Det startade med att jag fick gmail (som jag aldrig använder) om en bokning på ett hotell i ett grannland. Mailade tilbaka och sa att bokningen var falsk. Fick faktura som jag bestred. Nu har jag ändrat lösen för Google och för min ordinarie mail.

Ikväll kommer jag inte in på min mobil. Den säger att inloggen är fel. Det är den inte. Mao kommer jag inte åt min mobil-ID, m.fl. Har inte krånglat med koden.

Hur i hela friden löser jag detta?
Blir rätt uppstressad...
Jag har fått sms och gmail från google, ja jag är petig och har kollat. Där det står att ett antal av mina lösenord har läckt ut genom någon sida, så jag blev beordrad att se över mina lösenord och byta dem. vilket jag håller på med nu.

Och nej, återigen. Det är inte bluff sms eller bluff mejl. :)

Så ett gott råd, är att se över era lösenord och kolla i era skräppostfilter om något google mejl har försvunnit.
 
Jag har fått sms och gmail från google, ja jag är petig och har kollat. Där det står att ett antal av mina lösenord har läckt ut genom någon sida, så jag blev beordrad att se över mina lösenord och byta dem. vilket jag håller på med nu.

Och nej, återigen. Det är inte bluff sms eller bluff mejl. :)

Så ett gott råd, är att se över era lösenord och kolla i era skräppostfilter om något google mejl har försvunnit.
Hur vet du att det inte är bluff?
 
Hur vet du att det inte är bluff?

Läs mitt inlägg, allt står där. Jag tänker inte kommentera mer, då jag alltid missförstås och till sist anklagas för att vara ilsksint och otrevlig.

Jag har mångårigt intresse och god kunskap om datorer och IT.

Ha en fin kväll
 
Läs mitt inlägg, allt står där. Jag tänker inte kommentera mer, då jag alltid missförstås och till sist anklagas för att vara otrevlig.

Jag har mångårig kunskap om datorer och IT.

Ha en fin kväll
Och det här var ju ett fantastiskt trevligt bemötande
Om du alltid missförstås kan det kanske faktiskt bero på hur du uttrycker dig
Har du nånsin tänkt på det
 
Hur vet du att det inte är bluff?
1723213686182.png
 
Och det här var ju ett fantastiskt trevligt bemötande
Om du alltid missförstås kan det kanske faktiskt bero på hur du uttrycker dig
Har du nånsin tänkt på det

Vill du förtydliga hur jag uttrycker mig, så att det ser ut att jag är otrevlig mot dig och andra, i diskussioner och då menar jag inte i mina privata dagbokstrådar, som är just det dagbokstråd, där jag som många andra ventilerar känslor och inte rakt upp och ner diskuterar exakta händelser, utan mer inre känslor, besvikelser och frustration.

I riktiga disussionsforum och trådar hänvisar jag många gånger till källor och lämnar skärmdumpar, vilkket jag oftast är ensam om att göra. så jag måste säga att jag inte förstår.

Men jag är genuint intresserad och villig att bättra mig om jag får veta vad problemet är.
 
Senast ändrad:
Nej inget ansvar men tyckte väl det var schyst att säga till. Jo, det var hon som uppgav fel adress. Dels är det såna mejl som kommer automatiskt när man köpt nåt eller bokat nåt och dels skrev hon att hon hade den sparad så den fylldes i automatiskt på familjens ena dator. Hon skulle ta bort det men klantade väl till det igen sen. Alltså adresserna är jätteenkla, förnamn.efternamn har jag och hon har förnamn.efternamn12 eller nåt men hon glömmer bort siffrorna.

Jag har förnamn.efternamn@gmail.com, och får rätt ofta andras mail.

Det har varit ett otal konton i nätbutiker, svar på jobbansökningar, offerter på jobb och annat som man kan tycka ligger i personens intresse att faktiskt få. I början kontaktade jag henne och påtalade vilken risk hon utsätter sig för när jag får tillgång till hennes inlogg på massa olika ställen. Numera bara slänger jag det så är det hennes problem att lösa...
 
Jag har förnamn.efternamn@gmail.com, och får rätt ofta andras mail.

Det har varit ett otal konton i nätbutiker, svar på jobbansökningar, offerter på jobb och annat som man kan tycka ligger i personens intresse att faktiskt få. I början kontaktade jag henne och påtalade vilken risk hon utsätter sig för när jag får tillgång till hennes inlogg på massa olika ställen. Numera bara slänger jag det så är det hennes problem att lösa...
Samma här. Jag får i perioder mail till en person som har adressen utan punkt mellan förnamn och efternamn.
För mig är det självklart att göra något med felsänd post om den ser ut att vara något av betydelse. Skulle ju inte bara slänga grannens fysiska post om den lagts i fel låda liksom.

Numera har jag tillräcklig koll för att veta att detta är en resursstark och kompetent person, som dessutom har råd att betala sig ur eventuella problem. Då tycker jag inte det behövs längre efter att ha agerat ett antal gånger. Eftersom jag i några fall sett hennes ursprungstexter som det svarats på vet jag också att hon är helt sjukt dryg mot personer som är socialt underordnade henne.

Hade det varit en person som jag fått veta t.ex. hade dyslexi så hade jag haft en helt annan inställning till att fortsätta returnera lite felsända mail då och då, om det var i rimliga mängder.
 
Vill du förtydliga hur jag uttrycker mig, så att det ser ut att jag är otrevlig mot dig och andra, i diskussioner och då menar jag inte i mina privata dagbokstrådar, som är just det dagbokstråd, där jag som många andra ventilerar känslor och inte rakt upp och ner diskuterar exakta händelser, utan mer inre känslor, besvikelser och frustration.

I riktiga disussionsforum och trådar hänvisar jag många gånger till källor och lämnar skärmdumpar, vilkket jag oftast är ensam om att göra. så jag måste säga att jag inte förstår.

Men jag är genuint intresserad och villig att bättra mig om jag får veta vad problemet är.
Om någon ställer en fråga så är det inte så trevligt att direkt gå in i försvarsställning med att svara "läs mitt inlägg igen jag tänker inte kommentera mer"
Och nej jag pratar inte om dina dagbokstrådar
Du går rätt ofta direkt in i försvar och insinuerar litegrann att andra inte läser tillräckligt noga inte begriper bättre eller inte tror på dig eller ifrågasätter din utbildning och kunskap
Men många gånger kanske det bara är en genuin fråga ta det inte som en attack
 
Om någon ställer en fråga så är det inte så trevligt att direkt gå in i försvarsställning med att svara "läs mitt inlägg igen jag tänker inte kommentera mer"
Och nej jag pratar inte om dina dagbokstrådar
Du går rätt ofta direkt in i försvar och insinuerar litegrann att andra inte läser tillräckligt noga inte begriper bättre eller inte tror på dig eller ifrågasätter din utbildning och kunskap
Men många gånger kanske det bara är en genuin fråga ta det inte som en attack
Då är det nog fler än jag som behöver tänka till lite innan man går i försvar, eller attack och nej, jag menar inte dig Snowball. För det där är inget som jag och de vänner som känner mig, känner igen beträffande mig. Jag har nämligen frågat... utan att direkt nämna denna sida. Men då förstår jag.

Tack för förtydligandet. Ha en fin helg.

Och TS, förlåt för trådkapning. Jag lämnar här nu och hoppas att det löser sig för dig :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp