Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Jag förstår inte varifrån du får att jag inte kan skilja på min roll som moderator med min roll som användare eller privatperson. Jag tänker inte fördjupa mig i den polemiken. Däremot tar jag hemskt gärna emot exempel på när jag och en stor del av mina medmoderatorer missköter oss, så att vi ständigt kan bättra oss (om vi bortser från ursprungsexplet - du framhärdar i att vi som kollektiv missköter oss, något sam jag inte håller med om.)

Kl

Jag har varit på buke väldigt länge och det här hänt vid ett par tillfällen att det kommit nån varning eller ett påpekande från nån moderator.

MEN jag har aldrig upplevt att någon moderator haft en otrevlig ton i sina påpekanden. Utan varit hyfsat artiga och sakliga. Ibland har jag väl undrat hur de tänkt, men har jag bett om ett förtydligande har jag fått det också.

Kom ihåg att moderatorer är människor de också- de är inte ofelbara. Självklart kan en moderator råka haspla ur sig nåt olämpligt MEN då ska detta kunna diskuteras och rättas till under trevliga & acceptabla former.

Men varför inte svara på min frågor istället?, det har ju viss betydelse att man lär ut var man får skriva vad och jag har frågat.

Får man kommentera en väldigt mager häst???

Om tråden handlar om en mager häst så är det väl självklart att man kan diskutera det, och det har funnits trådar i ämnet dock ingen aktiv just nu.

Och varför kan inte den med den magra hästen bli ledsen?

Kanske därför att det är trådens ämne.

Jag håller med dig, jag skriver väl kanske inte så mycket, men läser gärna. Det som sticker ut är dessa tjatter trådar där olika användare verkligen gör sitt yttersta för att klanka ner på allt. Och det ser vi ju prov på i den här tråden, att man sedan inte förstår vad som skrivs är ju ännu mer skrämmande vilket gör att jag börjar fundera på vilken ålder dessa personer har.

Är det så att detta är tonåringar, så får man ha en viss förståelse. För när man var tonåring så gick man på som en ångvält, man visste och kunde allt vilket man gärna talade om för omgivningen. Man hade också problem med att förstå, och den gängse kommentaren var också att man drog alla över samma kant utan att ha fråga dem om var de står och vilken åsikt de hade.

Just den här diskussionen påminner mest om att om man skriker riktigt högt och länge så kanske man får som man vill. Jag hoppas att ni moderator och Gunnar kan sätta stopp för det och det blir inte så svårt att se vilka användare det handlar om. Någon av dem är ju bannade sedan tidigare, men är ändå här i ny skepnad vilket jag finner märkligt.

Och jag tkr att det är mest äldre som beter sig lite uppnosigt, fast jag vet iofs inte hur gamla folk är, men man kan ju gissa. De yngre verkar fråga mest, så uppfattar jag det iaf.

Men sen kan det ju vara så att Agda som jag trodde var 15 i själv verket var 42 och Berit var 12 fast jag trodde hon var vuxen. (bara som exempel.)

fast det spelar kanske ingen roll hur gammal man är eller?

tja och de som höll igång diskussionerna i den tråden är ju typ samma användare som inte längre har lust att diskutera på KR längre just för att det är så lågt i tak och diskussioner låses vid minsta antydan till något som inte passar...

Nej, de flesta av oss som förut diskuterade aktivt på underforumet har lämnat det - på grund av dig och några andra som konstant är inne och förstör:idea:

Nej, de flesta av oss som förut diskuterade aktivt på underforumet har lämnat det - på grund av dig och några andra som konstant är inne och förstör:idea:

Knappast pga mig då jag inte varit medlem så länge, innan dess var det ungefär 4 år sedan jag var medlem här och tyvärr har jag inget minne av dig från den tiden. Jag la mitt sista inlägg i diskussionstråden den 13 maj och har inte varit på KR forumet sen den 18 maj så du kan ju fortsätta diskutera där nu då.med tja typ ingen..

Med förstör-har andra åsikter menar du?, jag tycker ex inte det är det minsta att förstöra om det som ser mindre bra ut på dressyr diskuteras.

Tänk vad olika man kan se det. De diskussionerna som du tycker "förstör" (eller som ginnes säger handlar om andra åsikter) är det som jag tycker är jätteintressanta. Diskussioner runt ridning och teknik och jämförelser, ja helt enkelt lärorika. Helt ärligt har jag inte sett några intressanta diskussioner er andra emellan (med er andra menar jag de du refererar till som de flesta av oss) utan mer diskussioner runt sadelmärken och i bildtråden där det låter sööööt häst, fiiin , duuuktiga ni är osv osv. Då kan jag lika gärna hänga på gnägg om jag bara vill läsa om det.

Ja jag är nygammal medlem men läser nog mer än vad jag skriver och jag har läst myyyycket på barockforumet under åren :)

Ja, eftersom allt annat än gulligulltrådar omedelbart mynnar ut i att AR är förkastligt och att allt vi gör är rent djurplågeri.

Om tråden handlar om en mager häst så är det väl självklart att man kan diskutera det, och det har funnits trådar i ämnet dock ingen aktiv just nu.

Förlåt om jag missförstår men menar du att om en person lägger ut en bild på en sadel för att diskutera hur den ligger och hästen är en sanslöst mager krake med hovar som är jättemisskötta så får man absolut inte påpeka detta för att det inte är topic i tråden och för att ägaren kan bli ledsen? Även om det faktiskt handlar om en misskött individ :eek:

Ja, eftersom allt annat än gulligulltrådar omedelbart mynnar ut i att AR är förkastligt och att allt vi gör är rent djurplågeri.

Eller så bemöter man ifrågasättandet med fakta eller tex filmer något som jag så länge jag läst där inte har kunnat produceras fram från någon. Ingenting som visar vad som påstås alltså. Jag antar att det är där som tanken förstör idyllen kommer in :)

Fast det funkar ju inte så, eftersom de flesta av kommentarerna är subjektiva åsikter.

Det är en grupp som driver ett vendetta mot AR-folket. Man behöver inte hålla med. Men det är ett ganska stort (och tragiskt) steg att gå från en åsikt till att lägga massor av tid på att sitta på ett underforum tillägnat ämnet enbart för att hacka på dess utövare. Jag sitter inte på travforumet och påpekar hur taskig form hästarna går i.

/Migo

Fast det funkar ju inte så, eftersom de flesta av kommentarerna är subjektiva åsikter.

Det är en grupp som driver ett vendetta mot AR-folket. Man behöver inte hålla med. Men det är ett ganska stort (och tragiskt) steg att gå från en åsikt till att lägga massor av tid på att sitta på ett underforum tillägnat ämnet enbart för att hacka på dess utövare. Jag sitter inte på travforumet och påpekar hur taskig form hästarna går i.

/Migo

Nej, nu kan jag faktiskt inte låta bli att kommentera :devil:

Forat du refererar till heter faktiskt Klassisk ridkonst, och det spelar ingen roll vilket ämnet är, så nog fasiken kommer någon dragandes med AR som exempel vilket gör att fokus hamnar där. Om man sig in i leken ger, får man leken tåla.

Ni sk AR-ryttare verkar tycka att ni har ensamrätt på forat och benämningen.
Klassisk ridkonst är upplysningsvis så mycket mer än bara ett sammelsurium av olika klassiska mästare tolkat i ett eget hopkok av en person.
När det dessutom vare sig går att få raka svar, bilder eller filmer av utövar förstår jag frustrationen som uppstår. Det enda svar man i princip får är RTFM eller "gå kursen".

Varför är det så otroligt känsligt? Är det för att ni innerst inne vet att det för ovana ögon ser imponerande och pampigt ut, men saknar substans?

Personligen ifrågasätter jag folk som inte kan motivera sitt arbete och peka på vilket resultat man uppnår inom ridningen/hanteringen av hästen när man anser sig vara kunnig.

Diskussionerna på KR utmynnar för det mesta i "stackars oss som är så missförstådda, fy vad ni är dumma".

Blir helt häpen över hur man kan förvränga och överdriva. Det är ingen vad jag har sett under all den tid jag har läst på det forumet som har sagt att AR är rent djurplågeri? Tvärtom brukar folk skriva att det nog inte skadar hästarna men det leder inte till samling, det är en helt annan sak. Men istället för att då förklara och visa hur den vägen leder till samling så reagerar företrädarna som du gör nu och vägrar svara. Då blir det ingen givande diskussion, för den ena sidan kan aldrig nånsin förklara vad de gör och varför utan sätter sej i ett hörn säger att alla är dumma istället (precis som Trix säger)

Man kan uppenbarligen se det som händer väldigt olika i alla fall.

När var det? Jag har läst med stort intresse från och till under flera år, utan att registrera mej och skriva något. Jag har aldrig sett annat än utrustningsdiskussioner och gulligullsnack mellan "AR-folket". Riddiskussionerna uppstår när "de andra" kommer in. Det är då det blir givande diskussioner fram och tillbaka och vrida och vända på begrepp inom ridningen.

Någon av dem är ju bannade sedan tidigare, men är ändå här i ny skepnad vilket jag finner märkligt

Ja detta har det tjatats och antytts om flera gånger nu i olika trådar. Är det därför kanske som alla nya varnas och bannas och "hålls kort" som det stod i någon tråd på det klassiska forumet. Om man har ett system av strafftänkande i hela forumet och modererandet så kommer det förstås att drabba alla som man inte vet vem det är.:crazy: jag har märkt att folk med 10.000 inlägg kan uttrycka sej mycket mera kritiskt och t o m elakt mot andra användare utan konsekvenser än vad "nya" kan. Är det sån linjen är? Som ny är du misstänkt för att vara någon annan och ska straffas ut?

Kanske måste Gunnar träffa alla nya personligen då för att vara säker:cool: Ska vi lämna fingeravtryck kanske när vi registrerar oss :eek:

Min erfarenhet är att somliga användare tar till anklagelser om "troll" och "dubbelnick" när de inga argument har och blivit frustrerade över att inte få medhåll. Det är ett sätt att förminska den person som inte håller med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 492
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama