Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Jag är utredd på många vis och av många anledningar, bl.a. så har jag mönstrat (och kommit in) i (på?) Flygvapnet.
Så jag anses faktiskt fullt frisk.
Men jag kan ju ändå ha vissa drag av t.ex. autism.

Absolut, den typen av utredningar är inget som utesluter neuropsykiatriska funktionshinder. Jag har genomgått rätt ingående tester för arbetsgivare, bl a hos psykolog på Pliktverket, som jag klarat utan problem men har senare fått diagnoserna ADD och autismspektrumstörning - i princip Asperger, men jag uppfyller inte ett av kriterierna och man måste uppfylla alla för att få just diagnosen Asperger. Däremot har jag de sociala svårigheter som kännetecknar Asperger men det är inget som framkommit vid tidigare undersökningar. Framförallt högbegåvade kvinnor kan ha en tendens att lära sig sociala spelregler så pass bra att Asperger yttrar sig på ett lite annat sätt än man vanligtvis förknippar med tillståndet.

KL
jag tycker det är märkligt att denna tråd som handlar om moderators lämpliga eller olämpliga, rättfärdiga eller ej rättfärdiga bemötande, nu är en tråd om varför folk är bannade eller ej. Däremellan ser jag att den på självaste midsommarafton pågått sidovis där det är rent krogslagsmål mellan folk som känner varandra IRL.

Jag tycker det är uppenbart i diskussionen så som den tett sig senaste sidor, att gränserna verkar ha suddats ut och perspektiv verkar ha tappats på vad som är vettigt att engagera sig runt, när det gäller ett internet forum. Särskilt kan jag tycka på en midsommarafton?

vissa här hatar uppenbarligen varandra varmt och innerligt och gör ingen hemlighet av det.
sen finns det en grupp popcorn poppande som med intresse följer skiten (no pun intended) för höga nöjes skull.
samt ytterligare en grupp som aldrig glömt en oförrätt och som ser rött så fort de ser en persons nick dyka upp, oavsett vad det vara månde, för de anser sig ha blivit försmådda för x antal år eller månader sen och därmed är det nicket för evigt hatat, och som nu passar på att flika in små kommentarer och nålstick till höger och vänster nu när tillfälle bjuds.

Jag tycker ingen grupp är bättre än den andra, alla verkar vara lika goda kålsupare i just denna tråden som för mig som sagt, har svängt in på en mycket märklig bana med tanke på att den från början handlade om moderator uppförande men nu tydlingen ska handla om folks banningar och avsmak sinsemellan. Dags att låsa enligt sedvanlig moderator policy vilket brukar vara fallet när trådar spårar ur från topic?

:cool:

Senast ändrad:

KL: herregud! håller ni på ÄN?! Jag tittad eju in här för ett tag sedan,o trodde att det borde blåst över till nu. ut o LEV med er för tusan! Hade jag ett uns av era liv skule jag skatta mig lycklig,livet är så kort o så skört ouppenbarligen har ni missat det totalt som orkar lgga ner så mycket tid o energi på detta.

Däremellan ser jag att den på självaste midsommarafton pågått sidovis där det är rent krogslagsmål mellan folk som känner varandra IRL.

Jag antar att du syftar på mig och I_U. Jag känner INTE henne IRL. Däremot har jag, min dotter och en av mina vänner besvärats av henne IRL. Men jag har aldrig utbytt ett enda ord med henne.

Varför det? Ibland är det kanske bra att saker kommer uppp i ljuset i en särskild tråd så kanske det inte drabbar andra trådar lika mycket kanske man kan hopppas.

Har det kommit upp något nytt de senaste sidorna av denna tråd menar du?
Alla kan läsa vad som redan skrivits. någon gammal tråd har dragits upp som det tydligen går att leta fram om man känner sig tvungen (?) och sedan är det ett tjafs fram o tillbaka om verkligen ingen invigen fattar någonting av.

Meningen med det?

knapplån

Vilken fantastisk....imponerande...skitsnackstråd! :rofl:

Här nyps det och det svingas åt alla håll och kanter! Några blir varnade, andra bannade, någon lämnar buke och kvar i etern ligger en besk smak av en massa kärringar som snackar skit! Nej, förlåt - jag menar inte att ALLA snackat skit här, för då och då glimtar det till att konstruktivt diskuterande, men det är i sanning inte någon tongivande del av tråden! Och jag är vad jag kan se inte nämnd ens, det är nästan så jag tar illa upp! :D

Jag skulle vilja säga så, att den här tråden plättlätt skulle kunna kvala in i hall of fame of trådar som illustrerar buke oavsett underforum.

Jag har inte en aning om vem trådens huvudperson ricca(?) är, jag vet inte vem av er andra som är susan eller vem som är flashlight - men jag vet att mina moderatorer aldrig skulle använda oläpligt språk på senior, där det skulle landa olämpligt. ullo och tifo skulle lätt kunna skriva 'nu kniper du käft gnällkärring - nu har du sått skit i rabatten, igen!' till mig, men de skulle aldrig göra det ens om de visste att jag tog det bra. De skulle inte ens skriva att jag snackade skit, att jag hade för dålig kunskap om något, utan istället skriver de att man har använt ovårdat språk, eller betett sig olämpligt. SÅ ska en moderator vara, och en användare flås.

Ricca(?) skulle behöva ett praktikant-år hos de riktiga moderatorerna, är min blygsamma åsikt i ämnet. Och från annat forum så tipsar jag om användning av moderatorsgrupp. Denna godkänner nya medlemmar också. Trögt, jag vet men satan i gatan så effektivt mot alias - såna som det kryllar av i den här tråden tex...:rofl:

Har det kommit upp något nytt de senaste sidorna av denna tråd menar du?
Alla kan läsa vad som redan skrivits. någon gammal tråd har dragits upp som det tydligen går att leta fram om man känner sig tvungen (?) och sedan är det ett tjafs fram o tillbaka om verkligen ingen invigen fattar någonting av.

Meningen med det?

Det som är uppenbart i och med vissa påhopp här är att den som vill hålla sitt tidigare nick okänt inte bör dra upp gammalt groll den haft med en viss person. Det blir mest patetiskt att hävda att man inte känner användaren.

Jag skulle vilja säga så, att den här tråden plättlätt skulle kunna kvala in i hall of fame of trådar som illustrerar buke oavsett underforum.

Eller kanske "hall of shame"???
(Kan inte låta bl!)

Annars håller jag med att jag fattar verkligen inte varför man liksom inte kan göra som Gunnar skrev - gå ifrån datorn en stund.

Själv är jag mest förstummad.

Jag kan tycka det är bra att det "luftas", men det här var ju helt osannolikt ruttet alltsamman. Elakheter, gammalt groll, sparade bilder - jag undrar mest: har folk inga LIV vid sidan av Buke? Hur hinner och orkar man memorera allt som andra användare gjort/sagt/skrivit?

Lås tråden, Gunnar, säger Lipsillen.

Fast att en del fastnar, antingen man vill eller inte, tycker jag inte är så konstigt. Det som är tillräckligt bra eller tillräckligt dåligt har störst chans att stanna kvar.

Men som i den här tråden - "Jag tror att jag har kvar det elaka du skrev till en annan användare för åtta år sedan på en gammal dator, om jag hittar det så publicerar jag det" - då kan man nog fråga sig hur det är ställt.:crazy:

kl

Jag brukar gå in här och läsa som ren fredagsunderhållning. Varit mycket givande hittills.

+ 1 på den.

Jag sitter här och förundras. Hur gamla är ni egentligen? :eek:

Varför kan vissa användare sitta och kasta skit på varandra utan varningar eller banning? Favorisering? Helt sjukt är det i alla fall. Helt sjukt.

Om folk får varningar ser inte vi. Däremot har det frikostigt delats ut banningar under trådens gång. En del är redan överspelade, andra ser du.

Ja det är det jag menar.

Självklart fastnar många obetalbara saker (i mitt fall är det roliga saker som tur är!), men det är liksom inte på den nivån. Jag fattar inte heller hur man hinner kolla upp en användares alla inlägg för att dra upp flera år senare. Jag tycker det är helt osunt för att prata klarspråk.

Och jag tycker det är bra att dessa saker kommit i dagern i denna tråden, för folk visar ju verkligen vilka de är. :o

Fast att en del fastnar, antingen man vill eller inte, tycker jag inte är så konstigt. Det som är tillräckligt bra eller tillräckligt dåligt har störst chans att stanna kvar.

Men som i den här tråden - "Jag tror att jag har kvar det elaka du skrev till en annan användare för åtta år sedan på en gammal dator, om jag hittar det så publicerar jag det" - då kan man nog fråga sig hur det är ställt.:crazy:

Ja, det första håller jag med om.

Dock var det andra om mig och där måste jag poängtera att jag ALDRIG tänkt lägga ut det! Däremot är det det enda elaka inlägget som jag minns genom tiderna och jag tror att jag sparade det (är inte ens säker på det) eftersom jag inte förstod hur användaren kunde vräka ur sig någon sådant. Har inget minne av att jag sparat några andra elaka inlägg annars utan enbart ett när jag var 15 om jag nu ens gjorde det. Jag minns ungefär vad som sas fortfarande ändå och kom på det när det kom upp här, eftersom det helt enkelt fastnade. Orsaken till det är att jag ärligt talat faktiskt undrar över varför användaren tyckte det var motiverat att uttala sig som hn gjorde. Skulle jag hitta det på något bränd cd i något random dokument så kanske jag PM:ar användaren men jag har inget behov att rota i det egentligen. Meningen var mest att poängtera att användaren beter sig likadant nu.

Jag blir lite irriterad över att du tar upp det som om att jag (för det är uppenbart vem du "citerar") beter mig på ett sätt som verkligen inte stämmer. Det var inte jag som pikade i bildtrådar och vad nu annars pågått med användaren. Jag har aldrig ens nämnt tråden eller på något annat sätt betett mig illa mot användaren i fråga sedan tråden som nämns skrevs.
Skulle aldrig gå igenom användares inlägg för att hitta saker de sagt för flera år sen. Varför skulle man göra det? Har väl hänt om man sökt efter något bra hästrelaterat inlägg man vet någon specifik skrivit men annars nej.

Jag blir lite irriterad över att du tar upp det som om att jag (för det är uppenbart vem du "citerar") beter mig på ett sätt som verkligen inte stämmer. Det var inte jag som pikade i bildtrådar och vad nu annars pågått med användaren. Jag har aldrig ens nämnt tråden eller på något annat sätt betett mig illa mot användaren i fråga sedan tråden som nämns skrevs.
Skulle aldrig gå igenom användares inlägg för att hitta saker de sagt för flera år sen. Varför skulle man göra det? Har väl hänt om man sökt efter något bra hästrelaterat inlägg man vet någon specifik skrivit men annars nej.

Inget av det där har jag nämnt över huvud taget.

Däremot: när jag backar i tråden ser jag att du skrev att du inte skulle publicera det. Så där mindes jag fel och ber om ursäkt.

Men resten stämmer. Du skrev att du sparat inlägget, att du skulle leta på nån gammal dator och om du hittade det ville du gärna ha en förklaring till varför hon skrev det. För åtta år sedan. Och det är fortfarande det mest skruvade jag sett på buke när det gäller att dra upp gammal skit.

KL: Är det inte hög tid för den här? ;)

11060-30010.jpg

Att ta ett inlägg man "funderat" över då och då hur människan kunde slänga ur sig det, vad det tillförde att vara så elak&referera till sig själv som hn gjorde genom åren och få en förklaring till vad människan tänkte kan vara trevligt? Jag har aldrig tänkt tanken på att få inlägget förklarat förrän denna tråd då trådens existens kom upp, det är inget jag känner behov av egentligen utan av ren "nyfikenhet" om hur hn ser på saken. Hade då varit nu hade jag helt enkelt frågat henne direkt.

Hade tänkt gå igenom allt gammalt i datorväg ändå så att det bara var för det inlägget som kan råka finnas i något worddokument bland annat skrot som jag inte skulle sparat nu var inte helt korrekt. Men skrev det lite luddigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 490
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama