Minigris inomhus??

S

Sweet

Hur bra funkar det egentligen?? :confused:
Någon här som har minigris inomhus som kan berätta lite? :bow:

Funderar på att skaffa en minigris som husdjur. Bor på en gård på landet men vill gärna ha grisen inne i huset. Måste man ha låda där den kan göra sina behov eller kan den bli rumsren och säga till när den vill gå ut precis som hundar?

Har hört att parkettgolv inte är så bra för grisarna att gå på men hur är det med plastgolv?

Kände en som hade en minigris hemma och han åt på nästan allt. Kläder, kuddar, lakan.. allting blev söndertuggat om han nådde det.
Vissa folk gillade han inte alls och dessa jagade han runt i hela lägenheten och skrek så fort de närmade sig. :)

Men han var jättegosig med dom han tyckte om :love:

Minigrisar blir lätt understimulerade om man lämnar de ensamma mycket ,de är flockdjur och likväl som hundar behöver de stimulans och sällskap.De har ett stort bökbehov så de bör få vara ute varje dag och då få utlopp för sina behov.Många skaffar minigrisar och tänker inte alls på att de är intelligenta djur (smartare än hundar) som behöver stimulans och inte bli instängda i en lägenhet eller rum hela dagen.Läs på svenska minigris sällskapet där får de flesta svar på alla frågor kring minigrisars behov och beteenden.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
194
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 927
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 202
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar