Mockning efter snitt

jennyjenny

Trådstartare
Hur har ni snittade hästägare gjort?
Jag vet att man inte får lyfta tungt på ett par veckor efter ett kejsarsnitt, men att man får lyfta barnet eller en matkasse.
Var tror ni att mockning hamnar? En grep med hästskit behöver man ju inte fylla utan kan hålla sig kring 3 kilo - innebär det att jag kan mocka hästboxar efter ett par veckor?

Sv: Mockning efter snitt

Alla gånger om inte några komplikationer inträffat.
Jag flyttade allt lösöre ur ett hus med hjälp av ICA-kassar tre veckor efter snitt, tog en väldig tid men funkade.
Man känner rätt bra om det är för mycket - det gör ont;)

Funderar jag också på. Jag är ju iofs inte snittad men däremot sydd i underlivet en hel del och ska ju inte få lyfta tyngre än barnet de närmaste 4 veckorna. Undrar också var mockning hamnar?:confused:

Funderar jag också på. Jag är ju iofs inte snittad men däremot sydd i underlivet en hel del och ska ju inte få lyfta tyngre än barnet de närmaste 4 veckorna. Undrar också var mockning hamnar?:confused:

Man behöver ju inte ta hela skithögen på en gång om man har en jättestor grep, utan ta halva isf. Så att man tar små bitar varje gång, det bör inte bli så tungt. Sedan tar det säkert längre tid, men det kan man väl ta. :)

Jag bar ved redan efter 1 vecka, fick bara ta lite lättare lass än vanligt. Istället för en full IKEA-kasse, så blev det en halv ungefär.
Den smärtan som uppstår när man tar i för mycket går inte att bortse ifrån - så man gör inte för mycket.

Tack för era svar!
Det låter ju bra att om man bara lyssnar till kroppen så funkar det. Det gör ju inget om mockningen tar lång tid :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 856
Senast: lizzie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 386
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 624
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka