Nej det skulle ha varit ........... men skämt åsido, jag kom till bättre tankar.Nja, jag håller inte med dig riktigt. Kan du förklara lite närmare vad du menar med din synPUNKT.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det skulle ha varit ........... men skämt åsido, jag kom till bättre tankar.Nja, jag håller inte med dig riktigt. Kan du förklara lite närmare vad du menar med din synPUNKT.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jag tror att lbb bara ville komma med nåt...Nja, jag håller inte med dig riktigt. Kan du förklara lite närmare vad du menar med din synPUNKT.
En gastät behållare, ofta limpformad som används för att röta biomaterial så man får fram brännbar gas.Vad är energilimpor för något?
Jag tror man var ganska tyst om att självdöda kadaver och annat ingick i fodret.
Vanligt kött-, ben- och fiskmjöl som restprodukt från slakterier och fiskindustrin var dock ok och anledningen till att det inte längre tillåts är väl främst ur smittorisksynpunkt och inte ur djurhälsosynpunkt?
Den främsta orsaken var nog smittrisken, men man ska även komma ihåg den etiska upprördhet som kom i dagen när folk fick klart för sig att växtätande kor fick nedmalda kor till middag.Snarare hade man då kommit fram till att det var osmart och som sagt var förbjudit det.
Jag var lite oklar, jag menade att då på sjuttio och åttiotalet när man höll på med kadaver och annat i fodret så var det nog inget man talade högt om utan det skedde mer eller mindre i smyg även om det inte var olagligt.Snarare hade man då kommit fram till att det var osmart och som sagt var förbjudit det.
Den främsta orsaken var nog smittrisken, men man ska även komma ihåg den etiska upprördhet som kom i dagen när folk fick klart för sig att växtätande kor fick nedmalda kor till middag.
Svaret blir nog detsamma ändå.Jag tror du får läsa vad jag svarade på en gång till.
Ursäkta? VART ser du att jag baserar min information efter Aftonbladet? Jag har skrivit att han har DJURFÖRBUD, vilket inte tilldelas av Aftonbladet. Hänvisade till två källor dessutom, där du som har intresse kan läsa vidare. Jag tvivlar på att man i Sverige får djurförbud för att ens djur är gammalt och sjukt. Det krävs rätt mycket för att man ska få det.Vad i stallet såg förskräckligt ut? Om vi nu såg samma bild?
Jag vet dock inte vad jag blir mest rädd för, att en politiker med hästförbud tar lantbruksfrågor eller folk som kraftigt dömer någon baserat på information hämtat från ex Aftonbladet utan att kolla upp bakgrunden. Det gäller alltså inte bara här, jag har sett det på fler ställen.
Men att de "var i så dåligt skick att de fick avlivas kan ha att göra med att de (två) var runt 30 år och hade fång. Det försvarar inte allt, men det kan förklara en del.