Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Har följt den här tråden från start, men inte velat lägga mig i förrän nu när det blev övertydligt att vissa användare får slänga ur sig vad som helst utan några påföljder medan andra blir bannade för mindre.

Utan att vara på någons "sida", veta någonting om 8 år gamla trådar, enskilda användares hästhållning, tidigare påhopp och förföljning osv osv vill jag säga det här och hoppas att du inte tar illa upp.

Du skriver flera gånger att du aldrig menar att vara elak osv, men då kanske du borde se över ditt skrivsätt, för flera inlägg kan uppfattas som just personliga påhopp mot flera olika användare. Du skriver till bl.a. Snuffsan att du är ledsen för vad du skrivit om/till henne tidigare och att du inte menade det, men uppenbarligen är det något i ditt sätt att uttrycka dig som gör att såväl hon som flera andra fortfarande känner sig attackerade och till och med kränkta. Som sagt, inget illa menat, men om ens egen uppfattning om innebörden av det man skriver till andra ses på ett helt annat sätt än hur man själv avsåg att det skulle ses, ja då borde man ta sig en funderare.

Jag uppfattar det faktiskt inte alls som att fio är här för att bråka utan för att försvara sig. Jag förstår henne fullständigt, jag hade gjort samma sak om någon hade skrivit så om mig.

Vart jag ville komma med detta var väl ungefär att det här visar så tydligt på att vissa faktiskt är lite favoriserade och får häva ur sig hur mkt fula saker om andra användare som helst, utan att det åtgärdas. Lite skrämmande faktiskt.

Jag är inte helt insatt i just denna diskussionen men jag är ändå ganska så övertygad om att man inte kan dra några slutsatser om någonting bara genom att läsa denna tråden. Jag menar om vem som ev är favoriserad osv. Då bör man nog läsa några andra trådar först.

Ja, alltså nu har jag ju läst trådden som ledde till att denna startades och jag känner till flera av de bannade användarna då de dykt upp i flera av de trådarna jag läst/följt tidigare (jag skriver inte så ofta själv, läser mest). Det jag menar är att jag inte är insatt i förhållandena mellan olika användare och trådarna som lett till bråk (?) mellan Inte_Ung och t.ex. fio (sorry att jag tar dig som exempel, lättast namn att komma ihåg utan att behöva scrolla ner :) ). '

Jag tycker helt enkelt att om man utgår från vad som skrivits i den här tråden, så är det inte bara de som under trådens gång blivit bannade som uppfört sig illa.

Så för att jag skämtade på ett elakt sätt i en bildtråd om att du faktiskt kunde likna marit poulsen så klumpar du ihop mig med Coari och flash i trådar jag aldrig har varit i .. bara för att vaddå?
Det var inte likheten med Marit Paulsen som var elakheten.
Det var att leta upp mig i en tråd bara för att roa dig med att vara elak.
Enda syftet med det inlägget var att vara just elak.

Just precis som både Coari och Flashlight håller på.

Hade jag velat vara elak hade jag väl lagt ut bilden isåfall och du ,
Men begriper du inte vari själva elakheten består?

Det elaka är att leta upp någon i en en tråd bara för att få nöjet att skriva något elakt.
Bilden är inte själva problemet på det viset.
Även om det är elakt att stjäla den och att spara den för framtida behov.
Det är elaka tankar bakom sådana handlingar.

Precis så som Coari och Flashlight gör.

Du skriver till bl.a. Snuffsan att du är ledsen för vad du skrivit om/till henne tidigare och att du inte menade det, men uppenbarligen är det något i ditt sätt att uttrycka dig som gör att såväl hon som flera andra fortfarande känner sig attackerade och till och med kränkta.

Jag har varit oerhört klumpig och trampat illa i klaveret.
Och jag tror att blotta minnet av dessa klavertramp tyvärr gör dessa användare oerhört illa till mods.

Och jag förstår det och kan bara beklaga att jag har varit så klumpig.

Eftersom att jag inte vill bråka så vill jag inte nysta upp detaljerna igen utan bara erkänna - jag gjorde fel.

Ok, here it comes:

Du har tagit kontakt med människor som känner mig utanför Buke och frågat vad jag har för diagnos. För enligt dig har jag tydligen psykiska problem.

Så. Förstår ni nu hur illa Inte_Ung bär sig åt?

Tillägg: I denna tråden har IU plötsligt efter påpekanden om hennes uppförande bett mig om ursäkt. Det har hon ALDRIG gjort tidigare. Och här i tråden vet hon ju inte ens vad hon ber om ursäkt för utan vill bara rädda ansiktet.

Vad gäller Fio så har hon ju inte slutat med att ge sig på mig så det är ju på ett annat vis.

Fast nu är du paranoid, varför tror du att jag har letat upp dig i en bildtråd? Jag brukar läsa bildtrådar, tror tom det var samma bildtråd som jag la upp en bild på mig själv i (eller om det var en annan, dom är ju rätt många). Ibland är det så att du dyker upp i trådar jag läser i, det är rätt oundvikligt faktiskt men det innebär faktiskt inte att jag LETAR upp just DIG för det.

Du har tagit kontakt med människor som känner mig utanför Buke och frågat vad jag har för diagnos. För enligt dig har jag tydligen psykiska problem.

Om det är så som du uppfattar det så förstår jag ju varför du är så arg och ledsen.
Men det måste ha blivit något missförstånd på vägen.

När jag undrar hur någon mår så är det i alla fall inte av elakhet utan för att ha en möjlighet att låta bli att göra de misstag som jag har gjort.

Jag har gjort en missbedömning när det gäller dig och jag tar på mig hela skulden för det.

Och här i tråden vet hon ju inte ens vad hon ber om ursäkt för utan vill bara rädda ansiktet.

Jo jag vet vad jag ber om ursäkt för.
Och det vet du också.

Däremot så tycker jag inte att det behöver skrivas ut på ett öppet forum.
Jag tror inte att det är bra varken för dig, mig eller forumet.

Jag brukar läsa bildtrådar, tror tom det var samma bildtråd som jag la upp en bild på mig själv i ....

Nej det gjorde du inte.
Vilket gjorde det hela ytterligare trist.

Paranoid när du i 8 år har sparat en bild på mig och triumferar med den i en tråd.
Jo det kan man ju kanske tycka.
Jag för min del tycker att det är sjukt att spara bilder på det viset.

Elakt var det hur som helst.
Varför skriver du elaka inlägg?

När jag undrar hur någon mår så är det i alla fall inte av elakhet utan för att ha en möjlighet att låta bli att göra de misstag som jag har gjort.

Nu är du där igen. Förminskar och förlöjligar. Du har INGEN rätt att snoka i mitt liv och i hur jag mår. Du har inte med et att göra. Du är inte bättre än mig. Vill jag ha råd SKRIVER jag det.

Ser du inte själv hur du uttrycker dig? Hur du fortsätter att klampa?

Det jag har förstått är att du uppfattar allt som jag gör som att jag klampar.
Jag har därför försökt att lämna dig ifred.
Det handlar inte om att jag tror att jag är bättre utan om att jag tror att det är bäst att jag visar den hänsynen att jag håller mig undan.

Om jag vill hålla mig undan eller inte är mitt eget val som jag baserar på att jag vet bättre nu.
Jag borde ha hållit mig undan tidigare.
Det som jag ber om ursäkt för är att jag inte förstod det.
Jag trodde att du var mera hårdhudad och inte skulle ta skada av mig.

Så jag ber om ursäkt för att jag inte backade undan i ett mycket tidigare skede.
Det handlar inte om att rädda mitt eget skinn utan om att jag är väl medveten om jag har gått för långt och har svårt för att backa när jag borde.

knapplån

hörrni, har läst lite men vill inte lägga mig i diskussionen som pågår användare imellan. Men man kan ju se att vissa personer faktiskt mår dåligt av detta och börjar det börjar nu gå lite för långt. Jag vet inte om funktionen finns kvar som fanns förut då man kunde "ignorera" vissa användare under sina inställningar eller var det var och man då inte kunde läsa deras postade inlägg. Jag vet att den funktionen fanns förut iallafall. Det finns uppenbarliga problem bland vissa användare och det lättaste är väl helt enkelt att om en annan användare ber en annan användare att låta denne vara ifred, så ska den personen kunna accepetera detta så slipper det leda till missförstånd och bråk. Kan inte vissa användare acceptera det utan fortsätter gå på o gå på så får dom acceptera att dom kan bli bannade.

Nu biter vi ihop tycker jag, tänker på ngt roligare och inte sitter upprörda på midsommar. Ha en fortsatt trevlig kväll. :laugh:

Det jag har förstått är att du uppfattar allt som jag gör som att jag klampar.
Jag har därför försökt att lämna dig ifred.
Det handlar inte om att jag tror att jag är bättre utan om att jag tror att det är bäst att jag visar den hänsynen att jag håller mig undan.

Om jag vill hålla mig undan eller inte är mitt eget val som jag baserar på att jag vet bättre nu.
Jag borde ha hållit mig undan tidigare.
Det som jag ber om ursäkt för är att jag inte förstod det.
Jag trodde att du var mera hårdhudad och inte skulle ta skada av mig.

Så jag ber om ursäkt för att jag inte backade undan i ett mycket tidigare skede.
Det handlar inte om att rädda mitt eget skinn utan om att jag är väl medveten om jag har gått för långt och har svårt för att backa när jag borde.

Det tar tagit dig ungefär 10 ÅR att inse när det är dags att backa undan, det kallar jag verkligen snabbtänkt.

Att klaga på att du är förföljd är bara skrattretande när du samtidigt PM gemensamma vänner till dig och Snuffsan för att snoka i hennes privatliv som du inte har ett enda skit med att göra, vem är det som förföljer vem egentligen?

Om du verkligen menar att du är så ledsen för all skit du utsatt Snuffsan för (vilket jag tyvärr inte tror) så tycker jag att du sätter henne på Ignorera så du aldrig någonsin mer kommer att behöva läsa vad hon skriver, du kommer inte behöva riskera att "klama i klaveret" fler gånger när du inte kan tänka dig för innan du skriver! Bara låte henne vara i fred helt enkelt, kom inte men några så kallade vänliga råd eller något skriv inte alls till henne.
Det kan väl varken vara för mycket begärt eller svårt och låta bli?

Det tar tagit dig ungefär 10 ÅR att inse när det är dags att backa undan, det kallar jag verkligen snabbtänkt.
Det händer även saker i mitt liv faktiskt.
Sådant som gör att även jag kan komma till en eller två nya insikter.
Även om du inte riktigt verkar kunna tro det.

... så tycker jag att du sätter henne på Ignorera så du aldrig någonsin mer kommer att behöva läsa vad hon skriver, ...
Varför då?
Att jag läser vad hon skriver kan väl ändå inte skada.
Jag kan ju bara låta bli att skriva.

Sedan så kan jag ju tycka att det även finns ett eget ansvar i att försöka att undvika mig om jag nu är så gräslig.
Som t.ex. att inte åka till ställen där man vet säkert att jag finns och så.

OK, kan du låta bli att skriva så funkar det också, men jag tror inte du klarar det tyvärr! Men du får gärna knäppa mig på näsan och överbevisa mig.

Du blev väl knappast påhoppad när ni var på samma ställe, eller förföljd på något sätt, så vad är problemet där? och eftersom hon åkte därifrån relativt tidigt så tog hon väl sitt ansvar att undvika dig med att dra därifrån?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 492
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama