Missat andra vacc.sprutan, ta om första?

F

furiosoII

Min häst fick första sprutan för hästinfluensa och stelkramp 22 juni, på vacc.intyget står det att andra sprutan ska tas 4-6 veckor efter det, d.v.s. senast igår... Givetvis har jag typiskt nog missat det med EN dag...

Ska ringa veterinären imorgonbitti och boka tid, det jag undrar är om hästen måste få första sprutan igen och sen igen vänta några veckor och då ta andra sprutan? Eller kan hon få andra sprutan direkt trots att jag överskridit tiden? Läste i TR att det får gå max 92 dagar men den står ju 6 veckor på intyget. Förvirrad! Tacksam för svar :banana:

Sv: Missat andra vacc.sprutan, ta om första?

Försök att få veterinären att komma direkt och ta andra sprutan, jag är nästan helt säker på att det inte gör något om det passerar med några dagar!

För vaccinets skull spelar inte en dag eller två någon roll.....men för att få ta ut hästen på tävling är det nog kört :mad:

För vaccinets skull spelar inte en dag eller två någon roll.....men för att få ta ut hästen på tävling är det nog kört :mad:

Det är väl då snarare för vaccinets skull det är kört, eftersom det i TR står att det kan gå upp till 92 sagar?

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 736
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 085
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
14 385
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 222
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka