Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Ett tillägg är att vi nu slutar skriva om snuffsan också, det är inte trevligt att prata OM någon, hoppas du fått den insitken också, och det gäller även snokandes hos gemensamma vänner.

*kl*

Kan någon - oberoende i denna konflikt (om det nu finns någon...) - berätta om vad detta bråk med/om Inte_Ung gäller? Jag hänger inte med alls, både Inte_Ung och hennes "motståndare" beskyller varandra för liknande saker, väldigt förvirrande...

*KL*

Ramlade in i den här tråden av en slump och blir bara såhär :eek::eek:

Som flitig användare av Buke i 4 år vill jag säga följande.

1. Jag är glad att det finns moderatorer som håller lite ordning o reda. :bow:

2. Jag har själv avstått från att medverka i trådar när jag sett att vissa personer medverkar i dom, för att jag inte gillar deras hårda ton och besserwisserattityd (inte förvånad när jag ser att ett par av dom har blivit portade - det visste jag inte). Jag är säkert inte den enda som har gjort det.

Hur mycket man än vill berömma "vassa" användare för att stå för sina åsikter, dra igång diskussioner mm så förstör dom faktiskt för många av oss andra.

3. När trådar urartar, liksom denna har gjort, i ett pingpongande mellan 2-3 enskilda så kan alla andra lika gärna lämna tråden för att den då är ointressant för andra än närmast sörjande. Jag tycker att ni kan ta era konflikter via PM eller mejl :mad: Varför ska ni skriva sida upp o sida ner om era personliga konflikter? (Gäller generellt.)

4. För att återgå till trådens ursprungliga ämne. Det har betonats här att man är inte bara moderator, utan också vanlig användare. Jag tycker att moderatorns PM till användare var så illa skrivna och på en sån låg nivå (lägre än t ex det som Mackan varnades för) att även moderatorn borde ha varnats och fått "gult kort". Har det skett? Eller är en moderator som en brittisk parlamentsledamot, dvs att allt man säger i kraft av ämbetet, s a s innanför väggarna, går man fri från?

Bara några funderingar.

Ser ingen anledning att skriva mer om konfilkten än vad som står i tråden redan, det riskerar bara att blossa upp den värre.

Du blev väl knappast påhoppad när ni var på samma ställe, eller förföljd på något sätt, så vad är problemet där?

Nej tvärt om.
Jag trodde inte att det var så farligt eftersom att det gick att vara under samma tak som jag även om taket var ganska så litet.

Du verkar f.ö. märkvärdigt insatt.
Var du också där?
Hälsade vi?

Jag för min del tycker att vi alla borde lägga ner.

På alla vis och på alla plan.

Men jag kan inte röra mig utan att drevet går.

Sluta spela martyr, bevisa bara framöver att du är uppriktigt i dina ursäkter så kan allt bara bli bättre för alla, inklusive dig själv.

Sluta spela martyr, bevisa bara framöver att du är uppriktigt i dina ursäkter så kan allt bara bli bättre för alla, inklusive dig själv.

Du kan ju hjälpa mig genom att i stället för att försöka provocera mig, genom att ge mig ett tjuvnyp, ge mig litet ljus och ledning :idea:

Tänk om det är något typ autistiskt fel på mig och att jag inte kan bättre, är det då meningsfullt att vara elak mot mig för att jag skall förstå och uppföra mig bättre?
För ärligt - jag försöker inte att vara elak utan det blir fel på något vis.

Tänk om det är något typ autistiskt fel på mig och att jag inte kan bättre, är det då meningsfullt att vara elak mot mig för att jag skall förstå och uppföra mig bättre?
För ärligt - jag försöker inte att vara elak utan det blir fel på något vis.

:eek::eek: Ja det måste ju helt klart vara något som är fel? Har du kollat upp dig?

Men spela inte dum nu (nej det är inte heller något tjuvnyp, lägg ner martyrskapet), så korkad vet jag att du inte är.
Jag har ju redan gett dig tips hur du ska göra, SLUTA svara på hennes inlägg.
och har du svårt för att låta bli, så använd ignoreraknappen så behöver det inte klia i fingrarna på dig för att svara, oavsett om DU nu anser att det är världens snällaste och godaste råd du kommer med, inse att dina råd är inte välkomna, prångla på dina råd och uppfattningar om hur allt är/ska vara till dem som vill ha dem.

Om du nu misstänker att du har autism så borde du undersöka det och förhoppningvis så får du hjälp hur du ska hantera det om så är fallet.

Senast ändrad av en moderator:

:eek::eek: Ja det måste ju helt klart vara något som är fel? Har du kollat upp dig?

Jag är utredd på många vis och av många anledningar, bl.a. så har jag mönstrat (och kommit in) i (på?) Flygvapnet.
Så jag anses faktiskt fullt frisk.
Men jag kan ju ändå ha vissa drag av t.ex. autism.

Första gången som jag utreddes var annars när jag var 6 år och inte passade in i skolan.
Resultatet av den utredningen var att min intellektuella status var som en 20-årings så det var ju inte så konstigt att jag inte passade in.
Och något är ju helt klart inte i det normala spannet med sådana resultat.

Tycker att du ska sluta svara i tråden, till och med sluta läsa. En enda person kan aldrig brotta ner ett drev, det är bättre att skaka av sig det.

Jag är utredd på många vis och av många anledningar, bl.a. så har jag mönstrat (och kommit in) i (på?) Flygvapnet.
Så jag anses faktiskt fullt frisk.
Men jag kan ju ändå ha vissa drag av t.ex. autism.

Första gången som jag utreddes var annars när jag var 6 år och inte passade in i skolan.
Resultatet av den utredningen var att min intellektuella status var som en 20-årings så det var ju inte så konstigt att jag inte passade in.
Och något är ju helt klart inte i det normala spannet med sådana resultat.

Nja efter att ha läst tråden tror jag bara du spelar på martyrskap för att folk skall tycka synd om dig. Riktigt friskt kan man ju inte anse att det är men det har nog inte med någon diagnos att göra utan mer listig diskussionsteknik för att ställa andra i sämre dager. Riktigt fult faktiskt!

Tycker att du ska sluta svara i tråden, till och med sluta läsa. En enda person kan aldrig brotta ner ett drev, det är bättre att skaka av sig det.

Du har definitivt alldeles rätt.

Men jag vill gärna identifiera medlemmarna i drevet först.
Så att jag vet var jag har dem.

Att ha dem samlade i denna tråden är annars ganska så praktiskt faktiskt.
Sorterade och klara i samma påse.

Det här har jag faktiskt berättat i tidigare trådar.
Så det är inget nytt som jag drar fram nu.

Jag har ju faktiskt upprepade gånger blivit beskylld för att ha diverse diagnoser.
Du gjorde det ju också just nu vad jag kan se.

KL
Vilken tur att ni sitter bakom datorerna. Hade ni varit så hätska emot varandra IRL så hade detta urartat i ett gigantiskt rallarslagsmål med många inblandade. Tycker nog att ett flertal här verkar vara rejält stridslystna och grälsjuka.

Du har väl kvar din Svarta bok?
Det är bara för dig att fortsätta att fylla på i den så har du väl det lätt samlat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 492
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama