Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Ja det skulle inte förvåna mig iaf ;)...

Nu tror jag att Troi skulle bli mycket förolämpad av att buntas ihop med personer som inte uppskattar AR:o

Jag skulle tro att det finns en mängd nya medlemmar som borde kunna misstänkas, men det kanske man gör också, eller får forumet så få nya medlemmar att det omedelbart måste vara gamla som återkommer;) ja det märks på den paranoida modereringen om inte annat, det förklarar ju en del.

Det är nog snarare så när ett gäng nya medlemmar dyker upp med starka och liknande åsikter som ett gäng som nyss blivit bannade. Jag har ju en väldigt rolig teori om er, men jag vill inte säga den, kan ju ha fel och det är onödigt att sätta grejer i folks huvuden utan att man har några bevis. Även den bästa kan ha fel :D.

Det är nog snarare så när ett gäng nya medlemmar dyker upp med starka och liknande åsikter som ett gäng som nyss blivit bannade. Jag har ju en väldigt rolig teori om er, men jag vill inte säga den, kan ju ha fel och det är onödigt att sätta grejer i folks huvuden utan att man har några bevis. Även den bästa kan ha fel :D.

Nej gör inte det är du snäll, det räcker väl med ginnies och axels fria fantasier.

*KL*

En tanke om ett uttalande tidigare i tråden, den omskrev bl a hur mycket/lite som skrevs under KR. Ja alltså med tanke på att flera användare är mycket och skriver nästan bara i det forumet, och sällan i positiva ordalag så är min övertygelse om att dessa namn är skapad för detta ändamål och inget annat.

Ibland undrar man vad som behövs för att vissa människor ska förstå när de inte är önskvärda, det räcker tydligen inte med ett nej du är inte välkommen här.

Haha ska inte göra det, lovar (fast det kliar i fingrarna lite).

Men du kan ju inte skriva "nej du är inte välkommen här", får då är det du som blir bannad,så bäst att hålla tassarna i styr... argument kommer man längst med, utan att för den sakens skull vara spydig.

Jag är aldrig spydig, det var ett krasst konstaterande. Och jag litar på moderatorns omdöme, tror inte alls att jag blir bannad för det här. Varför skulle jag bli det?

Jag har skrivit samma sak förr, så detta är bara en upprepning.

Kanske inte men jag tror att den som skriver att någon inte är välkommen blir bannad iaf får nått kort. Även om man tkr det så skriver man inte det. Lika lite som man skriver att nån är ett dumhuvud lr liknande, även fast man kanske tkr det, men man skriver det inte. För då är det man själv som är otrevlig och att spela med samma kort som den med jokern blir sällan bra.

Kanske inte men jag tror att den som skriver att någon inte är välkommen blir bannad iaf får nått kort. Även om man tkr det så skriver man inte det. Lika lite som man skriver att nån är ett dumhuvud lr liknande, även fast man kanske tkr det, men man skriver det inte. För då är det man själv som är otrevlig och att spela med samma kort som den med jokern blir sällan bra.

Men vad menar du då att en banning går ut på? Att det är helt ok att skapa nya namn och fortsätta skriva på samma otrevliga sätt?

att banna är väl att markera att det man nu har gjort inte är ok och att det blir konsekvenser. Det är inte ok att vara otrevlig oavsett vem man är, vanlig användare lr moderator.

var det förresten det du menade med när du skev "inte välkommen hit"? Att det var en användare som är bannad? Jag trodde du menade som så att någon (vem som helst) skulle skriva till den, men det skulle resultera att den som skrev det skulle bli bannad istället.

Men vad menar du då att en banning går ut på? Att det är helt ok att skapa nya namn och fortsätta skriva på samma otrevliga sätt?

Se mitt förra inlägg. Är detta under kategorin "spydigt"? ja mina ögon är det så. Vem pratar du om här?

Hej Ettie!
Jag har varit på Bukefalos i väldigt många år och både varit aktiv och inaktiv i omgångar. Och nej, man misstänker inte "alla" nya medlemmar för att vara "nygamla", men man kan - återigen: som aktiv medlem - känna igen stilar, gäng och angreppssätt.

Jag struntar i vilket, men jag ser det som relativt remarkabelt att dessa nya användare kan vara så vansinnigt insatta i ex lektras ekonomi och historia - bättre än vad jag kan den som har varit på Buke i så många år.

Ny användare, min rumpa. ;)

Inte för det spelar mig någon roll öht, men det blir lite konstigt att hävda att man VISST är ny och så rör man sig hemtamt och familjärt bland de andra nicken? Och känner till massor av bakgrundshistorier?

Jag struntar i vilket, men jag ser det som relativt remarkabelt att dessa nya användare kan vara så vansinnigt insatta i ex lektras ekonomi och historia - bättre än vad jag kan den som har varit på Buke i så många år.

Nu så var det där jag, och jag har varit medlem i 4 år, kan läsa både inlägg och bloggar, och skriver inte alltid- vad är det för problem?

Och jag har inga andra nick, om du nu undrar.

jag håller med. Nivån är svårt att se ofta då den skiljer sig enormt mellan ämnena.

På foder rök en tråd där en person visade upp sin häst som var så mager att jag faktiskt anmälde den till djurskyddsinspektören som tom åkte ut och höll den under uppsikt efter.
I den tråden var jag för tuff mot den stackars ägaren.

På senior rasar de invandrarfientliga trådarna och samma användare lägger upp nya trådar med helt felaktiga fakta ang invandrare. De trådarna och användarna är helt ok att ha kvar.

Nivån är jättekonstig..

Jag är aldrig spydig, det var ett krasst konstaterande. Och jag litar på moderatorns omdöme, tror inte alls att jag blir bannad för det här. Varför skulle jag bli det?

Jag har skrivit samma sak förr, så detta är bara en upprepning.

ursäkta men du är otrevlig som få, inte minst i denna tråd där du helt rakt ut, förkunnar att folk fattar dåligt, inte bara en gång utan flertalet gånger. Med detta som motvikt till att jag utdelas en varning för att ha formulerat mig "ska det vara så svårt att fatta" så återknyter jag till det tråden handlade om från början, och inte var det att spy galla över misstänkta dubbel nick, men tydligen finns det ett stort behov av att få spy ut sig även runt detta: förslag - skapa en ny tråd i ämnet på Hjälp forumet.

Jag tycker att "spy ur sig" är ett väldigt kraftfullt uttryck, och absolut inget jag har behov av! Och nej ginnues, det var inte dig jag syftade till. Jag struntar personligen i att man har dubbla nick, jag kan förstå att det behovet finns om man t ex går genom något jobbigt. Jag ville bara påpeka hur disk kan te sig för den stora massan av användare.

Nu så var det där jag, och jag har varit medlem i 4 år, kan läsa både inlägg och bloggar, och skriver inte alltid- vad är det för problem?

Och jag har inga andra nick, om du nu undrar.

Du har en respektabel postcount för att varit medlem på ett hästforum och deltagit i diskussioner som en normal användare. Inget snack om saken.

Jag blir dock fundersam när jag ser det här :grin: :

putte_nutte
Springare

Reg.dat: 2002-06-22

428 inlägg på 9 år ? :confused:
Ser ut som ett alias för mig i alla fall. Inte för att jag bryr mig men men ....

Du har en respektabel postcount för att varit medlem på ett hästforum och deltagit i diskussioner som en normal användare. Inget snack om saken.

Jag blir dock fundersam när jag ser det här :grin: :

putte_nutte
Springare

Reg.dat: 2002-06-22

428 inlägg på 9 år ? :confused:
Ser ut som ett alias för mig i alla fall. Inte för att jag bryr mig men men ....

Intressant iakttagelse. Jag har inte lärt mej se sånt, men det var ju som sagt intressant!:idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 492
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama