Mirraya

Trådstartare
Å! Imorgon ska jag och en stallkompis ut på en längre träningstur :D Vi ska rida 2 mil bort till en annan kompis och vila lite där innan vi tar oss tillbaks... hoppas på fint väder! Först åker vi dit med bil och lämnar lite fika och sånt till oss och hö å vatten till hästarna och sånt... det ska bli så kul.. ville bara berätta :bump: Det är vår! vår!vår!:p

Sv: Minitur!

Det hade vi... men det vart inte riktigt som vi tänkt oss :D ! Vi kom iväg lite senare än vi tänkt, åkte och lämnade fika till oss och hö till hästarna mm.. sen var det ju längre sträckor som vi skrittade än beräknat.. så det tog 3 timmar att rida de två milen som var på bortväg.. men, men vi hade ju inte bråttom ;)

Så kom vi fram å jag som har varit på skidsemester 9 dagar å inte ridit kände av det i baken.... å så började vi fika å räknade ut att höll vi samma "fart" på hemvägen så skulle vi vara hemma 20.00..... Vi sneglade på varandra, ingen vill ju vara den som "ger upp" men. så ringde vi kompisen som var i stallet(henne vi ridit hem till) så hon hakade på transporten så vi kunde köra hem i stället :rofl: :rofl: Men.. det var ju naturligtvis planerat.. hrm.. lastning på nya ställen är nyttigt att träna på lite då och då... :cool: :p
...tur att vi valde att bara rida 20 km på Berga:o hi hi...

3 timmar känns som normal ridtakt på 2 mil. Bra gjort! Nu i vårsolen är det härligt med långturer.
Lycka till på Berga!

Tackar :D !
Ja det kändes inte SÅ katastrofalt att ta transport hem, eftersom vi ska rida 20 km på Berga och nu red 2,2 mil så var det ju inte nödvändigt att rida hem.. men det känns ju lite konstigt att komma hem i transport när vi tänkt att rida hem :o :p hihi..

Nåja, bättre planering till nästa gång.. det som "tog död" på våra rumpor var nog att det var mycket asfalt, sista timmen var bara skritt längs en trafikerad asfaltsväg, den sträckan tar vi bort till nästa gång, den var ju med bara för att vi ville rida hem till en kompis. Nästa gång... då! :bump:

Snart....snart är det Berga! Å vad kul det ska bli, skulle bara våga dyka upp en hovböld eller något nu som det gjorde förra året..då:devil: :crazy:

Hej igen!
Varför bara skritt på asfalt? Är hästarna väl värmda så funkar även trav. Hästarna vi rider är van vid alla underlag, vi undviker asfalt men "väjer" inte heller. Kortare sträckor går alldeles utmärkt, man kan göra det till intervallträning om man nu inte har tillgång till annan väg.

Hej igen!
Varför bara skritt på asfalt? Är hästarna väl värmda så funkar även trav. Hästarna vi rider är van vid alla underlag, vi undviker asfalt men "väjer" inte heller. Kortare sträckor går alldeles utmärkt, man kan göra det till intervallträning om man nu inte har tillgång till annan väg.

Vi skrittade pga att vägen var smal och för trafikerad för att vi skulle kunna trava..

Annars travar vi på som vanligt på asfalt/grusväg/stigar...

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 284
Senast: kamomillo
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 773
Senast: lizzie
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 813
Senast: SiZo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 626
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar