Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Vi kan ta ditt användarnamn som exempel, det är inte bannat ännu, trots att din ip-adress väldigt ofta stämmer överrens med den ip-adress som användaren flashlight hade innan hon blev avstängd, det är drygt två månader kvar på den avstängningen.
Om du är hon, vilket jag mycket starkt misstänker borde du ha vett om att hålla dig härifrån ett par månader till och sedan försöka vara lite mer positiv och trevlig i din framtoning.

Väldigt ofta stämmer överens?? Men därför ska jag hålla käften och bli otrevligt behnadlad av dej? Även om jag inte har en aning om vem du pratar om? Din första mening är sanslöst otrevlig:

Man skulle kunna skriva att du pratar en massa skit, men jag skall försöka formulera mig lite annorlunda.

För att mitt ipnummer påminner om någon du inte gillar? Hur många bannade har du att hålla efter egentligen eftersom det här liknar hysteri. Nej jag är inte den du tror.

Jag håller med det som Ettie hade skrivit nånstans, inför fingeravtryck eller Dna vetja på en gång så kan ni sova lugnt.:cool:

Ah, tänkte inte på det.

Fast på ett annat forum jag är medlem i där jag lyckats bli avstängd så ip-bannar de. Men även när jag gått via dold.se och bytt ip-adress några gånger så har det inte fungerat. Utan det har bara stått 'mitt användarnamn' du är välkommen tillbaka den XX-xx.

*kl*

Jag måste säga att jag är grymt förvånad över betydelsen dessa onämnbara användare verkar ha, så stor att folk verkar ha det som livsuppgift att jaga reda på vem och vilka användarnamn dessa har nu? Har ni verkligen inget viktigare för er? Verkar vara livsviktigare än något annat i livet att dessa personer verkligen får sitt straff och det verkar vara en riktig personlig skymf att dessa verkar "komma undan" genom tex dubbelnick.

Livet är inte alltid rättvist och kommer aldrig att bli heller så varför inte bara ignorera så straffar det ut sig själv i slutändan.

Jacko: Jo jag vet att jag blir beskylld för att vara Fio, jag har fått en hel del pm om det också. Vad vill du jag skall säga till det? Ja?

Nu är det inte så även om jag aldrig kan bevisa det. Jag tror dock att Fios skepnad är lite mindre uppenbar än såhär.. så nu kan ni spekulera för fullt och inleda den jakten.

Ah, tänkte inte på det.

Fast på ett annat forum jag är medlem i där jag lyckats bli avstängd så ip-bannar de. Men även när jag gått via dold.se och bytt ip-adress några gånger så har det inte fungerat. Utan det har bara stått 'mitt användarnamn' du är välkommen tillbaka den XX-xx.

Det är inte pga ip-nummer. Det är cookies som ligger i din dator. Rensa dem och försök igen.

Även jag har åkt på mig en varning. Men i ärlighetens namn var den befogad och Immer skrev den på ett mycket rakt och trevligt sätt :)

Annat som hänt är att en moderator för bara några dagar sedan fick en kommentar av en användare som blivit varnad som jag tolkar användarens PM som ett förtäckt hot. Ungefär som om en gangster hade sagt, jag vet var dina barn bor.

Du måste skämta.
Gissar att moderatorn utelämnade i sitt meddelande till dig att hon i samband med att hon varnade mig (Killarney) för otrevligt beteende även lade till en slutkommentar där hon ville visa att hon minsann visste vem jag var.
Egentligen bryr jag mig verkligen inte om att hon råkar veta vem jag är i verkligheten men jag tyckte att det var ganska lågt. I mitt svar till henne som jag skrev fanns inte tillstymmelse till hot på något sätt och det vet du mycket väl men eftersom det nu verkar vara en grej att visa att man råkar veta vem personen är i verkligheten så framgick det i mitt svar att jag också mycket väl vet vem hon är. Det var dumt av mig att sänka mig till hennes nivå eftersom jag tyckte att det var ganska töntigt och speciellt som att jag verkligen har noll intresse av vem hon är eller inte är.

Men jag kanske skulle kanske också uppfatta hennes kommentar som ett "hot":confused: men så paranoid är jag inte utan fattar att det bara handlar om en maktdemonstration från hennes sida.

Jag blev bannad en månad för det iallfall. Gissar att moderatorn blev sur när hon insåg att hon inte är så anonym som hon trodde och kom dragandes med någon snyfthistoria för att straffa mig för det.

Sen ska du ha credit för att "backar upp" din "personal" eller vad man nu ska kalla det i alla lägen. (Jag är faktiskt inte ironisk nu utan anser att det är en bra egenskap hos en chef.) Förstår att du är beroende av att ha en bra relation med dina moderators för att kunna driva sidan över huvudtaget.

Även om du skriver att det är "jobbigt med alla bråkstakar" så bidrar det till att aktiviteten ökar på buke och att många kastar sig över sina datorer för att läsa senaste "drama". En ökad aktivitet är till fördel för dig.

Sen händer det även att varningar skickas ut för flera inlägg, men varningen "hamnar" på inlägget som fick bägaren att rinna över, som kan tyckas vara en skitsak om man ser till bara just det inlägget.

Jag förstår det och så har det också varit någon gång.Eller några. Men jag fick faktiskt en varning för jag skrev ett namn i positiva ordalag som jag inte visste man fick nämna här.

Även om du skriver att det är "jobbigt med alla bråkstakar" så bidrar det till att aktiviteten ökar på buke och att många kastar sig över sina datorer för att läsa senaste "drama". En ökad aktivitet är till fördel för dig.

Sant!

Titta bara på tråden på dressyr där jag skrev ordet räkmacka om att få en fin välutbildad häst och allt därtill. Massor som läser.

Väldigt ofta stämmer överens?? Men därför ska jag hålla käften och bli otrevligt behnadlad av dej? Även om jag inte har en aning om vem du pratar om? Din första mening är sanslöst otrevlig:

För att mitt ipnummer påminner om någon du inte gillar? Hur många bannade har du att hålla efter egentligen eftersom det här liknar hysteri. Nej jag är inte den du tror.

Jag håller med det som Ettie hade skrivit nånstans, inför fingeravtryck eller Dna vetja på en gång så kan ni sova lugnt.:cool:

Ip-numret påminde inte bara utan stämde överens skrev Gunnar. Din användare reggade sig 2 dygn efter flashlight och era inlägg delar specifika sätt att skriva vissa ord men jag lägger ingen värdering i det för jag är ingen moderator. Men du kanske förstår att det inte är så konstigt att någon tror att du är någon annan då? :)

*kl*

Jag har läst både den här tråden och följt tråden om Bökeberg på Western men förstår inte alls moderatorns grund till varningarna och jag tycker dessutom det gjordes på ett högst otrevligt sätt. Jag tycker det är bra att sådant förs upp i ljuset men jag förstår inte varför en del verkar vilja dra det till sin spets och angripa hela forumet och komma med konspirationsteorier som att Gunnar är ute efter alla nya användare. Jag tycker han har förklarat det lättförståeligt men så står jag å andra sidan inte i någon utsatt position (är inte varnad), möjligt att man tolkar det annorlunda då.
Uppenbart är ju att det finns en del problem med modereringen, speciellt nu när jag läst Killarneys inlägg men det är inte så konstigt då Buke är ett stort forum och moderatorerna är människor som gör det här ideellt (tycker absolut inte det moderatorn gjorde är okej om det K skrev stämmer). Det är dock bra att sådant här belyses så att Gunnar kan jobba med det, vilket jag tycker han visar att han vill göra.

Senast ändrad:

Jag bryr mig inte nämnvärt vem som är vem, som jag skrev förra veckan: jag är inte tillräckligt engagerad i Buke för det. Jag tror heller inte att det är så många normalt funtade människor m heltidsjobb, fungerande familjer och hobbys som har tid och ork att "jaga" andra användare? Men visst, ibland undrar man!

KL
Ett annat scenario som jag inte har tänkt på är att moderatorn kanske höll med mig i min kommentar till en användare som envisas med att tala om för allt och alla hur de ska rida/avla/utbilda sina hästar trots egen avsaknad av kompetens men var tvungen att varna mig eftersom mitt inlägg trianglades hej vilt av användaren och hennes anhängare.

Möjligt att moderatorn bara skrev sin slutkommentar med glimten i ögat. Jag har ibland kort stubin och om det nu är så att jag misstolkade moderatorns intention så ber jag om ursäkt för mitt barnsliga svar.

KL

Ja jag säger då det...här haglar banningarna friskt! axel bannad???? För vad om man får fråga...

Har ni alla tänkt på att denna soppa knappast hade hänt om man aldrig hade bannat vissa användare....oavsett om dom nu har dubbelnick eller ej så har ju deras banningar väckt oerhörda känslor hos många andra...mig själv inräknad!

Jag tror banningar funkar lite som spöstraff...i början tar det död på en hög med användare men med tiden orsakar det bara upplopp hos pöbeln!:D;)

KL och OT

Sen händer det även att varningar skickas ut för flera inlägg, men varningen "hamnar" på inlägget som fick bägaren att rinna över, som kan tyckas vara en skitsak om man ser till bara just det inlägget.

Tycker att du har helt rätt här. Kanske vore en utförligare anledning på sin plats varför varning/banning ges och därmed undviks en hel del frågetecken om varför varningar/banningar utfärdas?

Vad gäller de onämnbara: Även jag har trott att Europa=fio... :o Men man kan bara hoppas på att de onämnbara har såpass med mycket med folkvett att de väntar ut tiden. :mad:

Det har varit en hel del inlägg gällande dubbelnick, både i den här tråden och tidigare trådar. Jag har läst att det är ok, om man vill vara anonym vid "jobbiga" situationer. Men för övrigt, hur många nick kan/får man ha? Är det bara när man är bannad som man inte får ha fler nick? Jag vet en användare som har fem... och då är det bara de som jag vet om. :confused:

Sedan kan jag bara hålla med om att alla dessa drama-queens håller buke vid liv :rofl:

du verkar bry dig supermycket, med tanke på hur sällan du skriver på forumet annars men det engagemang denna tråden väcker just runt ämnet du fastnat för som ju faktiskt inte har ngt att göra med trådens ursprungsämne ö.h.t och som jag inte ser varför den diskussionen sker här ö.h.t. Sen håller jag med dig ang. fungerande familjeliv och hobbyer och liv rent allmänt osv - borde stämma bra in vare sig man är moderator eller användare eller om man befinner sig här eller på facebook eller var det nu vara må.

*KL*

Jag tycker det är fantastiskt att jag har hängt här ett tag, tom lyckats bli "hästmänniska" :banana: och ändå undgått all denna drama!
Jag vet inte ens vilka dessa onämnbara ni pratar om är eller vilka som är bannade och när. Vilken koll ni har!

Lite så är det nog :cool: Axel åkte förmodligen ut i kylan för ett väldigt bra inlägg som hon gjorde i forumet "klassisk ridkonst". Som jag hann läsa! :D Jag vill ha tillbaka Axel, Coari, Fio, Flashlight och alla andra som sitter i skamvrån! Väldigt trist att så väl pålästa personer inte får göra sina stämmor hörda.

Hänger man på ungefär samma forum, får man rätt bra koll. Folket utanför de forumen har iaf jag, noll koll på. Ungefär som här på hjälpen, där det dyker upp folk vars existens jag inte hade den blekaste aning om.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 492
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama