Sv: Moderators språkbruk!
Man behöver inte bli mesig, men man kanske kan försöka vara lite trevligare, mindre ettrig och försöka diskutera generellt utan att gå in på person.
Jag vet inte hur du diskuterar, men för mig blir det svårt när det är uppenbart att personen rent utav fabulerar o gör allt för att framstå som den profil som man har på det ena forumet o sen ett HELT annat på ett annat. Man kan saker i teorin, men har inte kunnat få till det praktiskt, men det framgår aldrig för då kan man av naturliga skäl svara för sig.
Det handlar ju om hur trovärdiga inlägg man gör totalt sett.
Man kan tydligen svamla runt eller svara med Goddag yxskaft... hela tiden.
Det stora problemet är ju när folk ofta säljer sina tjänster via forum. Då blir det livsavgörande att inte bli av med det höga anséendet. Blir av med kunder.
för andra- får bara självförtroendet sig en törn eller en nyttig tankeställare.
Folk grundar sina åsikter beroende av vad den andra sätter på pränt. Vi såg att IU var anti alla som då för 1½ år sedan ansåg att hon inte skötte sina hagar väl. Alltså orsaken till grollet.
Det är lätt för utomstående att tycka o tänka- när de inte har hela biten framför sig.
Dessa personer är de som sällan ej heller yttrar sig IRL. ang just ämnet, utan bara hoppar in som ngn slags domare. Visst kan det behövas ibland det med, men... Det är ändå bara verbala slagsmål o tar man som utomstående illa vid sig är man bara ett knapptryck från att slippa se det. Här behöver man inte veta vem ens antagonist är eller för den delen behöva möta den.
fattas sakliga argument så kan man springa till chefen o säga att folk är dumma o de som vill ha ett mer utvecklat svar blir till de skyldiga. Nej man behöver inte svara, men då har man heller inget att komma med i en diskussion- eller?
Så har det alltid fungerat. Har man en avikande åsikt i en fråga bör man ha så mkt kött på benen eller kunna dokumentera det väl för att kunna övertyga. Det går. Annars hade utvecklingen aldrig kommit framåt.
Folk hoppas inte på som person utan som nick o nickets åsikter ifrågasätts o ibland med eftertryck eftersom det är mänskligt att känslor finns med- för oss människor.
Klart att folk blir förtvivlade när en moderator helt tar avstånd från ngt så uppenbart regelvidrigt som visades från VM i Reining o t o m dumförklarar folk som är helt klarsynta.
Vad var faderatorns ställning?
Oberoende?
Att alltid vara neutral i en fråga leder ingenstans.
Jag gillar folk som vågar stå för sina åsikter o som faktiskt kan ändra sin ställning utan att ngn prestige finns med. Inte de som vänder kappan efter vinden, utan de som är engagerade o brinner för sin sak.
PÅ KR ingår som i många andra sekter att man låter hästarna gå med skador långa perioder o självläka under sk. ridterapi- utan att man har en susning om vad det rör sig om för skada. Man anser sig kunna mer än en Vet.
Någon ledare sprider ju just detta, för det finns inte förankrat i normal hästhållning.
HMM... Visst ja. Den svenska linjen av detta fick föra fram sin reklam för datumangivna sessioner... i en tråd.
Där togs det ställning FÖR.
Starka krafter i kulisserna får göra sin röst starkare än användarna. Ett företag vs små användare på ett forum, men ansågs ändå vara ett hot mot verksamheten- det låga taket. Kanske har jag fel, men märkligt är det.
Tror jag det... att jag o andra likasinnade hela tiden blir varnade just o nästan bara där
Anledning: Otrevligt beteende 2011-06-19 21:32 av Immer 1 / 2011-07-19 21:32 Den tar jag på mig
Privat
Anledning: Otrevligt beteende 2011-05-06 13:08 av Immer 0 / Expired
Privat
Anledning: Otrevligt beteende 2011-05-05 16:46 av Immer 0 / Expired
Privat
Anledning: Otrevligt beteende 2011-04-19 15:35 av IngelaH 0 / Expired
Anledning: Otrevligt beteende 2011-03-23 10:51 av Immer 0 / Expired
Privat
Anledning: Otrevligt beteende 2010-12-09 12:18 av IngelaH 0 / Expired
Privat
Anledning: Otrevligt beteende 2010-12-09 12:16 av IngelaH 0 / Expired
Privat
Anledning: Otrevligt beteende 2009-03-08 14:01 av IngelaH Anledning: Otrevligt beteende 2009-02-02 20:24 av IngelaH 0 / Expired
spinoff "PK" forts....
Anledning: Otrevligt beteende 2008-12-08 20:53 av IngelaH 0 / Expired
AR-Unghäst
Anledning: Otrevligt beteende 2008-09-29 10:13 av IngelaH 1 / Expired
-
Sluta inspiration...
Anledning: Otrevligt beteende 2008-03-28 09:51 av IngelaH 0 / Expired
Ja det gör mig mer än upprörd, när dessa skapar ridövningar som inte ens en frisk häst skulle klara av. Klart att diskussionerna skiner sig.
Det är inte Kyra, Ludger, Fox-Pitt som lyckats hålla många hästar i GP-form till pensionen som delar med sig råd-välbeprövade o väl vedertagna metoder.
OL o PP m.fl har inte ploppat upp här med försvarstal eller har skyddats såsom...mig veterligen...
Det borde vara slutna vänforum- då slipper man LÄSA diskussioner
alla vet väl hur lätt det är att rida uppe på läktaren...betraktaren.
Tack för ordet...
Ha en skön sommar allihopa.