Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Jag vet inte ens vilka dessa onämnbara ni pratar om är eller vilka som är bannade och när. Vilken koll ni har!

Man får rätt bra koll om man läser trådarna här på bukehjälp, ja, om man hinner med i svängarna, inte alltid det är så, ibland tas inlägg bort även här.

Ja vi får absolut ta till oss att vi måste vara tydliga om en varning/infraction ges pga flera inlägg och inte bara just det inlägget som kortas!

Jag tror att vi ofta är bra på det men det har garanterat hänt att någon av oss varit otydlig med det, vilket inte är så bra såklart.

kl
En stilla undran från en som inte fått smisk på fingrarna.
Hur vet man vilka som är bannade ? Står det i profilen, eller är det något som bara märks av att dom försvann ?

Under användarnamnet, där det står "Springare" på dig och "Hästtönt Moderator" på lizan, så står det istället "Banned" under tiden man är bannad.

Lite så är det nog :cool: Axel åkte förmodligen ut i kylan för ett väldigt bra inlägg som hon gjorde i forumet "klassisk ridkonst". Som jag hann läsa! :D Jag vill ha tillbaka Axel, Coari, Fio, Flashlight och alla andra som sitter i skamvrån! Väldigt trist att så väl pålästa personer inte får göra sina stämmor hörda.
Jag är villkorligt frigiven.

KR är klubben för...
Susan utryckte detta väl

Den dag då Gunnar byter namn från diskussionsforum till socialt forum - då håller jag med om att det går lika bra med Selleri

Senast ändrad:

Har Susan gått under jorden? :confused:

Jag har förstått att du Axel ofta har åsikter som går stick i stäv med många andra. Tycker du själv att du blev bannad korrekt?

*reflektion*

Jag är nog lite kluven till vad jag tycker om förslag som kommit upp i den här tråden. Dessutom något förvirrad över banningarna som i mina ögon verkar förekomma ganska ofta?

Det är inte lätt att moderera (egen erfarenhet men inte av Bukefalos) och att förvänta sig att personer som lägger tid av sin fritid (???) ideellt för att förbättra (tror jag tanken är??) en sajt så att gemene man kan känna sig hemma frivilligt ska gå med på excessiva förändringar av tidskrävande karaktär är nog att sikta för högt. Tänker på förslaget att moderatorerna ska motivera sig (vilket jag har bestämt för mig att jag läste någonstans).

När det gäller förslaget att stänga av IP-adress tycker i alla fall jag att det är förkastligt. Många skriver från sin arbetsplats och det kan ju vara flera användare på samma ställe.

Det Killarney1 skrev gjorde mig väldigt beklämd ('jag vet var du har din bervlåda' typ) och just nu funderar jag allvarligt på om jag ska avgifta mig från Buke just p g a den personens inägg.

Jaja, nya tider, nya bekymmer och nya möjligheter. Får se hur jag gör, men jag önskar Buke lycka till!

Jag blev också mkt illa berörd av Killarney1s inlägg. Och av Gunnars till Europa där han ju faktiskt inte har en susning om det är Flashlight eller ej.
Sedan måste jag säga att "drevet" med banningar/varningar bland Bukes användare på KR gör mig lite förskräckt samt även uppgiven.
Det verkar vara lågt i tak och är det nu en allmän toleranssänkning så skulle jag också vilja se att den faktiskt slog igenom på moderators håll, både den på western och den som skrev till Killarney1 skulle själv ha sig en varning/banning!
De andra moderatorerna ska ha en eloge tycker jag för de jobb de genomför!

Vad jag har förstått över din hållning Gunnar så är det att kunskapsnivå inte ska vara en förmildrande faktor när det gäller i vilken ton man uttrycker sig. Där kan jag helt hålla med.
Men "stryper" man de mest kunniga, intressantaste, läsvärda (i mina, och jag tror även i andras ögon) inläggsskrivarna på KR så känns det inte ens värt att gå in och läsa på forumet.
Kanske en specialuppdelning av KRforumet med en helt kritikfri sida à la "beröm mig och min häst" och en sida där man faktiskt får stöta och blöta och hålla en högre taknivå kan vara en idé?

*KL*

Återigen för den som tycks har glömt, men en banning sker inte bara för att en person har en åsikt som avviker. Det hänger på hur man uttrycker sig, de flesta har funnit en bra linje att uttrycka sig på. Sedan finns det användare som inte har sett den detaljen, man kan alltså säga/skriva samma sak på många olika sätt varav att några är minst sagt lämpliga medan de andra alternativen är långt bättre. Sedan får ju inte en användare en banning för ett enda inlägg, utan det handlar mer om att de skriver på ett otrevligt sätt under en tid.

Vad jag har förstått över din hållning Gunnar så är det att kunskapsnivå inte ska vara en förmildrande faktor när det gäller i vilken ton man uttrycker sig. Där kan jag helt hålla med.

Men "stryper" man de mest kunniga, intressantaste, läsvärda (i mina, och jag tror även i andras ögon) inläggsskrivarna på KR så känns det inte ens värt att gå in och läsa på forumet.
Det gröna säger ju emot det röda. Så hur ska man då göra om man inte ska strypa dom som uppför sig illa trots att dom, som ni säger, besitter en högre kunskapsnivå :confused:

Det gröna säger ju emot det röda. Så hur ska man då göra om man inte ska strypa dom som uppför sig illa trots att dom, som ni säger, besitter en högre kunskapsnivå :confused:

Bara för att man besitter en högre kunskapsnivå behöver man ju inte per automatik uppföra sig illa...;)

Min upplevelse (speciellt i KR-forumet) har dock varit att vissa användare tagit illa vid sig när de blivit "överbevisade" rent teoretiskt och då känt sig mobbade och förföljda för ridstil etc..
Det känns som att det har räckt med att det inte finns nog med smileysar i inläggen, bara upplevelsen att de är "vassa" har gjort att det samlas på till en varning/banning trots att (min åsikt!) det är rena rama sanningar som framförts.

Med en del av forumet avdelad för teoretisk ridkunskap kanske man kunde få diskutera mer sakfrågor utan att speciellt vinnlägga sig om att absolut ingen får ta illa upp.
Jag själv skriver ytterst sällan på KR men jag läser mkt och tycker att det är mycket intressant att väga olika argument mot varandra men intresset svalnar tyvärr i kapp med sänkt kunskapsnivå.

Senast ändrad:

*KL*

Återigen för den som tycks har glömt, men en banning sker inte bara för att en person har en åsikt som avviker. Det hänger på hur man uttrycker sig, de flesta har funnit en bra linje att uttrycka sig på. Sedan finns det användare som inte har sett den detaljen, man kan alltså säga/skriva samma sak på många olika sätt varav att några är minst sagt olämpliga medan de andra alternativen är långt bättre. Sedan får ju inte en användare en banning för ett enda inlägg, utan det handlar mer om att de skriver på ett otrevligt sätt under en tid.

Ska det ju vara.

De andra moderatorerna ska ha en eloge tycker jag för de jobb de genomför!

Jag vill faktiskt ge en eloge till Ricca också. Nu har jag (uppenbarligen) ingen aning om vad som försegår bakom kulisserna och man har ju ingen aning om vilka som blir varnade osv så jag vet inte hur mycket sådant det är på western. Jag har till och från deltagit i passionerade diskussioner och blivit mer än lovligt förbannad på den diskuterande motparten, men jag har inte fått någon varning.
På western tycker jag det är en trevlig stämning och moderatorer som förstår att western är en livsstil och därför tex tillåter en del OT, därför att det är just en livsstil i många fall och mer än just bara en ridgren. Det tycker jag är kanon!

Så utan att uttala mig om all denna drama som jag tydligen missat så vill jag ge moderatorerna på western, inkl Ricca, en stor blomma!

Senast ändrad:

*kl*

Jag hör till de som läser mer än jag skriver, men det betyder inte att jag inte hänger med på vad som händer.

Jag vill tacka alla moderatorer som gör ett otroligt jobb utan att någon ser vilken insats de gör! Det är inte lätt att ha ett obetalt jobb där 50% av "kunderna" har andra åsikter, men Bukes moderatorer fixar det bra.

Jag förstår om humöret rinner över ibland, man kan se att en medlem skriver det ena elaka inlägget efter det andra och till slut vill man bara säga "Stopp!" men man måste hålla tillbaka och vänta.

Jag förstår moderatorer som vill avsluta diskussioner som inte leder någon vart, tyvärr finns det alltid de som vill säga något ytterligare.

I alla fall, Tack alla Bukefalos Moderatorer, utan er hade Bukes inte varit vad det är idag! Sen får kritikerna säga vad de vill... :D

Eller så kan man se till att diskussionlystna försvinner o man behöver inte göra ngt arbete alls. 2 inlägg på hela det senaste dygnet

Eller så kan man se till att diskussionlystna försvinner o man behöver inte göra ngt arbete alls. 2 inlägg på hela det senaste dygnet
frågan är ju vilket som jagar bort flest:
De som är otrevliga och envisas med att på olika sätt "platta till" alla som inte tycker likadant, eller moderatorerna som gör så gott de kan för att hålla otrevligheterna borta?
Jag vet ju vilket alternativ jag själv tror på....

De användare som följer de uppsatta reglerna får vara kvar och de som inte klarar av att följa reglerna blir bannade, oavsett om de är nybörjare eller de främsta experterna vi har i ämnet. Konstigare än så är det inte.

Hur man än modererar så finns det alltid några som tycker att man är för snäll och andra som tycker man är för hård. Det går inte att vara alla till lags, utan man måste försöka hitta en gyllene medelväg som passar de flesta.

Min upplevelse (speciellt i KR-forumet) har dock varit att vissa användare tagit illa vid sig när de blivit "överbevisade" rent teoretiskt och då känt sig mobbade och förföljda för ridstil etc..
Det känns som att det har räckt med att det inte finns nog med smileysar i inläggen, bara upplevelsen att de är "vassa" har gjort att det samlas på till en varning/banning trots att (min åsikt!) det är rena rama sanningar som framförts.

Jag själv skriver ytterst sällan på KR men jag läser mkt och tycker att det är mycket intressant att väga olika argument mot varandra men intresset svalnar tyvärr i kapp med sänkt kunskapsnivå .

:bow::bow:

Och jag upplever dessa sanningar som att de alltid betraktas som otrevliga, hur de än framförs.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 492
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama