Källa på det?..Du vet ju redan att all forskning på helhetseffekten av svensk invandring visar att på en samhällsekonomisk nettoförlust...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Källa på det?..Du vet ju redan att all forskning på helhetseffekten av svensk invandring visar att på en samhällsekonomisk nettoförlust...
Jag tycker han är ganska medioker faktiskt. Han bedöms inte efter samma måttstock som andra politiker. Jag blev inte alls imponerad. Han är okunnig och har inte koll på fakta. På något sätt tycker många att det är lite charmigt. Jag tycker inte det.
I stora drag har vi ca 10 milj invånare i Sverige. Man brukar säga att ca 50% av befolkningen arbetar dvs ca 5 milj. Då krävs det en skattehöjning på 100 000kr per arbetstagare för att få ihop 50 miljarder.............om jag nu har räknat rätt Har ni råd med det?????
Jag såg inte utfrågningen utan relaterar helt till riksdagsdebatterna som jag sällan missar. Det har blivit rätt många genom åren och jag uppskattar dem eftersom de visar politikerna i ett sammanhang som är lite mer vardagligt och avslappnat.
Alla får anse vad de vill men jag vidhåller att JÅ glänser i jämförelse med övriga och då utgår jag från en och samma måttstock.
Sedan hade det varit önskvärt att fler följde samtalen i riksdagen så de får se vilken sorglig samling värdelöst fegt ryggradslöst skit som sitter i regering och riksdag.
Jag tycker han är ganska medioker faktiskt. Han bedöms inte efter samma måttstock som andra politiker. Jag blev inte alls imponerad. Han är okunnig och har inte koll på fakta. På något sätt tycker många att det är lite charmigt. Jag tycker inte det.
Nu har det ju varit felskrivningar i nästan alla partiers valreklam. Men vi skrattade lite extra gott här hemma åt SD:s propaganda som vi fått i brevlådan som uppmanade oss att läsa, för "Risken är stor att du håller med oss!"
Jag tror väl inte att risken är stor men nog tusan är det en risk och inte en chans i alla fall....
Det var ingen felskrivning. Jag hörde för månader sedan om att taktiken var att formulera och rikta sig till de väljare som
En gammal genomgång av nuvärdesanalys för investering i invandring:
http://www.nationalekonomi.se/filer/pdf/24-4-ks.pdf
Nu bör säkert indata till beräkningen justeras, vore mycket intressant att ta del av, men principen tycker jag är mycket bättre än den gängse som används av ekonomer som SD hänvisar till.
Jag följer samtalen och ser inga värdelösa, fega och ryggradslösa skitar. Jag kan tycka att det koncentreras alltför mycket på att svartmåla andras politik jfrt med att presentera sin egen, men det gäller nog alla - inklusive SD. Jag tycker nog inte ens att SD-ledamöterna passar in på något av epiteten. SD-ledamöterna står ut som lite särskilt opålästa och okunniga, men ibland visar även andra ledamöter att man inte brytt sig särskilt om att ta reda på riktigheten i det man vill framföra. Värdelösa? Nej, de driver sin politik som de är valda att göra. Fega? Att driva sin sak är väl inte fegt? Ryggradslösa? Nej. Tycker jag inte alls, även om jag har lite svårt att förstå vad som menas. Kanske kan partipiskan ibland göra att enskilda ledamöter håller igen på krutet - men det gäller i allra högsta grad SD-ledamöterna. De lever inte alls lika mycket apa i riksdagen som de gör på Facebook, Twitter och Avpixlat. Är det att fega?
Jag ser för det mesta engagerade politiker (med reservation för att jag ser de som är där och deltar och inte dem som gör något annat) som vill driva sina frågor mot lagar, regleringar och avregleringar om vartannat.
Ordet risk används när man spekulerar i om något negativt ska hända - tror man att något positivt ska hända använder man ordet chans. Nu ser visserligen jag en risk i att folk tilltalas av SD:s valbudskap men att även SD ser det som något negativt var en nyhet.
"Resultaten är ytterligt beroende av hur invandrarna tas emot på arbetsmarknaden. Det gäller framför allt den
förväntade nivån på arbetskraftsdeltagandet för nya immigranter"
Det är något skumt med postningen, jag valde att ta bort eftersom jag inte orkade.
Jag får väl fullfölja - jag förstår skillnaden mellan risk/chans men det jag hörde var att de medvetet skulle välja en annorlunda formulering med tanke på de som skyr SD som pesten.
Att använda ordet risk kan nog fylla sin funktion när man vänder sig till en som hatar SD.
Jag hatar SD, läser jag valmanifestet finns kanske en risk att jag gillar det jag ser?
Som SD-hatare ser jag det väl inte som en "chans" att bli omvänd - eller?
Det är något skumt med postningen, jag valde att ta bort eftersom jag inte orkade.
Jag får väl fullfölja - jag förstår skillnaden mellan risk/chans men det jag hörde var att de medvetet skulle välja en annorlunda formulering med tanke på de som skyr SD som pesten.
Att använda ordet risk kan nog fylla sin funktion när man vänder sig till en som hatar SD.
Jag hatar SD, läser jag valmanifestet finns kanske en risk att jag gillar det jag ser?
Som SD-hatare ser jag det väl inte som en "chans" att bli omvänd - eller?
Folk i stugorna är pisströtta på alla vallöften som den 30 september bara är just det "löften" och ju snabbare politiker som du fattar det desto bättre. " Vi ska genomföra alla, fast nu är vi inte i majoritet så vi får ge och ta" 40 års jävla röstande till vilken nytta? Alla beslut som en ev.regering ska genomföra hänger på att de får majoritet, S-V-MP har chansen, men vad får respektive parti igenom? 25% max.Fast om man verkligen läser både valmanifest och principprogrammet ordentligt är jag övertygad om att en hel del som funderade på en SD-röst skulle avstå. Men jag tror inte att vare sig motståndare eller sympatisörer gör det i tillräckligt hög grad tyvärr. Och det gäller alla partier. Jag tror att en och annan väljare skulle få kaffet i vrångstrupen om de läste hela sitt utvalda partis antagna program. Inget av partierna framhåller vissa delar av det som står i dem.
Folk i stugorna är pisströtta på alla vallöften som den 30 september bara är just det "löften" och ju snabbare politiker som du fattar det desto bättre. " Vi ska genomföra alla, fast nu är vi inte i majoritet så vi får ge och ta" 40 års jävla röstande till vilken nytta? Alla beslut som en ev.regering ska genomföra hänger på att de får majoritet, S-V-MP har chansen, men vad får respektive parti igenom? 25% max.
Folk i stugorna är pisströtta på alla vallöften som den 30 september bara är just det "löften" och ju snabbare politiker som du fattar det desto bättre. " Vi ska genomföra alla, fast nu är vi inte i majoritet så vi får ge och ta" 40 års jävla röstande till vilken nytta? Alla beslut som en ev.regering ska genomföra hänger på att de får majoritet, S-V-MP har chansen, men vad får respektive parti igenom? 25% max.
Jo, jag förstår hur du menar. Problemet blir ju att anledningen till att folk hatar SD är just för att man vet vad de står för, inte för att de har en ful partisymbol. Så "risk" blir fortfarande väldigt konstigt - "risken är stor att du håller med oss TROTS att du tycker att vi är främlingsfientliga idioter".
Och då röstar man på SD som får inflytande noll och intet i det som är deras viktigaste fråga?
Du vill alltså påstå att ingen regering på 40 år har genomfört stora reformer som de presenterat i olika valrörelser?
Ändå brukar du klaga på hur pensionärer beskattas och tusen andra saker. Trots att inget nånsin hänt. För övrigt definierar jag inte mig som politiker, då jag vare sig tillhör ett politiskt parti, rörelse eller någonsin arbetat med politik.
BS. Vallöften glöms fort bort efter valsegern. Så har det varit och så lär det förbli.De flesta vallöften brukar genomföras även om folk tror att det är tvärtom. Sen är det ju demokratiskt i allra högsta grad att alla inte kan få som de vill. Har man inte egen majoritet så måste man kompromissa. Många som är missnöjda med politiker lever i missuppfattningen att någon skall genomföra just den politik som de själva vill ha.
Och vem är folk i stugorna?
BS. Vallöften glöms fort bort efter valsegern. Så har det varit och så lär det förbli.
Folk i stugorna? Det får du snart svar på.
BS. Vallöften glöms fort bort efter valsegern. Så har det varit och så lär det förbli.
Folk i stugorna? Det får du snart svar på.