Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Tänk så otroligt typiskt Flashlight som du uttrycker dig.
Att du svalde betet så oreserverat.

Det är i.o.f.s. också typiskt.

Jaså, tycker Flashlight också att du kan uttrycka dej väldigt otrevligt ibland? Då kanske du ska fundera över om det ligger något i det?

Ja det är märkligt det där.
Och när någon presenterar fakta så får den kritik för att den är otrevlig.

Det är intressant hur man skapar sig en image.

Jaså, tycker Flashlight också att du kan uttrycka dej väldigt otrevligt ibland? Då kanske du ska fundera över om det ligger något i det?

Nej det ligger aldrig något i vad Flashlight tycker.
Det är bara en massa ilska som kommer ut där hela tiden.
Helt irrelevant för precis allt.

kl

Rätt intressant är att jag som varken skriver eller läser på dressyr eller western, eller för övrigt känner till dom omtalade personerna, tycker att vissa här uttrycker sig otroligt omoget och stöddigt. Och att vissa personer inte alls vill vara tillmötesgående och se på saken från andra vinklar än den egna. Och nu har denhär tråden inte innehållit någon fakta om ridning eller hästskötsel.

Nu verkar det ju alltså inte alls vara så att den som vet mest får skit, utan att vissa personer har svårt att uttrycka sig på ett trevligt sätt.

Utan att ö.h.t blanda in några särskilda personer men..

Det trista är ju bara att folk som verkligen kan motivera sina svar blir klassade som att dom idiotförklarar andra. Men man är ju mer poppis här om man inte kan motivera sig alls! Då sticker man inte i ögonen på nån och man kan bara glida runt obemärkt.

Jag har ingen koll varför de berörda är bannade, men en av de berörda vet jag av erfarenhet aldrig kan motivera sig, utan "trollat" genom att kasta in lögner och hitte på och sen inte besvarat de svar denne fått, utan bara kommit med mer hitte på utan motiveringar...
Då känns det trist att denne blir kallad kunnig (det kanske personen är) men på ett forum har denne mer funktionen att provocera och trolla...

Officiella spy-galla tråden kan väl denna tråden numera döpas om till istället =D

Jo men det blir ju så.

Om en klase med användare alltid har som vana att ta ut sin ilska över livet på andra användare på Bukefalos så blir ju Bukefalos en trist plats att vara på.
Oavsett vem som jagas eller vem som jagar.

De som nu är Bannade har varit mycket elaka mot andra användare.

Jo men det blir ju så.

Om en klase med användare alltid har som vana att ta ut sin ilska över livet på andra användare på Bukefalos så blir ju Bukefalos en trist plats att vara på.
Oavsett vem som jagas eller vem som jagar.

De som nu är Bannade har varit mycket elaka mot andra användare.

Mycket elaka hur då? Exempel?

Nej det ligger aldrig något i vad Flashlight tycker.
Det är bara en massa ilska som kommer ut där hela tiden.
Helt irrelevant för precis allt.

Men det där är ju mer ett personligt vendetta och inte allas talan, jag har oxå haft debatt med flashlight, på hög nivå och det har alltid varit en intressant debatt utan otrevligheter, med motiverade inlägg.

Det finns alltid användare man inte kommer överens med, men att säga att det inte ligger något i vad hen säger, utan bara ilska, är väl att dra det långt över gränsen!

Mycket elaka hur då? Exempel?

Det här blir svårt att förklara utan att det blir fel.
Jag skall försöka att uttrycka mig allmänt.

Det är personliga påhopp i vissa fall på saker som inte är sanna.
I samtliga fall har det gällt hästhållning där andra användare blivit anklagade för att skada eller vanvårda sina hästar genom okunskap, lättja eller med vilje.

Det här blir svårt att förklara utan att det blir fel.
Jag skall försöka att uttrycka mig allmänt.

Det är personliga påhopp i vissa fall på saker som inte är sanna.
I samtliga fall har det gällt hästhållning där andra användare blivit anklagade för att skada eller vanvårda sina hästar genom okunskap, lättja eller med vilje.

ok, jag läser väldigt sällan där så jag har nog inte följt några sådana diskussioner.

Men det där är ju mer ett personligt vendetta och inte allas talan, .....

Då så kan vi lägga till meningen "När det gäller mig".

Men jag antar att det ligger något bakom Banningen så jag är nog inte ensam om att inte komma överens med den personen.
Alla de bannade har ju också haft "bra dagar" när de har skrivit både intressanta och trevliga inlägg.
Men jag har aldrig sett någon relevans i de attacker som de utsatt andra användare för.

kl

Att uttrycka sig i text är svårt, speciellt när känslorna svallar eller när man är riktigt engagerad i ett ämne.
Diskuterar man med någon IRL, så har man ju fler faktorer som understryker orden (kroppsspråk och ansiktsuttryck). En skriven text blir mer "platt" och det är inte konstigt att det blir missförstånd. Det är omöjligt att uttrycka sig på ett sådant sätt att alla som läser texten uppfattar den på exakt samma sätt.
Vissa är väldigt korthuggna och andra har en svada som gör att man knappt orkar igenom hela inläggen, förmodligen pratar de likadant som de skriver och uppfattas i verkligheten på ett helt annat sätt.

Vi har alla olika förhållningssätt och olika personligheter, det finns ju hela skalan från de som är fruktansvärt dryga och tar sig själva på allra största allvar, till de som tar allt som inte är gulle-gull som personlig kritik.

Tyvärr har buke tappat, av en eller annan anledning, flera färgstarka profiler det senaste året. För säga vad man vill, men de kunde sätta fart på diskussioner :devil:

Tyvärr har buke tappat, av en eller annan anledning, flera färgstarka profiler det senaste året. För säga vad man vill, men de kunde sätta fart på diskussioner :devil:

Fick mig att tänka på att alla har olika uppfattning om vad forumet går utpå/söker olika saker på forumet. Vissa kanske tycker det ska vara lite livat och att det piggar upp med lite fights, medan några (kanske de flesta?) gillar att i lugn och ro diskutera olika aspekter och samla information. Då dessa två kolliderar fungerar det ju inte alls.

Fick mig att tänka på att alla har olika uppfattning om vad forumet går utpå/söker olika saker på forumet. Vissa kanske tycker det ska vara lite livat och att det piggar upp med lite fights, medan några (kanske de flesta?) gillar att i lugn och ro diskutera olika aspekter och samla information. Då dessa två kolliderar fungerar det ju inte alls.

Som jag ser det är det skillnad på "fight" och en hetsig diskussion ;)

Så länge någon kan argumentera för sin sak är det en diskussion. Kritik kan framföras på många sätt och ibland görs det inte på det mest pedagogiska sättet, det kan jag hålla med om, men vi är alla olika och iaf jag uppskattar när det är högt i tak.
Jag tycker det är mer avskyvärt när man i princip blir idiotförklarad och när man frågar vad personen egentligen menar, så ger vederbörande f*n i att svara.

Eller när någon ny stackare kommer in och ställer en enkel fråga, för att bli sågad jäms med fotknölarna. Vilket händer titt som tätt av de som anses som "trevliga". :devil:

Jag har ingen aning om ovanstående kan anknytas till ursprungsfrågan i tråden. Jag känner inte alls till diskussionerna som denna tråd handlar om. Men min erfarenhet av andra diskussioner på detta forum är just så som du beskriver det.

Som jag ser det är det skillnad på "fight" och en hetsig diskussion ;)

Så länge någon kan argumentera för sin sak är det en diskussion. Kritik kan framföras på många sätt och ibland görs det inte på det mest pedagogiska sättet, det kan jag hålla med om, men vi är alla olika och iaf jag uppskattar när det är högt i tak.
Jag tycker det är mer avskyvärt när man i princip blir idiotförklarad och när man frågar vad personen egentligen menar, så ger vederbörande f*n i att svara.

Detta håller jag också med om. Jag tycker att det kanske är lite för många användare som ger sig in i trådarna med en mer aggressiv inställning till "diskussionerna" än övriga användare. Dessa gör just så dvs förklarar aldrig vad de menar, svarar aldrig på ett motargument, idiotförklarar andra användare som försöker föra en diskussion genom att argumentera för sina åsikter. Ofta är dessa användare samma personer som i många trådar ägnar sig åt en näst intill manisk förföljelse av vissa andra användare.

Jag tycker att det är tråkigt eftersom jag är mer intresserad av att sakligt diskutera ämnen som är intressanta för mig, inte att ständigt bli påhoppad av ngn som uppenbarligen är ute efter annat.....

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 492
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama