Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Jag förstår just nu ingenting eftersom jag inte har kommenterat Lektras bakgrund? Ingen annan heller:confused: Däremot så har jag svarat i den tråden som jag antar att du menar, men det är bara mina egna iakttagelser och erfarenheter inom ryttarvärlden, ingenting om någon annan :confused: Breccia har en poäng i sitt ämne därför svarade jag från vad jag har sett.

Jag blir dock fundersam när jag ser det här :grin: :

putte_nutte
Springare

Reg.dat: 2002-06-22

428 inlägg på 9 år ? :confused:
Ser ut som ett alias för mig i alla fall. Inte för att jag bryr mig men men ....

Då måste det vara Fio, sur och otrevlig och kritik ges pang på... nä nä det kan man inte göra om man bara har 428 inlägg på 9 år :p

Jag struntar i vilket, men jag ser det som relativt remarkabelt att dessa nya användare kan vara så vansinnigt insatta i ex lektras ekonomi och historia - bättre än vad jag kan den som har varit på Buke i så många år.

Ny användare, min rumpa. ;)

Inte för det spelar mig någon roll öht, men det blir lite konstigt att hävda att man VISST är ny och så rör man sig hemtamt och familjärt bland de andra nicken? Och känner till massor av bakgrundshistorier?

Jag antar att det är mig du syftar på, nej har vet inte ett dugg om lektras bakgrund men jag kan läsa i tråden, det kan du också, du behöver inte ha varit medlem i 780 år för att läsa vad ginnies skrev iden.

Vem är ny? Inte jag iallafall, det kan du se om du läser i denna tråden tex. Jag har varit medlem på stallet.com och för ca 4 år sedan här på bukefalos. Mitt nick började på engelska sommar.

Rör sig hemvant och familjärt? Är det det som stör dig? Jaja buke i ett nötskal jag har ju glömt bort att man inte får ta sig ton att man skall hålla sig på sin plats i hierakin men för din info så svarar jag på vilka inlägg jag vill utan att bry mig om vem som skrivit det.

Dig minns jag som Carmenzita som lipade för minsta lilla och sen bytte nick...

Du har en respektabel postcount för att varit medlem på ett hästforum och deltagit i diskussioner som en normal användare. Inget snack om saken.

Jag blir dock fundersam när jag ser det här :grin: :

putte_nutte
Springare

Reg.dat: 2002-06-22

428 inlägg på 9 år ? :confused:
Ser ut som ett alias för mig i alla fall. Inte för att jag bryr mig men men ....
Vaket:bow:

Ja när man inte törs stå för sina åsikter så kan man ge illusionen att man är en grupp som anser att folk diskuterar illa. De som inte är med i någon diskussion någonsin, utan som bara klankar på andras argumentationsteknik.

De kanske kan bli företagare i användandet av det skrivna ordet o netikett:idea:

Jag får ju varningar för att jag generaliserar. Det spelar ingen roll att jag betonar att det alltid finns undantag. Det är inget konstigt med att folk som tror på en lära pratar samma språk o ofta nyttjar samma fraser o mantran, men jag anser att folk bör tänka lite kritiskt o det kommer som regel med större kunskap.

Jag använder ju mig själv av "gå på tygeln" som är ett dåligt uttryck med tanke på dess betydelse.

Jag har även använt "Lång o lerhalm" :o o inte tänkt på vad jag säger... lerhalm... vad är det:rofl:

EDIT.
Såg nu att halva gänget av besökarna på min profil är moderatorer.

Ligger jag illa till nu.....

Senast ändrad:

EDIT.

Dom kanske tror du är ett dubbelnick :p

lerhalm- var det inte lera blandat med halm som man byggde hyddor av förr i tiden för att hålla ihop byggnaden? Därmed när det har torkat inte går att separera??

Förlåt om jag nu som "nygammal" användare pratar med dig alltför familjärt, jag ber om ursäkt isåfall och rättar in mig i ledet ;)

Då måste det vara Fio, sur och otrevlig och kritik ges pang på... nä nä det kan man inte göra om man bara har 428 inlägg på 9 år :p

Vem är Fio? Det är mycket man inte fattar här, men lite roligt är det här snacket som uppstår, ha ha ha! Det verkar finnas en och annan voffsing begraven lite här och var bakom nicken.

EDIT.

Du är nog inte den du utger dej för, i själva verket utan nån helt annan person:p

Tillägg och återgång till min urpsrungsfråga som det seglat iväg ifrån:

Varför hörs inte moderator Ricca själv av här och förklarar sina varningar?

Varför hörs inte moderator Ricca själv av här och förklarar sina varningar?
Det är precis som IRL där småcheferna aldrig behöver ta konsekvenserna av sitt agerande o heller aldrig tar sitt ansvar.

Jo nu generaliserar jag igen:rofl:

Det är precis som IRL där småcheferna aldrig behöver ta konsekvenserna av sitt agerande o heller aldrig tar sitt ansvar.

Jo nu generaliserar jag igen:rofl:

:rofl::rofl: ja man får inte generalisera här, det har jag skriftligt från moderatorn,:p

Oj det här skämtandet är kanske inte okej, det heller? Bryter man någon regel nu?:eek:

Blir jag en skummis nu? :crazy:

Är inne här flera ggr om dagen men skriver så gott som aldrig.
Anledning? Hinner inte.

Går in på mina raster på jobbet, en snabbis innan jag drar till stallet och sen några minuter innan jag lägger mig.

Och kollar då nästan uteslutande de trådar som intr mig och som jag följer.

Vi är alla en fio utan att veta det?

Ett nytt begrepp är myntat!!!!!:idea:

FIO

Man är en fio om man har få inlägg, eller är ny användare och/eller inte skriver efter mallen passande inlägg.

Gud, jag bara älskar när trådarna blir såhär, tack alla fiosar.:rofl:

Ett nytt begrepp är myntat!!!!!:idea:

FIO

Man är en fio om man har få inlägg, eller är ny användare och/eller inte skriver efter mallen passande inlägg.

Gud, jag bara älskar när trådarna blir såhär, tack alla fiosar.:rofl:

:rofl::rofl: så det är det jag är? Kanske borde stå det under användarnamnet istället för Gångare eller vad det nu står på mej? Så kan alla vi skummisar känna igen varandra:idea:

Oj nu får vi kanske varning allihopa :o Alla fiosarna?

Ska hälsa stackars Troi med alla sina barn med fritidsaktiviteter och jobb och hästen och allt hon har för sej, att hon kommer att vara skummis länge om hon inte prioriterar bort barnen och sitter här istället:eek:

Senast ändrad av en moderator:

Jag stör mig inte det minsta, om jag ska vara ärlig. Jag har inte riktigt så mycket engagemang för Buke just nu.

Men det stämmer att jag varit Carmenzita förut! Och jag är nog rätt lipig av mig! :D Det är sådan jag är IRL, det är sådan jag är på nätet.
Vad roligt att någon kommer ihåg mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 492
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama