Mini-agility!! *bilder*

Sv: Mini-agility!! *bilder*

Kul att det funkar :)
Höjden på däcket är 55 cm från centrum av "hålet" i Small-klass..

Ja hon hade ju inga problem med att "vika" sig effektivt i slalomet direkt... :D Bara å kuta och burka ordentligt i kurvorna...! ;)

Supersöt!

Nä, slalom är inget problem alls. Hon tycker att det är plättlätt och lite för tråkigt faktiskt. :)
Men det är ju för att hon inte får jobba någonting. Hon slipper tänka till.

Höjden på däcket är 55 cm från centrum av "hålet" i Small-klass..
Då är det ett sådant vi har på klubben och jag kan inte tänka mej att hon kommer att hoppa igenom det. Som det är nu när hon knappt upp med frambenen på däcket. Trodde att de bara fick hoppa sin egna mankhöjd på tävling?

Då är det ett sådant vi har på klubben och jag kan inte tänka mej att hon kommer att hoppa igenom det. Som det är nu när hon knappt upp med frambenen på däcket. Trodde att de bara fick hoppa sin egna mankhöjd på tävling?

Så är det inte. Dom är uppdelade i tre klasser utifrån mankhöjderna. Small, Medium och Large. Dom blir inmätta i sin klass vid första officiella tävlingstillfället (eller om man har en behörig domare i närheten annars som kan skriva in den i tävlingsboken), men det är ju inga tvivel om att din är en Small.

Klasserna ser ut så här:
Small: mkh under 35 cm
Medium: mkh från 35 med under 45
Large: mkh från 45 och uppåt

Slänger med en länk här med nya bestämmelserna:
http://www.skk.se/pdf/regler/agility07.pdf

Visst är det ute i Gunnilse du tränar? Tycker jag känner igen hindren och omgivningen. :)

Går själv kurs där, och vi har en chihuahua med i gruppen som brukar krångla sig igenom däcket. :)
Å min vovva är inte mycket större och hon hoppar oxå genom däcket. Fast dom får ju anstränga sig bra mycket mer än de stora hundarna får. Det är ju mycket lättare att springa under eller hoppa mellan kedjorna på sidan. :D

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: Blyger
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 497
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar