Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Det här blir svårt att förklara utan att det blir fel.
Jag skall försöka att uttrycka mig allmänt.

Det är personliga påhopp i vissa fall på saker som inte är sanna.
I samtliga fall har det gällt hästhållning där andra användare blivit anklagade för att skada eller vanvårda sina hästar genom okunskap, lättja eller med vilje.
Är inte detta typiskt svenskt- först när antagonisterna är borta så spyr man sin galla över dem. Man kände sig förorättad.

Det framgår inte att de blivit upprörda för att många hästar gått i en liten hage som sett ut som en kiss o bajssoppa.:eek:

Som jag ser det är det skillnad på "fight" och en hetsig diskussion ;)

Så länge någon kan argumentera för sin sak är det en diskussion. Kritik kan framföras på många sätt och ibland görs det inte på det mest pedagogiska sättet, det kan jag hålla med om, men vi är alla olika och iaf jag uppskattar när det är högt i tak.
Jag tycker det är mer avskyvärt när man i princip blir idiotförklarad och när man frågar vad personen egentligen menar, så ger vederbörande f*n i att svara.

Eller när någon ny stackare kommer in och ställer en enkel fråga, för att bli sågad jäms med fotknölarna. Vilket händer titt som tätt av de som anses som "trevliga". :devil:

Jag kan bara instämma :bow::bow: Det sista där förekommer hela tiden det håller jag med om.

Inte_ung är fortsatt oförskämd och spyr ut elakheter och påhopp. Undras om det blir nån varning?:confused:

Axel: Jag hittade det där om bajssoppan i små eländiga frimärkshagar för Inte_Ungs hästar i sk lösdrift (tråden heter "mockning - en dygd") och förstår nu den stora hätskheten hos Inte_Ung lite bättre:laugh:

En liten länk så kanske andra förstår också vad allt tycks handla om: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=13087968&highlight=bajssoppa#post13087968

Senast ändrad:

traceys? Om det stämmer med vad IU insinuerar, att du är flash, så är jag både purken och besviken över att du inte har skickat ett endaste ynkligt litet pm om hur det går med min nästa häst. Det borde vara dags för den att ploppa ut nu. Om den inte redan har gjort det...

I annat fall ber jag så mycket om ursäkt och ber dig vänligast att bortse från det här inlägget :o

Inte-ung
Så nu gott folk, mocknings-faschister och bajs-fobiker, kan ni få triumfera.
coari ifrågasatte väl varför hästar hade röta o sprickor i hovarna- inte poppis när man kan använda hovlack istället för att hålla någorlunda rent.

Så i ditt fall förstår jag att du är glad att dessa försvann.

..// Ofta är dessa användare samma personer som i många trådar ägnar sig åt en näst intill manisk förföljelse av vissa andra användare.

Jag tycker att det är tråkigt eftersom jag är mer intresserad av att sakligt diskutera ämnen som är intressanta för mig, inte att ständigt bli påhoppad av ngn som uppenbarligen är ute efter annat.....

Det är just detta jag också tycker är så olustigt.

Nu skall jag bara ta upp en kort men som jag ser viktig sak.
Jag tycker dessa två inlägg belyser ett sätt att diskutera som inte är trevligt. Inte_Ung är inte alltid snäll och jättetrevlig, om det blir någon påföljd för inlägg i denna tråd har jag ännu inte tagit ställning till.

Men att i en diskussion med henne dra upp en 1,5 år gammal tråd för att försöka få henne att verka i en sämre dager är i mitt tycke väldigt lågt och som jag förstår inte helt ovanligt. Också det faktum att en användare hintar om den typen av sak och att en annan sedan går in och drar det ännu längre visar på detta med otrevligt jagande i flock.
Jag har inte brytt mig om vad som försigått i den gamla tråden, jag blir bara så trött att vissa inte verkar inse vad de håller på med, eller ännu värre kanske vet exakt vad de håller på med.

Lägger till en helt annan sak här också. Detta är det meddelande Killarney fick när hon varnades:
Hej,
Flera användare på dressyr har påpekat att dom tycker att du hade en otrevlig attityd i snacktråden.

Så om du fortsättningsvis tänker skriva inlägg på dressyr så får du gärna tänka till före, dvs skriva inlägg som inte uppfattas som otrevliga och som påhopp.

Ha ett skönt sommarlov!!

/break_a_leg, moderator på dressyr

Det gör du som du vill med.

Då det inte är intressant att skriva här på Bukefalos med detta drev efter mig.
Drevet går som det går bara för att det är jag.
Även om det är vårflod och i princip alla hästar går i leriga hagar så är det jag som skall förföljas till världens ände för det.
Och dessutom med lögner som inte stämmer.

Antingen så röjer du upp eller så vill inte jag vara med längre.
Det finns andra ställen på nätet att umgås med folk på.
Ställen där jag slipper elaka människor som tror sig skyddade av sin anonymitet så att de kan få ge utlopp för sina aggressioner.

Jag har fått veta vad jag behöver i den här tråden.

Jag måste påstå tvärt om.
Jag saknar definitivt INTE alla elakheterna.
Att många nu upplever det som att "de kunniga" försvinner beror ju på att de tidigare har jagat bort andra kunniga och blivit ensamma kvar som några sorts "herre på täppan".

Jag tycker att det är redigt skönt att slippa Coari, Fio och Flashlight´s samlade elakheter.

Det tycker inte jag!!!
Saknar flera av de som bannats senaste tiden för att de vågar använda sin kunskap och se till hästens bästa. Jag har själv blivit sågad längst med fotknölarna av mer än en av dem, men när jag kommit över förnedringen så insåg jag att det var jag som hade fel. Jag har lärt mig mycket och också uppmuntrats läsa på mer för att kunna argumentera tillbaka om jag fortfarande haft avvikande åsikt. Det är därför det är DISKUSSIONSFORUM.

Jag har läst ganska mycket på Buke senaste åren utan att jag varit så aktiv själv, ffa för att jag inte längre rider. Jag tycker då att saker kommit i annat ljus jämfört med när jag var mer aktiv. jag ser att flera moderatorer och vissa aktiva användare ibland är lite FÖR engagerade och klarar inte höra att någon annan veta bättre. Sen att tonen ibland är lite hård, men det är något som vi bara alla får jobba på (utan banningar). Vad jag försöker säga är att skilja på TONEN och INNEHÅLLET. Kanske att moderator ber en användare formulera om sig, men att man inte bannar innehållet.

//Mumrikan som faktiskt var moderator på annat forum för 10 år sen

.... först när antagonisterna är borta så spyr man sin galla över dem.

Jag har spytt galla redan medan de var kvar.

Om man inte vet hur det egentligen ser ut så vet man ju inte det.
Om sedan någon ljuger ihop en massa och blir betrodd bara för att den har varit här en gång (eller två) så blir det bara så fel.

Coari var här mitt i sommaren och hade ingen aning hur det egentligen ser ut på vintern.
Men alla hakade på och så gick drevet - på en lögn.

Och nu så är ni igång igen.
Makalöst otrevliga människor som jag definitivt inte behöver i mitt liv.
Varken på nätet eller i verkligheten.

De trevliga från Bukefalos umgås jag med på annat håll.
Här så verkar de inte finnas mera.

Det är lögnerna som jag tycker är värst faktiskt.
Aldrig att jag tar in någon i mitt stall som sedan sprider lögner om det på nätet.
Coari är därför portad hos mig IRL.

Axel: Jag hittade det där om bajssoppan i små eländiga frimärkshagar för Inte_Ungs hästar i sk lösdrift

Här så kommer elakheterna igen.
Vad får du ut av detta?

Det stämmer dessutom inte heller.
Eftersom att hagarnas storlek på inget vis stämmer.
(De är betydligt större än vad föreskrifterna nu för tiden kräver och det var bara en liten del som var geggig just i snösmältningen.)

Men oavsett hur det förhåller sig i verkligheten så kan jag inte förstå att det skall behöva gås på om det som det gjordes och nu gör, eftersom att jag ju vet att bajssoppa inte är bra.
Det är ju liksom ingen nyhet.
Och att jag dessutom ordnade upp det hela.

Vad mer finns att klaga på då liksom?
Det verkar mest som att ni och särskilt du har ett behov av att få utlopp för dina aggressioner.

Du jobbar ju på att vara så oförskämd som du bara kan.
Tar i från tårna.
Jag kan ibland vara socialt klumpig och plump, men min mening är inte att såra.
Du jobbar ju på att vara så elak som du bara kan mot mig.
Det är inte ett misstag - utan en äkta ambition från din sida.
Du vill såra och platta till, bara för att.

Fy fan säger jag bara för sådant.

Ja men titta!

Då så kan jag återgå till att både ha det trevligt och försöka att vara så trevlig som jag kan.
Och ni får sparka till mig när jag misslyckas.
Så är allt som vanligt.

Jag tycker att det är redigt skönt att slippa Coari, Fio och Flashlight´s samlade elakheter.

Det här blir svårt att förklara utan att det blir fel.
Jag skall försöka att uttrycka mig allmänt.

Det är personliga påhopp i vissa fall på saker som inte är sanna.
I samtliga fall har det gällt hästhållning där andra användare blivit anklagade för att skada eller vanvårda sina hästar genom okunskap, lättja eller med vilje.

Inte_Ung skrev:
Men jag har aldrig sett någon relevans i de attacker som de utsatt andra användare för.

Det är lögnerna som jag tycker är värst faktiskt.

Just det IU, så varför skriver du lögner om mig? Jag kan ta mycket skit, jag tål mycket skit, jag tål personliga påhopp, jag kan försvara mig mot det mesta förutom just rena lögner. JAG skriver i stort sett ALDRIG på varken hästvård eller hästhantering eller andra forum där du skriver i.

Jag gillar inte att bli ihopklumpad som nått kollektivt för bannade, jag är en person jag har inte så mycket att göra med flashlight och jag har definitivt INGET att göra med Coari och har aldrig haft. Jag har haft en enda diskussion med Coari när han hette hovis och den slutade inte i någon slags vänskap kan jag meddela.

Du är bara sur på mig fortfarande för att jag har kvar bilden på dig från den tråden där du attackerade pm och kallade henne för ful och äcklig, och vad var relevansen med den attacken från dig? Förövrigt sådana personliga påhopp jag aldrig skulle drömma om att uttala.

Ja det var längesedan och jag drar upp det nu för det var ungefär den sista diskussionen du och jag hade som slutade med att DU blev bannad, inte jag!

Jag väljer inte ut offer och förföljer dom runt på alla forum, jag diskuterar på ungefär 3 forum. Dressyr, KR och fälttävlan! Jag hamnar mest i trubbel på KR för att jag är fruktansvärt envis och gillar inte när folk inte kan motivera sina påståenden och jepp det är ett par få användare som inte kan det och jepp jag ger aldrig upp !!! Det är väl min akilleshäl just på diskussionsforum. Jag är fullt medveten om detta att det passerar väl över gränsen för vad man får göra där men jag betalar oxå priset för det. Skulle jag sluta diskutera därinne skulle jag knappt inte ha en enda varning eller banning heller för den delen ;)

Jag är bara astrött på att bli ihopbuntad med och klä skott för vad "alla bannade" säger och inte säger för det är så jäkla lätt att bara dra med alla på tåget.

Nä nu skall jag ut och rida och förbereda mig inför helgens klassiska ridkonst kurs på Pärlan!! Tyvärr kan jag inte rapportera med text, bilder och filmer förrän om ett år när min banning går ut :p

Du drog upp det där fotot igen på senior för ett tag sedan i ett anfall av I-U förföljelse.
Så jag håller inte med dig.

Här:
http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=13462897&postcount=226

Om inte det är att förfölja så vet inte jag om ordet har någon betydelse längre.
I övrigt så minns du antingen fel om vad jag skrev eller så ljuger du medvetet och överdriver för att sätta mig i en sämre dager och platta till mig litet extra.
Och vad är detta inlägg om inte förföljelse?
Vad den ursprungliga tråden handlade om tänker jag inte återge av hänsyn till den trådens skapare.

Att skapa/använda ett reservnick för att dra upp gamla saker för att ge sig på mig medan man egentligen är bannad måste ju vara något som är totalt galet vad gäller behovet av att befinna sig i konflikter.

Men nu så har i alla fall alla här i tråden fått förklaringen till att jag tycker att det är skönt att du är bannad.
Jag försökte att vara litet mera diskret och allmän i mina förklaringar.

Senast ändrad:

Du har dessutom stulit det där fotot och har ingen rätt till det.
Det låg på en låst sida som du inte skulle vara på.
Hur sjukt är det inte att spara på det?

Och självklart så blev inte du bannad i ursprungstråden.
Du använde ju ett tillfälligt nick.
Men nu så vet jag att det var du som lade ut bilden.
Så bra jag har faktiskt undrat.

Senast ändrad:

Men nu så har i alla fall alla här i tråden fått förklaringen till att jag tycker att det är skönt att du är bannad.

Om det du gör i denna tråden inte är förföljelse så vet inte jag. I inlägg efter inlägg skriver du hur skönt det är att fio mfl är bannade till vilken nytta då? Om du hade så många problem med dom så borde du ju vara hyperaktiv i de trådarna nu men det är du inte. Du kryper bara fram under stenen när du kan gotta dig i att dom är bannade.

Dina inlägg i de flesta trådar är ju inte heller direkt konstruktiva eller pålästa, snarare är du väldigt snabb med att kritisera. Så vad du gnäller efter det förstår inte jag.

Utan fio mfl så är det ju tämligen dött på KR och det är kanske så du anser att ett diskussionsforum ska vara men det tror inte jag att merparten tycker.

Men att i en diskussion med henne dra upp en 1,5 år gammal tråd för att försöka få henne att verka i en sämre dager är i mitt tycke väldigt lågt och som jag förstår inte helt ovanligt. Också det faktum att en användare hintar om den typen av sak och att en annan sedan går in och drar det ännu längre visar på detta med otrevligt jagande i flock.
Jag har inte brytt mig om vad som försigått i den gamla tråden, jag blir bara så trött att vissa inte verkar inse vad de håller på med, eller ännu värre kanske vet exakt vad de håller på med.

Och det har i många år förekommit helt öppet i OLIKA forum, riktat mot OLIKA användare och med OLIKA moderatorers goda minne. Och med ditt goda minne, så jag kan inte förstå ditt inlägg riktigt - om du är trött på det så gör något åt det istället?

Jag har personligen till dig för flera år sedan klagat på exakt samma sak (då riktat mot mig), att det med enda anledningen att tjafsa/bråka/vara elak dras upp saker från andra trådar/tidigare. Du valde att inte besvara ett enda av de mailen och PM.en. (Om du läste dem vet jag inte, det enda jag begärde läskvitto på ligger med obesvarat läskvitto två år senare, men man kan ju välja att svara nej på frågan om man vill skicka läskvitto).

Du kryper bara fram under stenen när du kan gotta dig i att dom är bannade.

Nej jag kryper bara fram när det så att säga är "fritt fram".
Jag har fått nog av både elakheter, förföljelse och påhopp.

Jag skrev en himla massa på klassik ridkonst medan det fortfarande var diskussioner där.
Men sedan så var det bara några få som ägnade sig åt att träta och då så blev det bara så oerhört ointressant.
När sedan dessa få till slut blir bannade så är det ju naturligt att all diskussion avstannar helt.

Jag var aktiv där under åren 2000-2004 sedan så gav jag upp.
Det var bara samma tugg och verkar att fortfarande 7 år senare inte ha kommit vidare.

Du har dessutom stulit det där fotot och har ingen rätt till det.
Det låg på en låst sida som du inte skulle vara på.
Hur sjukt är det inte att spara på det?

Och självklart så blev inte du bannad i ursprungstråden.
Du använde ju ett tillfälligt nick.
Men nu så vet jag att det var du som lade ut bilden.
Så bra jag har faktiskt undrat.

Ha haha nä så var det inte alls det, nu hittar du på saker och kommer med lögner om mig igen! Jag fick bilden skickad till mig via pm uppenbarligen från någon som hade tillgång till den och jag skickade bara vidare den. Det var en bild från en buketräff om jag inte minns fel så himla hemlig och så var den bilden!! Det var inte alls jag som la ut den och nix jag diskuterade inte alls i den tråden under ett annat nick

Jacko frågade mig i tråden du länkade till varför jag hade sparat den bilden och mitt svar var detta:

http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=13481783&postcount=306

Men nu drog du ju smidigt fokus ifrån själva sakfrågan hur fruktansvärt elakt det faktiskt var att du i en bildtråd kalla en annan människa för ful och äcklig, vad var syftet med den attacken från dig? Nu när vi ändå är inne på det?

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 492
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama