Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Halkade in i tråden och läser den med stigande fasa, vart i hela världen är Bukefalos på väg?

Fast lägga ut privata PM oavsett om det är från en moderator eller privat person gör man bara inte .....

.....

Det är det mest oacepptabla man kan göra på ett forum !

Om man skickar ett brev så är det upp till mottagaren att göra vad denne vill med brevet.
T.ex publicera det i Expressen.
Samma sak gäller PM.
När det är skickat så tillhör det mottagaren.

Jag har publicerat PM i trådar på Bukefalos.
Detta då jag inte vill ha otrevligheter skickade till mig så att säga "bakifrån".
Dock har jag alltid varnat först.

Typ "Ett till otrevligt PM och jag lägger ut det i tråden.
Numera så kan vi triangla (rapportera som olämpliga) även PM så i dagsläget hade jag nog valt det i stället.
I alla fall i första hand.

Min erfarenhet är att somliga användare tar till anklagelser om "troll" och "dubbelnick" när de inga argument har och blivit frustrerade över att inte få medhåll. Det är ett sätt att förminska den person som inte håller med.

Eller när man tar samma tröstlösa diskussion med samma persons 5te nick.
Ibland så blir det bara tradigt.

Är "Hovis" "Coari" borta för evigt. :eek:
Buke kan skatta sig lycklig över de goda trådarna som han tillfört om hovvård.

Nu finns ingen annan hovis kvar heller. ett fattigare Buke:crazy:

Innan Coari hade rensat ut alla andra hovslagare som okunniga så fanns det flera som skrev här.
Det fanns flera veterinärer också.
Men de ledsnade då Coari alltid skulle döma ut allt och alla utom just sig själv.

Jag blir dock fundersam när jag ser det här :grin: :

putte_nutte
Springare

Reg.dat: 2002-06-22

428 inlägg på 9 år ? :confused:
Ser ut som ett alias för mig i alla fall. Inte för att jag bryr mig men men ....

Min sambo har något sådant.
Ibland så skriver han några inlägg om något som intresserar honom.
Men han har andra saker som intresserar honom mera än att skriva på Bukefalos.
Det gör dock inte honom till något Alias.

L Jag vill ha tillbaka Axel, Coari, Fio, Flashlight och alla andra som sitter i skamvrån! Väldigt trist att så väl pålästa personer inte får göra sina stämmor hörda.

Jag måste påstå tvärt om.
Jag saknar definitivt INTE alla elakheterna.
Att många nu upplever det som att "de kunniga" försvinner beror ju på att de tidigare har jagat bort andra kunniga och blivit ensamma kvar som några sorts "herre på täppan".

Jag tycker att det är redigt skönt att slippa Coari, Fio och Flashlight´s samlade elakheter.

Att många nu upplever det som att "de kunniga" försvinner beror ju på att de tidigare har jagat bort andra kunniga och blivit ensamma kvar som några sorts "herre på täppan".

Jag tycker att det är redigt skönt att slippa Coari, Fio och Flashlight´s samlade elakheter.

håller med;)

Jag tänker inte sjunka till nivån att jag tänker lägga ut vare sig mitt eller ditt pm. Men i det pm som skickades till dig när du fick din varning står det inget alls om att jag vet "var din brevlåda bor".

Och vem Gunnar bannar och inte får du ta med honom, vi moderatorer kan inte göra något annat än att rödkorta.

Nu återgår jag till att ha sommarlov!

Ska fatta mig kort så du orkar läsa:

Bra lösning att hoppa över. Du slipper läsa och du gör inte mig ledsen.

Varför de är långa är för att annars missförstår ju någon med flit. Så man mååååte skriva så att det bara inte går att misstolka på något sätt. Jag är galet trött och snurrig jämt och fixar det inte på kortare sätt.

Varför jag måste framhålla att mina hästar är lite speciella är för att lite annorlunda metoder används ibland. Och vissa saker måste man då förklara varför man gör.
Jag är inte stolt över att de varit farliga. Jag tycker det är ledsamt när djur blivit så av hur människor behandlat dem. Men tar inte jag upp det så kommer en av de som älskar missförstå göra det för att liva upp lite. Och då skylla det på mig.

Ang stång är jag helt med er. Och har också haft de diskutionerna. Men man får ju liksom inse när det inte är lönt också. Man kan inte slå in kunskap i någon som inte vill lyssna.

Innan Coari hade rensat ut alla andra hovslagare som okunniga så fanns det flera som skrev här.
Men de ledsnade då Coari alltid skulle döma ut allt och alla utom just sig själv.

Håller med! Jag saknar t.ex. VAT som skrev väldigt sakligt och kunnigt, men som samtidigt var väldigt ödmjuk och trevlig. För mig är det ett bevis på RIKTIG kunskap!

Jag vill faktiskt ge en eloge till Ricca också. Nu har jag (uppenbarligen) ingen aning om vad som försegår bakom kulisserna och man har ju ingen aning om vilka som blir varnade osv så jag vet inte hur mycket sådant det är på western. Jag har till och från deltagit i passionerade diskussioner och blivit mer än lovligt förbannad på den diskuterande motparten, men jag har inte fått någon varning.
På western tycker jag det är en trevlig stämning och moderatorer som förstår att western är en livsstil och därför tex tillåter en del OT, därför att det är just en livsstil i många fall och mer än just bara en ridgren. Det tycker jag är kanon!

Så utan att uttala mig om all denna drama som jag tydligen missat så vill jag ge moderatorerna på western, inkl Ricca, en stor blomma!

Rakna in mig dar med!!! <3 :love: Jag tycker moderatorerna pa buke overlag gor ett kalasbra jobb, Gunnar med sa klart som faderator.

Sen tycker jag, som var aktiv i tidigare namnda trad att om folk tanker upproras over andras sprakbruk - sa kanske de ska se till sig sjalva forst och framst och inte peka finger pa nagon annan. Vagorna gick ganska hoga for manga i den traden, mycket upprorda kanslor som verkade svalla hit och dit.

Ett jattetack till alla moderatorer pa buke - hastfolk ar sa passionerade (hundfolk o kattfolk o.. eh ja.. manniskor helt enkelt) att vi nog kan vara ratt besvarliga att ha med och gora. TACK for att ni "star ut" med oss och for ett bra jobb gjort!

//Bewwan, som vet med sig att hennes eget sprakbruk ibland blir lite for fargglatt.

Hovisar är ganska hårdhudade o om man tar VAT tex. så kanske han är kollegial trots allt iom att enbart infört 2 inlägg efter coaris bortgång.

Alla vet väl att karlar måsta tuppa sig lite:p

Kollegial med Coari - du jag tvivlar starkt på det.
Med tanke på att han snackar skit om andra hovslagares arbete när de har skott hästarna och inte han.

Jag läste lite inlägg av dej själv Inte Ung och du är inte alltid så trevlig minsann, och du vill gärna vara experten på lite av varje, ser jag också. Kan förstås bli lite knepigt då. Ja nu läste jag ett axplock bara förstås;)

För övrigt så måste jag reflektera över att denna diskussion känns så väldigt typiskt svensk. Det ska vara lagom och gulligt annars blir någon ledsen, konflikträdsla och allt måste vara trevligt hela tiden och var och en sköter sitt och man ska inte bråka och vara osams, fy så otrevligt.

Nu har jag också förstått att man kritiserar inte på KR-forumet om man inte klarar att linda in elakheterna så att nålarna bara anas lite lagom, eller har en gedigen egen bakgrund inom AR, och samma tycks gälla western och kanske fler forum? Någon kanske kan vara snäll och räkna upp dem så att man vet det i framtiden.

Vad man egentligen tycker får man skriva i pm bakom ryggen istället, jag har förstått att det är vanligt. Intriger och påhejare ja t o m såna som inte drar sej för att skapa ett nyck nick med ett enda inlägg bara för att heja på någon. :grin:

Tuaphua jag tror du kommer undan för att du skriver så långt, det blir mera ínlindat, :) Man läser inte allt riktigt då, heller.

Det pratas om kunniga som drivits bort av andra. Men hur många som verkligen vill diskutera har gett upp då? Jag vet några, som inte inte längre syns till, bara under min tid här, och de är inte bannade. :cool: Det är snarare takhöjden dom har tröttnat på, tror jag, om jag ska gissa. Fast det tycker säkert andra är skönt, att dessa har gett upp.

Jag tänker inte sjunka till nivån att jag tänker lägga ut vare sig mitt eller ditt pm. Men i det pm som skickades till dig när du fick din varning står det inget alls om att jag vet "var din brevlåda bor".
Knappast i mitt heller.
Det är klart att du vet vem jag är, annars hade du aldrig uttryckt dig som du gjorde...och visst det irriterade mig att du på ett mycket subtilt sätt ville tala om det för mig. Men det var korkat av mig att ens svara på ditt pm eller bry mig.

Om det är viktigt för dig att var den som "har rätt" och "vara den goda" Varsegod..du är den goda och du har rätt och jag är den onda och har fel.
Det verkligen "scheiss egal" vilket som för mig.

Utan att ha en åsikt om alla de bannade du tar upp, så undrar jag precis som du varför de "kunniga" ofta är de som idiotförklarar andra?

För mig är den kunniga den som svarar på frågan som ställs på ett enkelt sätt och kan motivera sitt svar, inte den som skriker högst och kliver på andra för att komma högre upp.

Kollegial med Coari - du jag tvivlar starkt på det.
Med tanke på att han snackar skit om andra hovslagares arbete när de har skott hästarna och inte han.

Är det ok för dej, tycker du, att snacka skit om folk som inte är här? Hur trevliga på en skala är dina inlägg hittills i denna tråd? Vad skiljer detta från påstådda elakheter från tex nämnda användare?

Utan att ha en åsikt om alla de bannade du tar upp, så undrar jag precis som du varför de "kunniga" ofta är de som idiotförklarar andra?

För mig är den kunniga den som svarar på frågan som ställs på ett enkelt sätt och kan motivera sitt svar, inte den som skriker högst och kliver på andra för att komma högre upp.

Utan att ö.h.t blanda in några särskilda personer men..

Det trista är ju bara att folk som verkligen kan motivera sina svar blir klassade som att dom idiotförklarar andra. Men man är ju mer poppis här om man inte kan motivera sig alls! Då sticker man inte i ögonen på nån och man kan bara glida runt obemärkt.

Jag läste lite inlägg av dej själv Inte Ung och du är inte alltid så trevlig minsann, och du vill gärna vara experten på lite av varje, ser jag också.

Tänk så otroligt typiskt Flashlight som du uttrycker dig.
Att du svalde betet så oreserverat.

Det är i.o.f.s. också typiskt.
Dessutom så står inte det som du påstår kvar att läsa längre.
Så du nyttjar gammal kunskap här.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 492
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama