Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Och det har i många år förekommit helt öppet i OLIKA forum, riktat mot OLIKA användare och med OLIKA moderatorers goda minne. Och med ditt goda minne, så jag kan inte förstå ditt inlägg riktigt - om du är trött på det så gör något åt det istället?

Jag har tagit upp samma sak, utan respons. Blev bannad sist jag skrev i en tråd om moderatorer, just för att kritik emot dessa inte går fram.

Kan fortfarande inte skriva i vissa av underforumen utan att åka på rejäla personangrepp från ett par ilka användare.

Har dock anpassat mig och har en ganska lång ignoreralista nu istället...

/Migo

kl

Jag tycker att det verkar börja bli lite lågt i tak efter att ha läst den här tråden och vad som hänt. Men det alltid är svårt att se hela bilden i en banning eftersom alla inlägg inte alltid blir kvar på forumet, PM etc.

Saknar inte alls någon som hur kunnig hen än är inte kan hålla sig trevlig, inte förfölja folk till andra trådar för att posta onödiga otrevliga inlägg, ens svara på vad folk frågor. Att ha försöka ha en diskussion med någon som kastar ur sig i princip enbart inlägg med uppenbara pikar och orelevant drammel. Om de då postar ett kunnigt inlägg var tvåhundrade inlägg, nej det känns skönt att slippa.

Jag har både sett bilden på I_U och läst tråden som väl inte bör nämnas i detalj (även om användaren borde kunna stå för den) och minns det som ett otroligt onödigt och otrevligt svar. Har för mig att jag sparade det(INTE BILDEN) därför jag blev så upprörd över hur det var skrivet, ska se efter för isåfall är det bara instoppat i något dokument från nån gammal dator.

För den TS skull så tycker jag att den tråden bör få vila i frid.
Vilket egentligen var mitt ursprungliga syfte med att gå in i den från början.
Den bör inte dras upp igen.
Den borde faktiskt aldrig ha postats, för TS skull.

Oj oj oj hur det blev i den tråden som Ettie startade. Hon bannades för att Gunnar tror att hon är nån bannad? Men nu är det flera som är "dom bannade"? Ja vad säger man? Jag har aldrig sett på maken till konstigt forum:o

Och en del människor verkar ha en hel del i sitt bagage här av elakheter som verkligen är elaka i ordets verkliga mening. Usch man blir illa berörd när en sån person påstår sej ha god vilja med sina inlägg:crazy:

Den bilden på mig spelar ingen roll nu.
Men då hade jag en sak som jag behövd göra och för att göra det behövde jag vara anonym.
Det hade med Islandshästar att göra.
Nu så behöver jag inte vara anonym längre för det är sedan många år klart det där med Islandshästarna.

Det finns tyvärr många gamla tråkiga historier här.
Och det är så trist att det liksom inte kommer vidare.
FIO drar upp något som är oerhört gammalt (8 år påstår hon och det kan kanske stämma) och där TS och jag sedan länge har rett ut det hela mellan oss.
Men FIO har inte kommit över tråden ännu och kommer nog inte heller att göra så.

Det enda jag bör ha är ditt inlägg så jag tänker inte dra upp tråden på något vis.
Men du var otrevlig redan då och drog in dig själv i sammanhanget (därav bilden lite relevant) och ja det är nog det enda otrevliga inlägg som har ens fastnat i mitt huvudet under x antal år. Du verkar inte se det du skriver på samma sätt som vi andra och jag vet inte hur man löser det. Du säger att du inte menar något illa men du går på väldigt hårt i trådar och det är ganska logiskt att folk då kan ta illa vid sig om du uppför dig otrevligt men tydligen inte är det.

Bra att du och användaren rett ut det iaf. För användaren.

Det framgår nog tyvärr av det inlägget vad tråden handlade om.
Så för skaparen av den trådens skull så bör du inte lägga upp det offentligt.
Låt den tråden vila död är du snäll.

Bra att du och användaren rett ut det iaf. För användaren.

För oss.
Vi har det riktigt trevligt numera. IRL då.

Du verkar inte se det du skriver på samma sätt som vi andra
Tala för dig själv är du snäll.
Så får andra tala för vad de anser.

Mina antagonister i den här tråden är inte representativa för Bukefalos användare.
Många förstår mycket väl vad jag menar även om inte alla gör det.
Vilket är något som jag jobbar på.

Visst jag var verkligen plump och onödigt otrevlig då för alla dessa år sedan.
Men att komma och banka mig i huvudet med det nu när jag ju faktiskt försöker att trampa mindre i klaveret är ju ganska så inaktuellt faktiskt.
Gamla synder är ju faktiskt just gamla.

Det är ju ett flertal användare som uttryckt det tidigare, enligt mitt minne inte enbart i denna tråden så nja. Jag talar givetvis inte för alla, blev fel där. Menmen. Jag brukar undvika att svara på dina inlägg pga det men vi är oftast inte i samma trådar så det spelar ingen roll egentligen.

Jag har aldrig någonsin tänkt lägga ut det öppet på forumet men hittar jag det får du gärna förklara det. För den synen jag har haft på dig sedan dess har inte förändrats av något av de inlägg jag läst på senare år.

Men det var faktiskt inte min mening.

En gång satt du och kryssade i din kalender de dagar du lyckades reta upp mig för att få reda på när jag hade mens. Bara för att du hade tråkigt.

Var det något du råkade göra av misstag menar du?

De pm du skrivit till folk om mig, skrev du dem av misstag?

Och då har jag inte ens skrivit om sånt som inte pågår på Buke eftersom jag inte tycker det hör hemma här, men det finns sådant också.

*Nu måste jag ta mig i kragen och sluta svara, men jag blir så förbaskad för alla lögner vissa kräker ur sig. Återgår till att ha Bukepaus pga Inte_Ung. Igen.*

Att jag gjorde det var en missbedömning från min sida.
Dina utbrott var så regelbundna och inte bara på mig att jag var övertygad om att du led av PMS och skulle må bättre av att veta det.
Att bli så arg kunde ju bara inte vara nyttigt.

Det var jättedumt av mig att göra så och jag ångrar det verkligen.
Jag gjorde en jättetabbe och är faktiskt uppriktigt ledsen för det.
Nu så vet jag att du har haft det tuffare än vad jag förstod då och att orsakerna till dina utbrott hade en helt annan bakgrund.
Jag har lärt mig att inte tro att jag vet så mycket som jag trodde förut att jag gjorde.

Jag vet att du inte kan förlåta men det var inte meningen att såra faktiskt.

... men hittar jag det får du gärna förklara det.

Om du hittar det så kan du skicka det på mail.
Du skall få adressen då.
Så skall jag förklara hur jag tänkte.

Då så lät jag mig dock tyvärr provoceras så att jag skrev dumma saker och uttryckte mig oerhört trist och otrevligt.
Jag har varit avstängd för det och förstått mitt misstag och tycker nog att jag borde ha sonat för detta vid det här laget.

Ute i verkliga livet så brukar man ju ha sonat sitt brott när man suttit av sitt straff.
Jag blev ju avstängd under en period och tog det straffet som rättvist.

Det finns tyvärr många gamla tråkiga historier här.
Och det är så trist att det liksom inte kommer vidare.
FIO drar upp något som är oerhört gammalt (8 år påstår hon och det kan kanske stämma) och där TS och jag sedan länge har rett ut det hela mellan oss.
Men FIO har inte kommit över tråden ännu och kommer nog inte heller att göra så.

Åjo tråden har jag visst kommit över, uttalandet du gjorde är dock svårt att glömma!

Jag drog bara upp det tillfället eftersom det ungefär var vid den tidpunkten då jag slutade gå in i diskussioner med dig +- nått inlägg härochvar dvs 8 år sedan och ändå sitter du och klumpar ihop mig med Coari och Flashlight i diskussioner jag aldrig har deltagit i på forum jag nästan aldrig besöker.

Hur var det nu med gamla synder?

Hur var det nu med gamla synder?

Mig veterligt så är du bannad för alldeles nya synder.
Och har dessutom den dåliga smaken att skaffa ett extranick för att gå in i en tråd för att bråka med mig.

Hur vore det med att bara ta sitt straff, släppa och gå vidare?

Nu så vet jag att du har haft det tuffare än vad jag förstod då och att orsakerna till dina utbrott hade en helt annan bakgrund.

Och hur vet du det? Jo genom att ta kontakt med mina vänner och snoka i de delar av mitt liv jag valt att INTE berätta om på Buke. Och efter det sitter du plötsligt här och säger att du är ledsen?

För inte så länge sen skrev du att jag var patatisk och dum i huvet och långsint som ens nämnde det. Och nu är du plötsligt ledsen? Du fortsätter att förutsätta att jag blev förbannad för något som påverkade mitt känsloliv, inte för att du bar dig åt som en åsna. Du fortsätter alltså att förminska vad jag känner ang dig. Det är ju jag som av olika orsaker är labil, inte du som har fel.

För att DU bedömmer att jag har haft det tufft? Ser du inte hur du fortsätter att trampa på? VEM ger dig rätt att bedömma om jag har haft det tufft och att berätta om det här?

Jag blev arg för att du bar dig illa åt. Ingenting annat.

Nu är jag lika arg och frustrerad, förudmjukad och trampad på som jag var då. :mad::mad::mad:

Mig veterligt så är du bannad för alldeles nya synder.
Och har dessutom den dåliga smaken att skaffa ett extranick för att gå in i en tråd för att bråka med mig.

Hur vore det med att bara ta sitt straff, släppa och gå vidare?

Synder som du definitivt inte är inblandad i iallafall som du vill påskina och jag tar hellre ett års banning till eller tom livstid än att du skall fortsätta sitta här och ljuga oemotsagd. Ja jag förstår ju att du tycker jag bråkar med dig när jag säger till dig att sluta ljuga men hoppla det var jag ju inte ensam om att göra, inte helt otippat dock !

Jo genom att ta kontakt med mina vänner och snoka i de delar av mitt liv jag valt att INTE berätta om på Buke.
Du missar en sak här, det är mina vänner också.
Inte bara dina.
Man äger inte vänner på det viset.

Och efter det sitter du plötsligt här och säger att du är ledsen?
Ja precis.
För nu så vet jag bättre.

Jag blev arg för att du bar dig illa åt.
Och jag bar mig illa åt för att jag inte visste bättre.

Ja jag förstår ju att du tycker jag bråkar med dig när jag säger till dig att sluta ljuga men hoppla det var jag ju inte ensam om att göra, inte helt otippat dock !

Jag tycker att du bråkar med mig när du efter flera år jagar upp mig i en bildtråd bara för att vara elak.
här http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=13462897&postcount=226

Det där gjorde du ju inte för att vara vare sig snäll eller kunnig utan bara för att vara just elak.

Jag tycker att du bråkar med mig när du efter flera år jagar upp mig i en bildtråd bara för att vara elak.
här http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=13462897&postcount=226

Det där gjorde du ju inte för att vara vare sig snäll eller kunnig utan bara för att vara just elak.

:D Den där länken la du ju faktiskt in för några timmar sedan i denna tråden, trodde man inte fick dubbelposta? Men man får inte skriva som bannad heller så ok då! :p Iof är det synd förr kunde man få skriva som gäst på just bukehjälpen och då kunde man få försvara sig mot saker som alltid av någon konstig anledning poppar upp när man är bannad!

Så för att jag skämtade på ett elakt sätt i en bildtråd om att du faktiskt kunde likna marit poulsen så klumpar du ihop mig med Coari och flash i trådar jag aldrig har varit i .. bara för att vaddå? För det är ju ren lögn och det vet du ju om. Så vad är då det goda syftet med det, du som alltid har ett gott syfte med allt du säger?

Hade jag velat vara elak hade jag väl lagt ut bilden isåfall och du , du behöver inte oroa dig för den där bilden för jag har inte kvar den.. den hårdisken är kraschad och förstörd för längesedan. ;)

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 492
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama