Jag blir lite provocerad av det här. Jag har lagt MÅNGA timmar på att natta barn. Det har jag inte gjort för att jag tycker det är kul utan för att jag varit tvungen. Jag har provat allt utom skrikmetoder. Det har funnits tillfällen när jag kunde sålt ungen för att slippa en enda läggning till. Jag har känt mig som världens sämsta förälder som inte ens kan lägga mitt eget barn. Skönt för er att ert barn somnar lätt, men jag vill påstå att det handlar mindre om att ni ”gjort rätt” och mer om att det är så ert barn funkar.
Innan jag fick barn visste jag att ungen fick äta det som serverades, här skulle inte lagas nåt annat, och man måste faktiskt smaka innan man kan säga att man inte gillar nåt. Det tycker jag fortfarande är ganska rimligt, men det tycker inte mitt barn. Jag fick ett väldigt selektivt barn som hellre är hungrig än äter nåt hon inte äter, och jag kunde lika gärna be henne smaka bajs som, säg linssoppa eller ägg. Så när jag nu fått prova på det här i verkligheten så insåg jag att jag hellre lagar special till henne än att även min meny ska bestå av pasta, korv och pannkakor. Det där med principer funkar ju bra så länge barnet fogar sig.