Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj, vad imponerande att inte argumentera idag heller. Jag är uppriktigt intresserad, vem ska kopiera vad av konfliktpolitiken, konservatismen och människosorterandet?
Jag ser inte att något av partierna kan göra det annat än i minimal utsträckning utan att förlora sina kärnvärden helt.
Det är bara SD som har xenofobi som samlande kärnvärde. De andra har liksom tydligt tvärtom i sina kärnvärden, om vi pratar de andra riksdagspartierna.
Eller är det SvP som ska plagiera den något mjukare rasismen och xenofobin?
Det krävs inte mycket för att få SDs politik att framstå som fria fantasier, speciellt när det gäller ekonomi men till och med det rörde de ihop så att Jimmie framstod som den ödmjuka felräknaren, snarare än den medvetet överdrivande politiker han är.
Jag berörde det faktum att JÅ i jämförelse är grym debattör och retoriker, Vill de ta honom där får de plagiera - det som gör att han är så grym. Vad hans illa dolda "hemlighet" är ska jag inte behöva nämna, vilket jag heller inte tänker göra.
Jag berörde det faktum att JÅ i jämförelse är grym debattör och retoriker, Vill de ta honom där får de plagiera - det som gör att han är så grym. Vad hans illa dolda "hemlighet" är ska jag inte behöva nämna, vilket jag heller inte tänker göra.
SVT hade ju fel: "Siffrorna är därför inte jämförbara"
https://twitter.com/svtdinrost/statuses/504565758886948865
Jimmie är en duktig retoriker däremot finns det gott om andra stolpskott inom partiet.
Det allra mest skrämmande tycker jag dock är att inget annat parti är villiga att diskutera invandringen trots att migrationsverket i dagarna gick ut och begärde 48 miljarder extra under en treårsperiod för att finansiera den ökade invandringen.
Innan det blev känt så tyckte jag ändå att Jimmie vann slaget, i och med att han inte gick på som en tanker, utan ödmjukt hänvisade till att man kunde ha räknat fel. Det var vad jag menade. Samma med invandringens nettoimpact ekonomiskt, utfrågarna angjorde en konstig vinkel som inte föll nåt vidare ut. Inget ifrågasättande vad BNP-tillskottet för de 500.000 invandrare som kommit till Sverige det senaste decenniet och arbetar skulle sparats in om SD fått bestämma migrationspolitik tidigare. Istället någon konstig statistik över hur många utrikes födda det finns i olika kategorier, som inte ens Jimmie behövde bemöta. Den föll pladask utan bemötande.
20 st vad vi vet så här långt[
Sen syns Jimmies fan-club på Buke tydligt. Men nej ingen röstar på Sd.
Jodå det tänker jag göra. Har haft rösträtt i 40 år och röstat på allehanda konstellationer och partier under den tiden och inget har direkt förändrats. I valtider så lovas det runt men sen hålls det tunt. Så då är det dags att prova något nytt.[
Sen syns Jimmies fan-club på Buke tydligt. Men nej ingen röstar på Sd.
Den frågan hade ju varit enkel att svara på. Du vet ju redan att all forskning på helhetseffekten av svensk invandring visar att på en samhällsekonomisk nettoförlust. Om man då främst hade minskat den invandringen som kostar mest så hade det varit ett definitivt samhällsekonomiskt plus. Särskilt om vi bara ser till de som har kommit det senaste decenniet och inte har hunnit kommit upp i samma sysselsättningsgrad som övriga utrikes födda. Vi hade alltså inte behövt det BNP-tillskottet på tanke med de stora besparingar som skulle ha skett.
I stora drag har vi ca 10 milj invånare i Sverige. Man brukar säga att ca 50% av befolkningen arbetar dvs ca 5 milj. Då krävs det en skattehöjning på 100 000kr per arbetstagare för att få ihop 50 miljarder.............om jag nu har räknat rätt Har ni råd med det?????
Just i den här tråden tycker jag inte att folk tycker att Jimmies okunnighet är charmig. Jag har heller inte upptäckt den åsikten i de kretsar jag rör mig i. Snarare att ingen jävla vettig journalist på allvar kan fråga ut honom. De har kört på i samma rejs från början -han vet ju exakt hur frågorna och attityden kommer att vara, han kan dem i sömnen och har svaren redan programmerade i huvudet.Jag tycker han är ganska medioker faktiskt. Han bedöms inte efter samma måttstock som andra politiker. Jag blev inte alls imponerad. Han är okunnig och har inte koll på fakta. På något sätt tycker många att det är lite charmigt. Jag tycker inte det.
Räknar man exempelvis på individnivå är varje invandrare, i genomsnitt, en ren vinst över sin förväntade livslängd.
Källa?