Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Ser ni inte hur löjliga ni gör er???

Lär er diskutera på ett juste sätt och inse att det är stor skillnad på konstruktiv respektive destruktiv kritik.

Lite humor är väl aldrig fel i avsaknaden av den konstruktiva diskussionen som uteblir när svaranden lyser med sin frånvaro:crazy:

Jag är inte lika duktig som du på att göra färgskrift, MEN:

NEJ!

Jag ser något helt annat. Dvs att vi skojar på ett ganska harmlöst sätt istället för att bli förbannade och otrevliga och begära ursäkt av folk för att vi mer eller mindre öppet anklagas för det ena och det andra.

Den otrevliga tonen i pm:et till mej har ju härmed fått sin förklaring, man tror att jag är någon som man inte gillar:cool: Hade ju varit trevligt om RIcca själv stått för den förklaringen.

Nej detta forum har jag snart fått totalt nog av.

KL
jag vill påminna om att Fio redan HAR ett koncept. Det skapades när bild visades på häst som hoppade dressyrstaketet på tävling. sen dess har uttrycket "Vi gjorde en Fio" myntats på forumet :D

Ja, visst blir det roligt när tjota och putte_nutte som ska läxa upp andra för att inte vara konstruktiva eller för att vara spydiga själva visar de bästa exemplen på just detta:rofl:
Stenarna i glashusen är numera klippblock i denna tråden:D

KL
jag vill påminna om att Fio redan HAR ett koncept. Det skapades när bild visades på häst som hoppade dressyrstaketet på tävling. sen dess har uttrycket "Vi gjorde en Fio" myntats på forumet :D

Ja men det passar väl bra, vi hoppar tydligen över staket här som det påstås och skojar alldeles opassande:D

Ja, visst blir det roligt när tjota och putte_nutte som ska läxa upp andra för att inte vara konstruktiva eller för att vara spydiga själva visar de bästa exemplen på just detta:rofl:
Stenarna i glashusen är numera klippblock i denna tråden:D

Mobbingfasoner kallas ert sätt att "diskutera".

Att du och vissa andra sen inte vill se det så är en helt annan sak. Ni är varken raka eller justa i ert sätt utan utnyttjar härskarteknik för att trycka ner andra.

Jag har inte för avsikt att läxa upp någon utan försökte mig på att visa hur löjligt ni faktiskt beter er. Dessutom är jag helt övertygad om att ni i IRL inte vågar uppföra er så som ni gör här.

Härskartekniker är nyckelordet här. (info: http://sv.wikipedia.org/wiki/Härskarteknik)

Det som mest har förekommit i den här tråden är förlöjligande. Det är inte ett ok diskussionssätt på bukefalos att få andra användare och deras åsikter att verka löjliga genom att håna dem, genom att skratta åt dem eller genom att driva med dem.

Något som ofta förekommer i bild/film-trådar är objektifiering. Man antyder att en användares åsikter inte är något värda eftersom användaren är fet, ful eller har fel kläder.

Jag vill rekommendera alla bukes användare att tänka igenom HUR just DU formulerar dig i inläggen till andra användare. Håller du på att omedvetet använda dig av en härskarteknik? Isåfall - formulera om ditt inlägg.

KL
Det var väldigt vilket gulligullande det är här. Om man bara har ett (eller flera) gemensam(ma/-)t "anti-objekt" så är man plötsligt rörande eniga (Stig Malm hade ett uppmärksammat uttryck för det :D).

Jag för min del tror att ni har tråkigt.....

Att du och vissa andra sen inte vill se det så är en helt annan sak. Ni är varken raka eller justa i ert sätt utan utnyttjar härskarteknik för att trycka ner andra.

Länk till Umeå Kommun: "Ett verktyg för att upptäcka över- och underordning"
http://www.umea.se/download/18.5b0fc44e112e702ab8980008452/verktyg_härskartekniker.pdf

Senast ändrad:

Mobbingfasoner kallas ert sätt att "diskutera".

Jag har inte för avsikt att läxa upp någon utan försökte mig på att visa hur löjligt ni faktiskt beter er. Dessutom är jag helt övertygad om att ni i IRL inte vågar uppföra er så som ni gör här.

Du säger att vi är löjliga (en gång till) i samma mening som du säger att du inte läxar upp oss:confused: Och strax efter det att du talat om mobbning:crazy:

Noll självinsikt kallar jag det, och det är ingen uppläxning bara min åsikt:cool:. Vi "mobbar" kanske systemet i så fall, att det känns lågt i tak, som många tycks anse och som jag fick erfara i westerntråden. Tydligen fanns andra som fått erfara samma sak i nämnda tråd samt även, som det visade sej på andra forum.
Vi skämtar om det absurda som uppstår när folk spekulerar och det verkar som om t o m moderatorer agerar utifrån detta man "tror". Det har också kommit fram att folk med flera tusen inlägg (ginnies) utsatts för samma sak som ny.
Det är vad vi skojar om! Vad ska man göra?

Ja frågan är vem som förlöjligas i så fall? Har du funderat på det?:crazy:

Skämtinläggen mellan 08.00 och 10.30, idag i denna tråden - vad är syftet med dem? Var det att diskutera ämnet, eller var det att skapa en humor-mobb? Eller var det (mest troligen) kanske bara ett försök att lätta på stämningen, där de som deltog inte insåg att det blev en humor-mobb av det hela?

Härskartekniker är nyckelordet här. (info: http://sv.wikipedia.org/wiki/Härskarteknik)

Det som mest har förekommit i den här tråden är förlöjligande. Det är inte ett ok diskussionssätt på bukefalos att få andra användare och deras åsikter att verka löjliga genom att håna dem, genom att skratta åt dem eller genom att driva med dem.

Något som ofta förekommer i bild/film-trådar är objektifiering. Man antyder att en användares åsikter inte är något värda eftersom användaren är fet, ful eller har fel kläder.

Jag vill rekommendera alla bukes användare att tänka igenom HUR just DU formulerar dig i inläggen till andra användare. Håller du på att omedvetet använda dig av en härskarteknik? Isåfall - formulera om ditt inlägg.
Man får nog särskilja på begreppet HÄRSKARteknik.

Oftast är det en eller flera ledare som tillsammans förminskar en individ eller en grupp- precis det som ni nu utövar. Anklagar underhuggare för det man själv just brukar.

Putte-nutte kunde utan påföljd mena att jag fantiserar. Det var helt OK.

I härskartekniker så ingår att man väljer ut vad man vill ha fram. Om det gynnar en.

Nej, för att använda härskartekniker behöver man alls inte ha någon vinning planerad.

Oftast är det snarare ett (i princip omedvetet) sätt att se till att den egna gruppen inte behöver ta till sig nya intryck och idéer, att man kan fortsätta i samma gamla hjulspår som man alltid gjort, och aldrig behöver ifrågasätta sitt eget agerande och sin egen verklighet. Man ser helt enkelt till att alla som tycker som en själv framhävs, och alla som tycker annorlunda trycks ner.

Det är överlag ytterst få påföljder i forum Bukefalos-hjälp. Gunnar håller taket högre här för att kunna få in så många åsikter som möjligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 492
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama