vilket brukar leda till ökad förståelse. Ville jag visa förakt och översittarmentalitet skulle jag inte försöka förklä det i något annat, utan det skulle nog vara ganska så uppenbart att det var precis det jag ville.

Jag har inte sagt åt någon att ge fan i att klaga. De inläggen jag tänkte på var mer de, som jag uppfattar det, väldigt negativa och raljerande inläggen.
Konstruktiv kritik är för mig mer saklig och ger en bättre grund till att föra en vettig diskussion kring ämnet, men det är svårt att göra det när kritiken är raljant.

Men jag lämnar det därhän, för jag är inte intresserad av diskussioner där man börjar kalla andra för skrämmande (om det nu inte är skrämmande på riktigt, typ ren nazism, blir tänd av våldtäkter eller liknande) och lägger in åsikter till den andra som inte finns som en del av diskussionstekniken. Och nej det handlar inte om att jag inte gillar att inte få medhåll- tvärt om så älskar jag att inte få medhåll, men just den här typen av diskussion passar inte mig.

Senast ändrad:

Jag kallade dig inte skrämmande, läs igen, det var din attityd som jag syftade på, inte dig som person så du kan lugnt utgå från att åtminstone jag inte är rädd för dig och på tal om att lägga in åsikter som inte finns så är du uppenbarligen inte så tokig på det själv. Kan du förresten förklara hur jag skulle kunna gissa vilka inlägg du syftade på när det inte ens framgår att det inte är all kritik du ifrågasätter? Jag tolkade det som du skrev: "varför klagar ni när det inte leder någonstans, ni är inte konstruktiva" som att det gäller alla i tråden i synnerhet och Bukefalos i allmänhet.

Givetvis har du inte bokstavligen sagt "Ge fan i och klaga" det var en slutsats jag drog när du skrev det ovan att klagomål inte leder någonstans. Det är snarare en självklar slutsats än något långtgående gissande. Jag rekommenderar att du tänker igenom det du skriver, folk här är inte tankeläsare och oftast känner vi inte dig. Jag utgår från vad du skriver inte vad du har för tankar bakom eller egentligen menar då detta, tydligen är jag inte ensam om att inte vara tankeläsare med tanke på andra reaktioner i tråden.

Vilket tråkigt inlägg Lizan. Jag tittar gärna in på Buke dagligen, dels finns det intressanta och lärande diskussioner. Följer inlägg, men skriver mycket sällan själv. Sakfrågor som ofta kommer upp gällande bl a rida med stång, skolor, finkänslighet läser jag med stort intresse och som det alltid blir diskussion om. Jag saknar många av de bannade profilerna som har tillfört Buke så mycket och försvarat enligt mig god ridning. De som du funderar över varför de är på Buke, tror jag är precis som jag är starkt intresserade av häst/ridningsdiskussioner men samtidigt är de väldigt ärliga och rakt på i sina åsikter (engagemang), vilket gör forumet så intressant för oss andra.

En nyfiken fråga som jag frågar mest i egenskap av användare och inte moderator, för en sak förstår jag inte riktigt... Men du och några med dig har i den här tråden och i ett par andra som varit uppe, skrivit inlägg som i alla fall enligt mig uppfattas som ganska negativa mot Buke. Och om ni nu menar att vara så negativa som det uppfattas, varför vara kvar här?
Om jag vore negativ mot Buke skulle jag inte vara kvar..nej så är det inte, utan när man blir varnad hela tiden på KR för att personer som inte ens är med i ngn diskussion anser det personlig kränkande med kritik mot metoder/ märklig metodik. Frågan är om det är så eller om det är moderatorn som gärna vill få bort vissa. Takhöjden är inte ens en meter o jag som är lång o högljudd får inte plats;)

Sist med inte minst så verkar det som om du är Bukes bästa språkrör- att berörda ej själva kan förklara sitt agerande.
Sist när det blåste var det exakt likadant.
Lizan- bukes presstalesman.

Så dåliga värderingar har jag inte alltid- mitt enda inlägg till Ridsport hamnade på förstasidan. Kalla det raljerande om du vill.

Klart man kan(ska) vara kritisk, men det är inte riktigt någon typ av konstruktiv kritik tycker inte jag, men jag kanske läser in mer negativitet än vad som är menat. Jag har nog bara svårt att se poängen när inget konstruktivt kommer ur det alls, och aldrig har gjort.

Uj uj uj det känns som en riktig groda som hoppade ur där :D

Den enda tolkningen jag kunde göra innan Lizan antingen ändrade sig eller om det var att hon förklarade sig är att ingen någonsin kommer med något konstuktivt när vi diskuterar forumet och det har aldrig gjort det.

Det är snudd på att förolämpa folk och direkt opedagoiskt, ja en riktig rejäl padda. Desutom ärmdet inte sant.

Man får ej heller prata negativt om stångridning- då låses tråden utan kommentar o sen blir det lugnt o tyst- som moderatorn vill ha det på KR.

Jag är inte längre förvånad men förstår inte hur det kan blundas så för stångens skarphet o kuvande verkan.

Jag är inte längre förvånad men förstår inte hur det kan blundas så för stångens skarphet o kuvande verkan.

Stången och dess effekt kom nyligen upp i en tråd. Denna tråd låstes snabbare än blixten, stång verkar vara ett mycket känsligt ämne som inte får diskuteras hur som helst.

Kanske hjälper det om man startar en tråd som handlar om just det istället för att "passa på" när diskussionen snuddar vid ett ämne. Jag tycker det är samma synpunkter och samma kritik som återkommer hela tiden oavsett vad trådarna handlar om från början. Om man vill diskutera "stången och dess effekt" kan man ju starta en sådan tråd.

Stången och dess effekt kom nyligen upp i en tråd. Denna tråd låstes snabbare än blixten, stång verkar vara ett mycket känsligt ämne som inte får diskuteras hur som helst.

Ja, man kan undra hur vissa avtrådarna sköts, eller då inte sköts enligt min mening, om man inte får diskutera det som används till hästarna, som då här stång, på den sidan där det används?:confused:

Som att moderator på hund skulle låsa tråd bara för att något hon och en del andra använder där diskuteras för det är en skarp metod, och inte vill ha negativa åsikter om den skarpa metoden. Är det så det fungerar?

Och vad jag har läst, vilket moderatorer ofta hänvisar till, är andra användares klagan, trianglar, på diskussion som de inte vill diskutera, det är väl bara att strunta i att läsa eller skriva?

Men nu blir jag förundrad, men varför startar man inte en tråd om ämnet stång då? Det jag har hunnit läsa från KR är att oavsett tråd man läser i så är det samma gamla tjat och det är just stång. Mitt förslag är alltså att någon startar en egen tråd i ämnet, så kan det ju diskuteras där då. Och tittar man i den här tråden så är ju stång långt i från ursprungsämnet, men ändå så hamnar man där igen. Varför?

tråden som omtalas har huvudrubrik och syfte som innehåller ordet stångbett. så helt käpprätt åt vänster är inte ämnet ;) sen kan jag hålla med om att diskussionen nu i den här tråden där vi nu är, börjar kännas rätt missanpassat : )

Och tittar man i den här tråden så är ju stång långt i från ursprungsämnet, men ändå så hamnar man där igen. Varför?

Samma stuk av problem som ursprungsämnet i tråden, moderatorer som låser/varnar/bannar när diskussionen inte passar längre pga eget intresse-eller- pga eget ointresse att diskutera och ha diskussioner där de själva moderarar om sådant som inte passar dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 492
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama