Sv: Moderators språkbruk!
*KL*
Ramlade in i den här tråden av en slump och blir bara såhär
Som flitig användare av Buke i 4 år vill jag säga följande.
1. Jag är glad att det finns moderatorer som håller lite ordning o reda.
2. Jag har själv avstått från att medverka i trådar när jag sett att vissa personer medverkar i dom, för att jag inte gillar deras hårda ton och besserwisserattityd (inte förvånad när jag ser att ett par av dom har blivit portade - det visste jag inte). Jag är säkert inte den enda som har gjort det.
Hur mycket man än vill berömma "vassa" användare för att stå för sina åsikter, dra igång diskussioner mm så förstör dom faktiskt för många av oss andra.
3. När trådar urartar, liksom denna har gjort, i ett pingpongande mellan 2-3 enskilda så kan alla andra lika gärna lämna tråden för att den då är ointressant för andra än närmast sörjande.
Jag tycker att ni kan ta era konflikter via PM eller mejl Varför ska ni skriva sida upp o sida ner om era personliga konflikter? (Gäller generellt.)
4. För att återgå till trådens ursprungliga ämne. Det har betonats här att man är inte bara moderator, utan också vanlig användare. Jag tycker att moderatorns PM till användare var så illa skrivna och på en sån låg nivå (lägre än t ex det som Mackan varnades för) att även moderatorn borde ha varnats och fått "gult kort". Har det skett? Eller är en moderator som en brittisk parlamentsledamot, dvs att allt man säger i kraft av ämbetet, s a s innanför väggarna, går man fri från?
Bara några funderingar.