Misstänker kapad mejl

AgentCarter

Trådstartare
Har fått två udda mejl idag, en som är ett autosvar från en person som slutade sitt jobb 2009 och från en person som ganska upprört bad mig sluta skicka mejl till hen:confused:

Har ingen kontakt med någon av dem sedan innan och har inte haft deras mejladress. Men både mejlen var märkta "Julerbjudande" och jag hade fått ett sådant mejl i min skräpkorg, men inte skickat något.

Vad händer? Vad ska jag göra??

Sv: Misstänker kapad mejl

Jag har fått exakt likadana mail som du idag, fick ytterligare ett mail nu precis av en som ville unsubscribe. Jag trodde det var vanligt spam och raderade direkt, men när du tror din mail blivit kapad blir jag ju nervös :nailbiting:

Jag som sitter på supporten har fått in kunder med samma!!
Och mina kollegor med, nu börjar det regna in samtal...

Senast ändrad:

Jag fick samma. Min tanke var först att det var något mail som gått ut som jag raderat (själva julerbjudandet) och att folk sen svarade alla istället för bara avsändaren... Men så kanske det inte är, om inte ni fått själva julerbjudandet-mailet? Låter ju mer som nån skit än att mailen skulle vara kapad, jag hade i alla fall inget sånt i skickat-mappen.

Fick ett sånt mail till min jobbmail idag... ett av mailen stod det sähar "Hej!

Tack för ditt mail. För din information har jag slutat min anställning på
Mio 2009-04-01. För frågor rörande Mio ber jag dig istället kontakta Linus
Gustafson på linus.gustafson@mio.se

"

Varför? Har du något konstigt mail i din skickat-mapp? Har du inte det har du ju bara FÅTT mail, och det kan man få utan att mailen är kapad. ;)

Va? Det är olika personer som mejlar mig och ber mig sluta skicka mejl till dem, självklart är det väl någon som har kontrollen över mejladressen?

Jag har också fått tre re: mail, ett är miomailet och två från folk som vill att jag ska sluta skicka mail till dem. Är det kanske samma? Jag har inget i skicka, kan det vara sa att jag faktiskt inte har skickat till dem? eller har jag det?

Jag tror inte det skickas meddelanden från min mail utan de meddelanden som kommer där folk vill att man slutar skicka till dom är nog också nån sorts spam

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 607
Senast: Fibusen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 126
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 102
Senast: Sasse
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat