Hur hanterar ni åksjuk valp?

Bara grindarna ligger pa runt 12000 kronor. Ena sonen har egen firma och foreslog att han skulle kolla om han kunde importera som en aterforsaljare. Det ar inte gjort annu, jag skulle vilja veta om det finns andra grindar i Sverige som ar stallbara sa de passar olika bilmodeller.
Oj jäklar, jag betalade ca 3 000 för min grind (artfex) på rea, kostar ca 4 000 i fullpris. Paketet är ju inte gigantiskt så det lär vara billigare att frakta till USA oavsett om du gör det som återförsäljare eller privatperson.

För min valp har det varit stor skillnad på att åka i lilla bilen där han ser ut, och där det rör sig mer, och attt åka i stor bur i skåpet på den större transportbilen. Så testa täcka över buren innan du åker iväg och köper dyra grindar.

Även gett åksjuketabletter med gott resultat inför längre resor.

Jag har nu provat att satta buren i bakutrymmet, till sammans med Tate los bredvid, och utan kompis och markte ingen skillnad. Nasta forsok pa en mycket kort resa (mindre an 10 minuter satte jag henne bara los i bakutrymmet men da blev det varre och hon madde helt klart illa efter 3 minuters resa. Argh. Aksjuke tabletter intagna upp till 2 timmar innan gjorde ingen skillnad alls. Pa't igen.

Tack snalla ni for all input. Jag ska ringa Sverige och se om jag kan bestalla grindar och delare fran en djuraffar dar jag kanner agaren. Men forst ska bilen matas minutiost i helgen och jag far satsa pa att borja ringa Mondag morgon, det har med tidskillnader upp till 9 timmar ar inte alltid latt, men det var val attans om jag inte skulle fa ihit grindar for mindre an en halv formogenhet.

Sonen ska nu kolla om han kan bli aterforsaljare till Artfex har i USA. Da han redan har egen firma och importerar grejor sa kan det ju passa aven om annat han haller pa med passar till flygplan, inte hundar. :p
Nu far vi se hur det har gar!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka