Jag vet inget om den här sömncoachen men personligen har jag inställningen att våra barn får samsova hur mycket de vill, för mig är det viktigare att de får närhet och trygghet än att vi vuxna sover bra. Sen om jag skulle misstänka att vi alla, även barnen, sover sämre av det eller att det skulle bli problem med sömnen under flera år så får det väl diskuteras men just nu är de båda pyttesmå och jag tror de mår bra av vår närhet. För sonens del tror jag dessutom det snarare gör vår sömn bättre, både hans och vår. Men det är såklart hemskt individuellt det där. Vi sover i varje fall med våra barn och planerar att göra så ett bra tag till.
Sidospår. Grannen berättade att deras son kom in till dem fram tills han blev 8 och de frågade till och med skolkuratorn om det var OK. Men de alla somnade om snabbt och sov bra så föräldrarna tyckte inte att det var något problem för dem, de var mest oroliga för om något inte stämde med sonens utveckling. Men skolkuratorn sa bara att alla barn växer tillslut upp och blir stora, det är ingen brådska. Nu är han 13 och grannen är glad om hon ens kan få en kram