Sv: Misshandel!
Min syster som jobbar som lärare vid en 1-7 skola har idag åkt på stryk av en elev!
En liten skit till 10-åring (årskurs 3) gav henne en rak höger under lektionstid.. Ingen aning om scenariot där, men jag fick veta att ungen har under 2 år (!) slagit andra lärare utan att ett SKIT har hänt!
Hur f-n kan man som skola tillåta detta?!
Det har hållt på i 2 års tid!?
Hade det varit min elev (pluggar till lärare själv) hade jag vägrat att undervisa ungen. Så där ska det ta mig sjutton inte behöva va!
Man blir ju mörkrädd när man tänker på att ungen redan som 7-8åring hade så lite respekt för människor att han redan då började slå dem. Tänk hur det blir när grabben är vuxen?!
Ohh! Är så arg
o behöver få ventilera mig lite..
förstår att situationen måste bli helt absurd.. men att vägra undervisa ungen måste ju vara helt fel sätt att gå tillväga, ska alla lärare vända ryggen åt stackarn? (en unge som beter sig så där är det synd om för uppenbarligen är något FEL)
självklart skall det ju vara säkert för din syster på hennes arbetsplats men att vända ryggen till och vägra undervisa honom är inte rätt väg att gå enligt mig (nu har ju inte din syster gjort det)
Någon måste ju undervisa honom, vem ska såfall vara den som får låta bli att vägra?