Mixad dusch på gymmet

Mischmasch

Trådstartare
Ponera att ni betalar i runda slängar 7000 kr per år för ett träningskort, tränar 2-3 gånger i veckan och att ni alltid brukar byta om och duscha på gymmet, något annat är inte ett alternativ.

Hur skulle ni känna inför att under 1-2 månader få dela dusch med det andra könet. Man har alltså tänkt att under 1-2 månader ska herrar och damer använda samma dusch eftersom man ska renovera ett omklädningsrum i taget. Finns inga duschdraperier i dagsläget och jag vet inte om man tänkt ordna det heller.

1. Ni duschar och visar er näck precis som vanligt fast det är både män och kvinnor närvarande.
2. Ni förväntar er att kunna frysa träningskortet under den här perioden eftersom ni anser att ni inte kan/vill nyttja det.
3. Ni stannar hemma under den här perioden men betalar ändå precis som vanligt.

:D
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag hade fryst mitt kort.. stackars karlar att behöva se mig naken :D
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag hade duschat hemma.
Om jag måste välja ett av alternativen skulle jag frysa kortet. Jag har ingen lust att duscha med andra oavsett kön.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Nu tror jag inte man får frysa kortet, det är iaf inget som har erbjudits medlemmarna. Men ni tycker alltså inte att det vore orimligt att kräva det?
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag hade tränat och dushat i det gemensamma om det absolut ej gått att dusha hemma.

Dock tycker jag gymmet borde kunna erbjuda att man får frysa kortet under den perioden, iaf om någon frågar.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Detta är väl önskedrömmen för hen samhället? Den omoderna könsuppdelningen, nu slipper alla som känner sig tillhöra fel kön eller är dubbelkönade Ha huvudbry om vilket omklädningsrum som ska användas!
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Nu duschar jag helst hemma oavsett vilket kön man delar dusch med, men om jag delar dusch så spelar det ingen roll vilket kön de jag delar med har. Alltså:
1. Ni duschar och visar er näck precis som vanligt fast det är både män och kvinnor närvarande.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Om jag inte hade känt mig bekväm med att duscha helt naken inför det andra könet hade jag tagit med en bikini. Allternativt duschat hemma.

Om jag ställer motsatt fråga till dig. Hur hade du velat att dom renoverade omklädningsrumen så att det fungerade att duscha separat som vanligt?
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Alternativ 2. Och jag tycker att gymet skall erbjuda det. Faktiskt tycker jag att det är orimligt att de "kräver" att kunderna skall acceptera mixad dusch.

I min simhall gjorde de så att de renoverade ett duschrum i taget men på ett sätt som gjorde att de fortfarande kunde användas. Männen fick stå ut med att ha hantverkare (som tydligen var män hela gänget) i duschrummet. När det var färdigt byttes omklädningsrummet så att kvinnorna fick det nyrenoverade (utan hantverkare) och männen fick flytta in i "vårt" medan det renoverades.

Jag bor i ett multikulturellt område och många av simhallens användare skulle inte kunna byta om och duscha mixat. Det är helt otänkbart. Och om jag skall vara ärlig tror jag det även är helt otänkbart för många i den ganska stora grupp äldre (oavsett bakgrund) som använder simhall och/eller gym. Det framgick tydligt av diskussionerna under den lätt kaotiska omklädningsrumsbytarperioden, som ibland påminde om en gammaldags fars. Folk gick (naturligtvis) fel innan personalen hann stoppa dem och kom utrusande med ansiktsfärg märkligt lik en kokt kräftas.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Jag hade förväntat mig alternativ 2 av gymmet, men personligen inte nyttjat det eftersom jag redan alltid duschar och byter om hemma.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Detta är väl önskedrömmen för hen samhället? Den omoderna könsuppdelningen, nu slipper alla som känner sig tillhöra fel kön eller är dubbelkönade Ha huvudbry om vilket omklädningsrum som ska användas!

Nu hänger jag inte riktigt med på hur du menar. Vad är "hen-samhället"? Att man inför mixade omklädningsrum för dom som inte identifierar sig som varken män eller kvinnor är ju jättebra, det betyder ju inte att man ska ta bort omklädningsrummen för dom som gör det.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Nummer 2.

Jag tycker att det är dålig stil av gymmet att inte lösa det på ett bättre sätt. Det finns ju tydligen åtskilda omklädningsrum i vanliga fall av en orsak. Varför ska man då förväntas acceptera att blandas under renoveringen? I så fall kunde de ju bara slå ner väggen och göra ett enda stort omklädningsrum i stället, nu när de ändå renoverar...;)
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

[...]Om jag ställer motsatt fråga till dig. Hur hade du velat att dom renoverade omklädningsrumen så att det fungerade att duscha separat som vanligt?

Finns ett antal olika lösningar. Kommer på följande:

1. Det som min simhall/gym praktiserade (se ovan).
2. Badkläder används i duscharna. Dessa sätts på/tas av i omklädningsrummet som delas av med draperier som man kan byta om bakom.
3. Vissa pass med könsseparerade tider.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Alternativ 2. Och jag tycker att gymet skall erbjuda det. Faktiskt tycker jag att det är orimligt att de "kräver" att kunderna skall acceptera mixad dusch.

Jag tycker det är ganska märkligt att dom verkar förvänta sig att det är en okej lösning för dom flesta. Tidigare en gång så var det en manlig hantverkare inne i duschutrymmet när jag klev in där med handduken i handen. Blev lite förvånad för jag tänkte att sånt brukar man väl förvarna om?

I simhallar där jag har varit så har det exempelvis suttit lappar "en halvtimme efter badtidens slut städas omklädningsrummen av personal, både manlig och kvinnlig" eller nåt liknande.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Om jag inte hade känt mig bekväm med att duscha helt naken inför det andra könet hade jag tagit med en bikini. Allternativt duschat hemma.

Om jag ställer motsatt fråga till dig. Hur hade du velat att dom renoverade omklädningsrumen så att det fungerade att duscha separat som vanligt?

Jag hade förväntat mig att man erbjuds frysa medlemskortet under perioden om det inte gick att ordna renoveringen på annat sätt, inte att man förväntas duscha tillsammans och ett "nu hjälps vi alla åt under den här perioden så vi får nya fina omklädningsrum :banana:"
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Nummer 2. Hade definitivt förväntat mig det av gymmet.

Om de hade vägrat hade jag hellre stannat hemma än duschat gemensamt. Men jag hade också klagat både en och tretton gånger.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Och då kan man alltid ge gymmet dessa förslag. Alltid bra att komma med egna förslag på lösningar på situationer där man själv inte anser att det som erbjöds är något man är nöjd med.
 
Sv: Mixad dusch på gymmet

Varför inte gå och prata med gymmet om detta? Finns inget som säger att personerna som har bestämt hur ombygnationen ska läggas upp här tänkt längre än på vad som skulle passa för dom under ombygnationen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 046
Senast: Sassy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 297
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp