Sv: Misstänker kapad mejl
Jag har också fått dessa! Borde jag byta lösenordet?
Jag har också fått dessa! Borde jag byta lösenordet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att det är väldigt otrevligt att förutsätta att folk har samma kunskap som en själv och sen se ner på dom för att dom inte har det?
När var och hur skulle äldre personer ha lärt sig hur man handskas med internet? De har inte lärt sig det i skolan, och är dom inte teknikintresserade så har dom inte sökt kunskapen, och har nu blivit påtvingade att börja använda internet av "samhället". Bankärenden, biljettbokningar etc, "samhället" kräver av dom att dom ska komma ut på internet men dom har inte fått någon som helst utbildning i det.
Och skillnaden mellan någon född 1987 och 1927 är milsvid i hur dom lär sig saker. För yngre personer är det naturligt att prova på, köra trial and error, vi har förstått grundtänket och kan överföra det på nya program/teknikprylar.
Men förklara för Agda 90 år att hennes epostadress inte är borta för att hennes gamla dator har slutat att fungera, eller vilka mail som är skräppost eller inte. Eller hur man startar om en telefon... en del hittar inte av/på-knappen!
Det är inte det lättaste, jag får en känsla av att prata med utomjordingar ibland . Många abstrakta koncept som är svåra att sätta ord på.