Misshandel!

replica

Trådstartare
Min syster som jobbar som lärare vid en 1-7 skola har idag åkt på stryk av en elev!:eek: En liten skit till 10-åring (årskurs 3) gav henne en rak höger under lektionstid.. Ingen aning om scenariot där, men jag fick veta att ungen har under 2 år (!) slagit andra lärare utan att ett SKIT har hänt!

Hur f-n kan man som skola tillåta detta?!:eek: Det har hållt på i 2 års tid!? Hade det varit min elev (pluggar till lärare själv) hade jag vägrat att undervisa ungen. Så där ska det ta mig sjutton inte behöva va!

Man blir ju mörkrädd när man tänker på att ungen redan som 7-8åring hade så lite respekt för människor att han redan då började slå dem. Tänk hur det blir när grabben är vuxen?!

Ohh! Är så arg:mad: o behöver få ventilera mig lite..

Sv: Misshandel!

Det är tragiskt. Min mamma är skyddsombud på en skola (1-4) och de har haft ett flertal fall av misshandel de senaste åren. Barn som ger sig på lärarna alltså. Det polisanmäls och soc kopplas in, men problemet är att familjerna dessa barn kommer ifrån ofta har väldigt stora sociala problem och inte får den hjälp från soc de behöver på hemmaplan så problemen fortsätter i skolan.

Det är för jävligt. Både personal och elever är rädd för den här killen - och så ska det inte behöva vara. Han är ohyggligt våldsam och behöver hjälp, men får ingen (skolan vill att han ska flytta till en särskild skola, men det finns ingen plats-så då får han ingen hjälp alls).
Både polis o soc har blivit kontaktade.. Usch hoppas verkligen att grabben får komma därifrån snart. Ingen som mår bra att ha det som det är nu.

Nej och görs ingenting nu lär det ju inte bli bättre för killen och vad händer då när han blir straffmyndig? Det borde vara kriminellt att inte ge barn den hjälp de behöver i tid!